TRSarno Xantia -  Xantia pimpen :)
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 februari 2018 06:20 PM

Altijd Frans gereden…..

Van de Talbot Horizon in 1984 ben ik naar de 205 XR (rode) gegaan, die ik 20 jaar heb gehad. Die ingeruild voor de laatste uitvoering “Generation” in blauw. Omdat ik nu vaker lange afstanden rij wilde ik toch iets meer auto.

Omdat ik toch wel erg gecharmeerd ben van de hydraulische vering en graag automaat rij, ben ik daar ook een beetje daar naar gaan zoeken, hoewel de 406 Coupé ook op mijn lijstje stond. Maar ik ben niet zo’n sportieve rijder dus vandaar de Xantia-koers. Kwam uit bij deze Xantia Gris Quartz 2.0i Aut. in de Exclusive uitvoering. Een automaat, met een winterpakket (verwarmde stoelen, koplampsproeiers en cruisecontrole. Winterpakket omdat hij uit Duitsland komt. Leuke bijkomstigheid is dat je een Excludive rijdt, en hij exclusief is….. ik zie zelden een Xantia.

Ik heb haar nu sinds September 2017 en kan niet anders zeggen dat het een heerlijke auto is very good.. Hij geeft me veel meer plezier op de lange stukken om mee te rijden. We gaan het zien. Ik ga haar goed verzorgen en hoop zo dat ze lang bij me wil blijven Mr. Green

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 februari 2018 06:24 PM
  [ # 1 ]

1 nadeel dat ik nu ben tegen gekomen is dat de km-teller soms wegvalt. Dat is niet zo’n probleem omdat ik op de toerenteller kan zien hoeveel km’s je rijd. Wel is de km-stand niet meer accuraat en heb daarom eigenlijk veel meer dan 5000km gereden. Ondertussen ben ik er achter dat het een (bak)sensor betreft, en die zal vervangen worden. Dit probleem verklaard ook het jojo effect in het verbruik.

Verder stond het oliepijl niet te laag volgens de pijlstok (precies in het midden), maar Mad bij starten bij koud weer en als ik net gereden had kwam het symbool toch naar boven. Ondanks dat men zei het is bekend dat de sensor niet echt nauwkeurig zou zijn? Voor mij is dat signaal er niet voor niets, en heb ik toch maar een liter olie aangeschaft en steeds een beetje olie erbij gedaan na elke rit. Teveel is ook niet goed! Gereden, en weer gekeken totdat het niveau op ¾, net boven het midden. Daarna heb ik geen lampje meer gezien, en zo hoort het ook!

Ondertussen ook een paar mooie LM velgen gescoord die toevallig ook van zilveren een Xantia af kwamen. Die zullen met het lichte zilver een mooi contrast vormen. Moeten nog worden voorzien van zomerbanden en wax. Ben zelf ook benieuwd cheese.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 23 februari 2018 06:34 PM
  [ # 2 ]

Nette Xantia , de meeste die ik zie ( als je ze idd al ziet ) zijn vaak verwaarloosd Sad

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 februari 2018 06:34 PM
  [ # 3 ]

Bij mij wil het lampje wel eens gaan knipperen als hij scheef geparkeerd staat (links hoger dan rechts). Er zit dan net wat te weinig in, dus ik vul hem dan bij. Peil je hem wel als ‘ie waterpas staat? Ik peilde hem voor de laatste keer dat dat bij mij gebeurde namelijk toen ‘ie links lager stond dan rechts en dan lijkt er dus meer in te zitten dan er daadwerkelijk in zit…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 23 februari 2018 11:29 PM
  [ # 4 ]

Vanmorgen dus een tijdje op de A12 in het ochtendschemer je Xantia mogen bewonderen Wink
De dame ziet er inderdaad nog prachtig uit.
De exclusive badge was niet onopgemerkt gebleven.
Erg mooie auto!

Groet, Rogier

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 februari 2018 01:06 AM
  [ # 5 ]
Rio97 schreef:

De dame ziet er inderdaad nog prachtig uit.
De exclusive badge was niet onopgemerkt gebleven.
Erg mooie auto!

Mooie glans hè tongue wink.
Vorig weekend heb ik haar nog even schoongemaakt en in de was gezet om de wagen enigszins te beschermen tegen de pekel. In deze periode ga ik ook vaker langs de wasbox om haar even af te spuiten. In de zomer maakt het niet veel uit maar in de winter heeft (mijn ervaring) het “niet schoonhouden” nadelige effecten.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 maart 2018 01:16 PM
  [ # 6 ]

Op zich is het wel mooi dat de radio netjes is weggewerkt achter het klepje, maar je maakt hem toch weer over i.v.m. het kiezen van de zenders ondanks dat ik ongeveer weet waar ze zitten. Kwam deze foto tegen, precies hetzelfde interieur (met stoelverwarming).

Dit heeft me doen besluiten om op zoek te gaan naar een originele Xantia radio waar ik dan later een CD-speler aan kan hangen.


In 2017 heb ik er 1 op de kop getikt voor €50,= incl. afdekplaatje.

Regelmatig sleepy gekeken voor een DC628 of CDC634 op sites kwam ik toevallig op Ebay een mooie nieuwe, in de doos geschikte wisselaar tegen voor € 39,50 waar ze in Engeland > €100,= voor vroegen Sad. Ben misschien wel wat duurder uit als toen ze massaal op Marktplaats (hoorde ik) te vinden waren maar heb nu wel een setje banana


Nu binnenkort alles snel monteren en is het lekker cuisen met cassette’s of CD’s in de Xantia cheese

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook