Een tweedehands DS5 met 250.000 km kopen of laten staan?
Appelman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-03-2018

Gepost: 08 maart 2018 01:12 PM

Beste leden,

In mijn zoektocht naar een nette DS5 is mij een DS5 1.6 in Bussines Executive Automaat aangeboden. De auto ziet er geweldig uit, zowel het interieur met de mooie lederen bekleding als exterieur.

De plaatselijke verkoper biedt deze auto aan voor €9.200,-. Dit is natuurlijk geen geld voor een dergelijke auto, ware het niet dat de auto 250.000 km heeft gelopen.

De DS5 heeft wel altijd netjes zijn onderhoud genoten.

Wat vinden jullie als ervaringsdeskundigen met dit type voertuig, kopen of laten staan?

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 13 maart 2018 04:17 PM
  [ # 1 ]

Ik heb (gelukkig)  geen ervaring met een DS5 met zoveel kilometers, maar wel met andere auto’s. Ik begrijp dat het een benzine-uitvoering is? Dan zou ik me over een kilometerstand van 250.000 kilometer wat drukker maken dan bij een dieselmotor, want daar kan er nog wel 100.000 kilometer bij. Bij benzinemotoren is dat toch nog wat minder vanzelfsprekend. Verder is alles aan de auto aan slijtage onderhevig, en al is een net interieur wel een teken dat de auto goed behandeld is, ook de niet-zichtbare onderdelen zijn 250.000 kilometer ‘oud’. Schokbrekers, uitlaatsysteem, koppeling, drukgroep, wiellagers, spoorstangen, remsysteem…. ik zou in de onderhoudsboekjes nagaan of deze zaken in de afgelopen 100.000 kilometer al eens vervangen/gerepareerd zijn, want anders lijkt me de kans relatief groot dat dat binnen de komende 50.000 kilometer een keer gaat gebeuren. En dan wordt je goedkope auto ineens een stuk duurder…

Succes!

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 15 maart 2018 02:31 PM
  [ # 2 ]

Benzine of diesel? Is het een ‘echte’ automaat of zo’n vreselijke halfautomaat?

2,5 ton is sowieso wel veel. Een diesel zou nog te overwegen zijn als je genoeg budget hebt voor reparaties. Als het een benzine is: nooit beginnen aan een 1.6 THP; zelfs niet als het een nieuwe is.

Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat je bij een dergelijke km-stand meer onderhoud zult gaan krijgen als gevolg van slijtage.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook