2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Radio ontvangst slecht / stoort
erwin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-03-2004

Gepost: 24 maart 2018 03:00 PM
  [ # 16 ]

Hallo,

Krijg een Dab+ aangeboden namelijk de de digitale radio centrale eenheid EZIDAB van Alpine maar ik zie dat er ook een AutoDab interface is Citroen. Welke is het beste voor mijn auto…..C4 PICASSO EXCLUSIEF uit 2016.
Alvast bedankt

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2018 01:45 AM
  [ # 17 ]

Los éérst het oorspronkelijke storingsprobleem op, anders krijg je vrijwel zeker óók gezeik met DAB. Net als FM radio gaat het om een radiosignaal, alleen dan op een hogere frequentie en digitaal gemoduleerd. Het is net zo makkelijk, zo niet makkelijker, te storen. (En de audiokwaliteit is door de ultra lage bitrate nog slechter dan de platgecomprimeerde ‘sound’ van analoge FM, maar dat terzijde).

Het effect van storing is wel een beetje anders; daar waar een analoog FM signaal begint te ruisen en te vervormen, begint DAB te stotteren en stil te vallen. De kans daarop is best groot want de dekking van DAB is nog relatief beperkt t.o.v. analoge FM.

Ow, en ik las nog iets over gebruik van bluetooth en dat het daar ‘dus’ niet door kan komen. Wrong! Bluetooth werkt met een veelheid aan radiosignalen, dus dat kan wel degelijk verschrikkelijk afschuwelijk ernstig belachelijk storen. Vooral als het een goedkoop Chinees geval is zonder de noodzakelijke (maar helaas niet verplichte) HF-filters.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook