1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Berlingo 1.4 slaat soms af
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 24 maart 2018 09:07 PM

Hallo, ik ben in het bezit van een Citroen Berlingo 1.4 benzine bouwjaar 1997. Nu heb ik helaas het volgende probleem. Zo nu en dan slaat de auto plots af bij het wachten bij een stoplicht of dat ik heel langzaam een rotonde nader. Ik heb dan altijd de koppeling en rem ingedrukt. Er zijn geen schommelingen in het toerental of iets dergelijks. De auto valt ook niet gelijk te starten. De startmotor loopt wel gewoon maarstart niet. Meestal na een seconde of 10 a 15 start hij weer normaal. Dan kan ik gewoon weer rijden. Soms wel weken lang tot ik weer het euvel heb een paar keer. Wie weet waar dit aan kan liggen? Kan een garage dit uitlezen ook nadat deze het gewoon weer doet? Is storing weg of zit deze in het geheugen? Wie kan mij helpen?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 maart 2018 09:16 PM
  [ # 1 ]

De foutmelding blijft opgeslagen als er tijdens die storing een lampje brande, andere evenementen slaagt hij ook op maar dat is dan zoeken.
Kijk de massa naar de motor eens na.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 24 maart 2018 10:18 PM
  [ # 2 ]

Ok maar alle lampjes gaan branden net zoals deze op contact staat. En met de massa bedoel je een kabel ergens die naar het chassis gaat?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 maart 2018 12:20 AM
  [ # 3 ]

Ja, massa gaat van de accu naar het chassis en naar de motor, kijk die verbindingen eens na, even losmaken, alle roest, oxidatie verwijderen, ook op de kabels.
Kijk misschien ook ineens de pluskabel na.
Zit allemaal ter hoogte van de accu, misschien makkelijkst om de accu er even uit te halen.

Verder is dat een schitterend wagentje hé, heb 6 jaar met dezelfde gereden, mijn broer nu al jaartje of 10 met een 96er.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 25 maart 2018 03:17 PM
  [ # 4 ]

Ik ben er nu achter dat mijn toerental schommelt zodra ik stationair loopt en ik draai aan het stuur dat de toerental gaat schommelen. Toch de stappenmotor???

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 maart 2018 04:15 PM
  [ # 5 ]

als je aan je stuur gaat draaien, dan moet de stuurhuispomp gaan werken, dus dan remd ie de motor af, de electronica compenseert dit dan, je merkt dan dat het toerental eventjes iets toeneemt.
draaid de motor wel altijd gewoon goed stationair, rond de 850 a 900 TPM

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 25 maart 2018 04:27 PM
  [ # 6 ]

Hoi ja klopt. Het toerental neemt iets toe dan. Verder draait hij netjes rond de 800 a 900 toeren. Geen schommelingen verder.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 maart 2018 04:45 PM
  [ # 7 ]

dus voor de rest dus eigenlijk niks aan de hand??? je schrijft wel dat je graag met de koppeling in voor het stoplicht wacht??? nooit doen, kijk gewoon naar overige verkeer je ziet dan vanzelf wel waneer je ongeveer kan gaan rijden, maar goed, nu dan de vraag komt de koppeling dan wel goed vrij, heb je niet het idee dat ie wil gaan kruipen als je de rem los laat? want ja dan is dat waarom ie afslaat

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 25 maart 2018 05:22 PM
  [ # 8 ]

Nee is niet door het kruipen. Ik denk zelf dat deze dan nog zal uitvallen als ik hem in zijn vrij laat staan. Echt de motor stopt er gewoon mee.  Ook dan direct opnieuw starten gaat niet lukken. Pas na een paar pogingen loopt hij weer.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 25 maart 2018 09:22 PM
  [ # 9 ]

Mits het onderhoud op en top bijgehouden is(dat is gewoon het belangrijkst)
Dus dan zijn alle vragen van hoe zijn bougies, kleppen, filters, reinigen/controle inlaattraject en andere zooi nu gesteld.

Dan kan je eens kijken naar toerentalsensor en gasklepstandsensor.
Hoe lang heeft hij dit?
Wat is er veranderd sindsdien?
Liep hij daarvoor wel goed?

Gr. Wim.

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 26 maart 2018 08:55 PM
  [ # 10 ]

Kan iemand mij vertellen waar het brandstoffilter zit bij deze auto en is deze makkelijk te vervangen?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 maart 2018 11:38 PM
  [ # 11 ]

Voor de tank, tegen de chassisbalk aan, meen me te herinneren voor het rechtse achterwiel, aluminium filter, ja 2 klemmetjes los, andere erin….. Leukste is wel dat je 2 oprijrampjes hebt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 27 maart 2018 12:29 PM
  [ # 12 ]

Ok dat is niet zo spannend. bedankt voor je reactie

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 03 april 2018 05:04 PM
  [ # 13 ]

Brandstoffilter inmiddels vervangen. Geen beter resultaat. Inmiddels ook de bougies maar vervangen en bleek dat de bougie kabel aansluiting op de bougie bij cilinder 2 was afgebroken. Kan dit het plots uitvallen of niet goed starten kunnen verklaren? Ik dacht dat met 3 cilinders hij in principe door zou moeten lopen. De tijd zal het uitwijzen.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 03 april 2018 05:06 PM
  [ # 14 ]

Met 3 cilinders loopt ie gewoon door.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Martijn Koenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-03-2018

Gepost: 03 april 2018 05:16 PM
  [ # 15 ]

Yep dat dacht ik ook. Toch als ik rijdt loopt de auto als een zonnetje. Pas bij het aanrijden naar een stoplicht als ik echt zacht rijdt of als ik sta te wachten slaat de auto plots af. De laatste week geen last gehad, alleen 1 keer niet te starten nadat ik even gestopt was en na 10 minuten de auto weer wilde starten was het niet aan willen slaan. Ik heb toen iemand laten starten en heb 1 kabel van de bobine gehaald en vlak erbovenop gehouden om te kijken of ik een vonk zag. Maar deze gaf geen vonk af.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook