Weer een radio vraagje…
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 02 april 2018 10:23 AM

Ik heb een Xsara Picasso 2.0 automaat uit 2006. Met orga 10693 en VIN :  VF7CHRFNF25791894

Omdat de standaard radio niet beviel, heb ik deze verwijderd en een Pioneer DEH-6400 BT gemonteerd.
De vele topics over het hoe en waarom aansluiten van een aftermarket radio, scheppen geen duidelijkheid.
Het heeft iets te maken met pin 2,3 en 4, ondanks verloop toch nog draadje omprikken, radio die 2 min. door blijft spelen, een ander verteld dat het connector verloop moet zijn van, €4,73, een ander zegt nee, moet eentje zijn van € 38,= en weer een ander zegt dat hij ongeveer € 78,= betaalde bij de dealer. Kortom, voor mij, verwarring.

Wat ik onthouden heb, is dat je bij de dealer een verloopstekkertje moet halen om e.e.a. aan te sluiten.
Bij twee verschillende dealers geweest. De één vertelde mij dat dit niet meer hoeft bij een Picasso van ouder dan augustus 2005 en de andere wist er niks van en verwees mij naar een autoradio inbouw bedrijf.
Dus hier schoot ik niks mee op.

Wat ik ook onthouden heb uit de verschillende radio topics, is dat je geen stroom via de BSI mag trekken. OK
Dus, ik heb alleen de speaker connector van de oude radio gebruikt om de speakers aan te sluiten op de nieuwe radio. Van de nieuwe radio, heb ik de plus (rode draad) aangesloten op de geschakelde plus van de sigaretten aansteker, de constante plus (gele draad) en de massa (zwarte draad) heb ik rechtstreeks op de accu aangesloten. Radio speelt schitterend, geen rare problemen en wanneer ik de sleutel uit m’n contactslot verwijder, gaat de radio gewoon uit.

So far, so good !!

In de oude standaard radio, zitten nu nog de voedings connector en nog een connector waarvan ik niet weet wat het is.
Wanneer ik deze connectors verwijder uit de radio, valt m’n rechter display helft uit. Wordt gewoon zwart.


Mijn vraag : Wat moet ik doen om het display gewoon werkend te krijgen ?

 

 

 

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 april 2018 11:01 AM
  [ # 1 ]

Ja ik wil dit ook wel eens weten, letop het probleem is bouwjaar 2006,  toen is de verbeterde bedrading erin gekomen, wat ik denk hij is natuurlijk naast de C4 picasso door gebouwd, dat die bedrading, met andere stekkers is ingebouwd, ivm de oude radio
,de C4 die heeft in de ombouw set, een module zitten om het display om te schakelen,
Hier bij de dealer weten ze het ook niet,  toch een dealer in India bellen denk ik, daar is ie nog gebouwd tot 2011,

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 07 april 2018 10:42 PM
  [ # 2 ]

Heb het probleem zelf al opgelost !

Met de Lexia, de radio uit het systeem verwijderd, alle connectors van de originele radio losgemaakt en zie daar, de rechterkant van m’n display blijft gewoon branden.

Eenvoudig klusje dus…................

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 april 2018 09:10 AM
  [ # 3 ]

Bumpy, eigenlijk zo eenvoudig, maar als ze dit niet eens snappen bij een dealer,  maar nu nog even dan, kan je nu dan gewoon de orginele radio stekker erin doen? Of moet je nog een verloop regelen, en of een extra draad trekken,

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 april 2018 12:25 PM
  [ # 4 ]

Er moet nog wel een verloop en een extra draad getrokken worden, het zit nog in het can-bus systeem, van de originele aansluiting van de wagen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 08 april 2018 11:03 PM
  [ # 5 ]

Nee Beremans, de originele aansluitconnectors, moet je niet meer gebruiken. Wanneer je dat wel wilt, moet je de raad van René Hoekstra opvolgen, want de radio is dan nog onderdeel van het CAN-bus of VAN-bus systeem van je auto.
Op mijn VDO RD3 radio zaten drie connectors, ééntje voor de voeding (zwart), ééntje voor de speakers (Wit) en volgens mij is de derde connector van de stuurbediening (rood/groen/blauw), maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Zoals ik al schreef, heb ik de gele constante plus draad, voor het geheugen van de nieuwe radio, rechtstreeks op de accu aangesloten, ook de zwarte massa draad, zit rechtstreeks op de accu. De rode plus draad van de radio, heb ik van de sigarettenaansteker afgetapt. Wanneer je de radio zo aansluit, gaat hij automatisch via het contactslot aan en uit,en hoef je geen verloopstekker o.i.d. te kopen, want hij is geen onderdeel meer van de systemen van de auto. De enige originele connector die ik wel gebruikt heb, is de speakerconnector.

Nadeel, van deze manier van aansluiten is, dat de stuurbediening natuurlijk niet meer werkt.

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook