Onze geliefde C8 2.0 liter is in coma (elektronica probleem) start niet meer
hama61
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 02-03-2018

Gepost: 04 maart 2018 11:40 PM

Ik ben de eerste eigenaar van een Citroen c8 heeft buiten een paar onverklaarbare software problemen waarover later meer het altijd prima gedaan.

Het probleem

Net voor kerst op een regenachtige morgen bleven de ruitenwissers na het verwijderen van de contact sleutel het gewoon doen. Na een keer of 10 de auto te hebben gestart een tijdje laten lopen weer uit gingen de ruitenwissers na een minuut of 10 in de gewenste ruststand.

Op dat moment schaarde ik het onder de onverklaarbare elektronica problemen, die de C8 wel meer had. Bij koud en vochtig weer kon je er namelijk vergif op innemen, dat mijn auto na 300 meter in een beveiligingsmodus schoot en niet meer boven de 50 uitkwam. De Citroen dealer kwam niet verder dan het twee keer vervangen van de bobine, waarna de klachten gewoon terugkwamen (De gevonden foutmeldingen was in alle gevallen misfire op cilinder 3). Omdat de Citroendealer niet kon aangeven waar destijds het werkelijke probleem behalve misschien dit of dat en reparatie in de duizenden euros ging lopen met een ongewisse afloop. Het probleem was bovendien eenvoudig op te heffen, door het contact aan en uit te doen. Op deze manier heeft de auto 12 jaar en 210000 kilometer gefunctioneerd.

Twee weken na het ruiterwisser incident reed ik op weg van werk naar huis, waarbij zonder enig voorteken de auto plotseling op de A 15 aan vermogen verloor en uiteindelijk tot stilstand kwam en weggesleept moest worden. Hier gingen alle lampen branden en waarschuwingen waren op het display te zien, maar gaf geen kik met starten.

In de garage hebben ze er een andere cdu ingezet en waarna de auto volgens de garagehouder 400 meter heeft gereden, waarna elektronisch helemaal niets meer werkte (als die aan de kast hangt geeft hij ook niets meer aan)  geeft met was het namelijk in de eerste situatie dat je de ramen nog kon bedienen nu gingen deze zelfs niet meer dicht.

Nu heb ik begrepen, dat het ook wel eens de bsi kan zijn alleen is het probleem, dat de dealer deze niet meer kan leveren.(voor mij volstrekt onbegrijpelijk)  Temeer daar ik begreep dat de bsi s niet zijn uit te wisselen. Nu heb ik net nummer van de bsi van mijn auto 2.0 benzine met bsi nummer 1400310580 nog niet op de tweede handsmarkt gezien

Zoals het er nu naar uitziet zonde het juiste onderdeel moet de auto naar de sloop, dit zou ik eeuwig zonde vinden omdat de auto mechanisch gewoon goed is.

Misschien is er iemand die hier van advies kan dienen.

Alvast bedankt


Harry    

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 maart 2018 05:47 PM
  [ # 1 ]

Er zijn ook bedrijven die ecu en bsi, en weet ik wat allemaal repareren, dit is beduidend goedkoper, omdat de software van de auto gewoon zo blijft en niet opnieuw moet worden ingeleerd,
Dus bel ze even,  vaak weten ze op voorhand al wat het is, omdat ze het vaker aan de hand hebben gehad,
Je moet alleen zelf even googelen, ergens in Utrecht zitten ze, je kan het gewoon opsturen,
Als je maar wel er voor zorgt dat alles in de uit-stand staat, als je de boel demonteert, en natuurlijk de accu los maken,

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 06 maart 2018 08:34 PM
  [ # 2 ]

kun je geen sloop onderdeel erinzetten? mail eens met autocommerce bv

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 maart 2018 11:57 PM
  [ # 3 ]

Bsi laten repareren zoals Beremans zegt.
Heb je een platte accu gehad? Accu losgekoppeld voor??? De C8 is allergisch voor spanningspiek en dipjes.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 maart 2018 01:07 PM
  [ # 4 ]

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/citroen/model/c8/onderdeel/computer-motormanagement/onderdeelid/9146771/

Plug and…..........pray Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook