De Leader die gaat leaden
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 maart 2017 12:45 PM

Een bericht van McDean? Ja ik ben niet heel actief geweest. Zal ook wel door facebook komen dat het forumgebruik minder is geworden. Of door de drukke tijden. Huisopknappen werken etc etc.

Maar Citroen is nog steeds in mijn hart.

Ik heb de leader gekocht zonder motor en met voorschade. Dat maakte de prijs gunstig, maar betekende wel een hoop werk. Hij was hard en zag er nog redelijk uit. Met een TRD waarvan ik nog niet weet wat ik ermee wil, en de sport die ik eigenlijk in de grote revisie wil gooien had ik wel zin een een soort van daily erbij Bx.


Maar als het blok er dan toch al uit ligt, wat doe je dan? juist een dikkere motor erin, ik wilde niet te veel elektronica dus een D6A (vuile GTI) is een mooie uitkomst.

Voor de ombouw moet ik wel het een ander aangepast worden, het subframe moet gewisseld worden, maar dat ik nog niet zo lastig.
Ook beide motorsteunen moeten erin gelast worden. Waar ik me in vergist had was dat de accusteun van een gekantelde Bx ook anders was. Gelukkig kon ik bij de lokale sloop nog een vinden.

Al met al viel het me nog niet tegen,
de eerste dag juist alles kaal gemaakt motorsteunen uitgeblikt en ontdaan van hun oude carroserie delen. (6 uur)

tweede dag juist alle voorbereiding getreft, subframe monteren, uitlaat ophangen, schakelstangen wisselen, stuurstang wissellen (daar deze voor de stuurbekrachting korter is) etc. (8 uur).

De derde dag ging het blok erin en op de aanhanger naar huis. (6 uur).

Nu thuis nog alles aansluiten. Geen haast moet ook nog alles uitzoeken. Wellicht kan ik daarbij jullie hulp nog gebruiken ik zal de vragen hier posten.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 maart 2017 01:38 PM
  [ # 1 ]

Mooi Wink  weer een leader gered very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 maart 2017 01:52 PM
  [ # 2 ]

Dat niet natuurlijk. Een leader heeft een 150H blok of een XUD9 maar zeker geen D6A.
Wel goed werk, want er is weer een BX gered Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 maart 2017 02:00 PM
  [ # 3 ]

Zolang er op het kentekenbewijs leader staat is het voor mij nog steeds een leader yeah

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 05 april 2017 12:15 AM
  [ # 4 ]

Met een stortkoker XU een echte Leader! Mooi werk Daan Very Happy
Ga je met 185-60-14 rubber rijden? De standaard bandjes van een Leader zijn erg mager Horse

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 april 2017 08:48 AM
  [ # 5 ]

185 zit er al onder inderdaad. 165 slipt door met optrekken. Had ik met mijn oude GT ook al.

Gelijk maar wat vragen posten, er zijn hier vast wel GTI rijders die kunnen kijken en foto`s maken om mij te helpen.


gaat om de 2 losse stekkers op de accubak. Beide 2 polig op de schilderstape staat voor en achter?

deze draden hangen ongeveer bij het luchtfiler. Mijn nuchtere boeren zegt dat de bruine draden massa is, en de groene zullen iets voor de brandstofpomp doen?

komt uit de kabelboom zetten, + voor de computer? dus in de zwarte stekker drukken?

Grote witte stekker past, andere is van de achterruitrij verlichting. maar 3 en 2 polig?


Hoe lopen de koelslangen hier? en de vacuum slangen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 05 april 2017 10:55 PM
  [ # 6 ]

Goed ding Motorclub.

Wel die voorbalk nog even netjesmaken.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 april 2017 06:53 AM
  [ # 7 ]

Dankje SS, roest is er al af, heeft alleen de vorm nog niet helemaal. Nog een keer mee aan het trekken.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 februari 2018 09:41 AM
  [ # 8 ]

pffff….... stof doen afblazen. Bijna een jaar verder in tijd. En de auto? 3 keer op de oprit verplaatst omdat hij in de weg stond.

Toch ga ik na 10 maand het project weer oppakken. Kijken of ik hem aan het lopen krijg.
Afgelopen week het leader interieur vervangen voor grijs TZI kuipstoelen. Kwa comfort een hele verbeteren. Staat hem ook goed.

Woensdag weer denk ik. Elke woensdagmiddag vrij.

Volgende keer foto`s?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 februari 2018 08:20 AM
  [ # 9 ]

nouja ik heb een week over moeten slaan, druk op het werk!

De beloofde foto`s:



gister de radiateur aangesloten en vastgezet.
Paar stekkertjes en koelslangen.
koppelingshevel gemonteerd.
ontsteking (verdelerkap etc)

stapje voor stapje kom ik iets verder. Ik merk alleen dat het mij heel veel energie kost om er weer mee verder te gaan. Te druk met andere dingen, waardoor zin ontbreekt. Nu moet ik ook zeggen dat de kou ook niet meehelpt. Maar in de schuur staan al 2 andere projecten.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook