C3 start niet
Hugo88
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-02-2018

Gepost: 28 februari 2018 03:39 PM

Hallo,

Gisteren parkeerde ik mijn C3 (1,4 benzine, 2004) na een probleemloze rit op mijn werk, 8 uur later startte hij niet meer. De startmotor doet het nog wel en maakt geen rare geluiden. Vandaag heb ik hem uitgelezen en hij geeft aan dat er elektrische storingen zijn, ik krijg de volgende (jawel, negen) foutcodes voor mijn neus;

1. P0351:  Bobine A, primaire/secundaire, storing in circuit
2. P0352:  Bobine B, primaire/secundaire, storing in circuit
3. P0135: Zuurstof (Lambda) Sensor bank-1 sensor 1, verwarming, storing in circuit
4. P0141: Zuurstof (Lambda) Sensor bank-1 sensor 2, verwarming, storing in circuit
5. P0201: Brandstofinspuitventiel Cilinder 1 (N30), storing in circuit
6. P0202: Brandstofinspuitventiel Cilinder 2 (N31), storing in circuit
7. P0203: Brandstofinspuitventiel Cilinder 3 (N32), storing in circuit
8. P0204: Brandstofinspuitventiel Cilinder 4 (N33), storing in circuit
9. P0444: Klep (N80) actief koolstoffilter tankontluchtingssysteem, onderbreking circuit


Nu heb ik wel een beetje lopen knutselen met elektra (heb een luchthoorn geïnstalleerd), ik heb hiervoor een + van de accu en eentje uit het interieur gehaald en twee massa’s op het chassis gemaakt, maar dit zou volgens mij geen problemen moeten veroorzaken. Verder was het gister een graadje of vijf onder nul, wat misschien ook van invloed zou kunnen zijn…

Heeft iemand een idee, wellicht op basis van de foutcodes, wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank,

Hugo

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 28 februari 2018 03:57 PM
  [ # 1 ]

Ik had in mijn C4 een vergelijkbare zee aan storingen toen de BSI er mee op hield. Dat is een zekeringenbak onder de motorkap waar de zekeringen en relais zitten voor alle motorgerelateerde elektronica. Laat die maar eens doormeten.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hugo88
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-02-2018

Gepost: 28 februari 2018 07:25 PM
  [ # 2 ]

Je hebt gelijk, ik had kortsluiting. De boel loopt weer, bedankt!

Profiel  
 
Bendix
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 17-10-2014

Gepost: 20 maart 2018 03:39 PM
  [ # 3 ]
Hugo88 schreef:

Je hebt gelijk, ik had kortsluiting. De boel loopt weer, bedankt!

Waar het je kortsluiting (in)?

Big Data - de auto als iPhone op wielen

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 maart 2018 07:58 AM
  [ # 4 ]
FastFred schreef:

toen de BSI er mee op hield. Dat is een zekeringenbak onder de motorkap waar de zekeringen en relais zitten voor alle motorgerelateerde elektronica.

Is dat niet de BVM? BSI zit toch links onder het dashboard.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 maart 2018 10:35 AM
  [ # 5 ]

You tell me, als ik ‘BSI Citroën’ en ‘BSM Citroën’ ingeef op Google kom ik op hetzelfde ding uit, de zekeringbak onder de motorkap.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 21 maart 2018 10:52 PM
  [ # 6 ]
FastFred schreef:

You tell me, als ik ‘BSI Citroën’ en ‘BSM Citroën’ ingeef op Google kom ik op hetzelfde ding uit, de zekeringbak onder de motorkap.

BSI betekend Boitier Servitude Interieur , dus zekeringkast onder dashboard.
BSM betekend Boitier Servitude moteur, dus zekeringkast onder de motorkap.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 maart 2018 11:10 PM
  [ # 7 ]

Dan heeft Google het dus verkeerd Laughing

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 maart 2018 02:08 PM
  [ # 8 ]

Zoals zo vaak Laughing

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 maart 2018 02:28 PM
  [ # 9 ]
d-super schreef:

BSI betekend Boitier Servitude Interieur , dus zekeringkast onder dashboard.

Dus niet, zie https://fr.wikipedia.org/wiki/Boîtier_de_servitude_intelligent

De I zegt dus niets over de locatie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook