Melding olieniveau te laag….
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 15 april 2018 05:39 PM

Zoals de titel al aangeeft…., maar als ik ga peilen….. netjes op t maximum. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Groet Roger

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 16 april 2018 08:53 AM
  [ # 1 ]

oliedruksensor/schakelaar kaduuk. kost amper iets en is -in principe- makkelijk te vervangen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 17 april 2018 06:55 PM
  [ # 2 ]

Dag Roger,

bedankt voor de reactie.

De DS geeft niet altijd een te lag niveau aan, vandaag b.v. bij opstarten netjes de melding “oliepeil correct”. Zou dat dan meer naar de sensor neigen of naar de schakelaar, of is het verstandig ze beiden te vervangen.

Groet Roger.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 april 2018 07:25 PM
  [ # 3 ]

...what’s in a name? bye2

Ik ben geen DS specialist. In mijn Xsara zit alleen een schakelaar (meet dus hoge of lage druk). In sommige auto’s zit een druksensor die ook alle waarden ertussen in beeld brengt. Of dat zinnig is, is een andere discussie. Druk goed = okay, druk te laag is foute boel. Hoeveel te laag boeit niet.
Je kunt met de VIN van je auto op Service Citroen.com kijken. Daar kun je zien welke sensor(s) er gebruikt worden.

Deze sensors kunnen op een glijdende schaal overlijden. Is mij zeer recent overkomen. Ene moment druk okay, half uur later fout. Volgende dag geen probleem. Dag erna weer foute boel. Sensor vervangen, probleem opgelost.

Mocht je er helemaal niet uitkomen, dan stuur je mij effe het VIN van je auto. Ik ben dol op speuren…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 april 2018 08:12 PM
  [ # 4 ]

@RogerM

Even beter lezen, het gaat hier om het olieniveau, niet om de oliedruk. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 april 2018 09:40 PM
  [ # 5 ]

...niveausensor. Ook goed.

Ik schreef toch al dat ik geen DS specialist ben… TS doet er goed aan effe naar de plaatselijke garagist te gaan en dit euvel te laten fixen. Echter, er zit zwart goud in dus het heeft geen haast. Wellicht gelijk een oliewissel doen want voor de niveausensor zal het blok ws afgetapt moeten worden. Geen idee, ik heb er nul verstand van. whistle

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 april 2018 09:55 PM
  [ # 6 ]
RogerM schreef:

want voor de niveausensor zal het blok ws afgetapt moeten worden.

Nope, zit aan de achterkant van het blok schuin van boven in het carter gestoken.
Kan er uit zonder olie af te tappen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 april 2018 09:58 PM
  [ # 7 ]

De Specialist! C’est arrivé! dance

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 april 2018 10:09 PM
  [ # 8 ]

Valt wel mee, soortgelijk blok zit in onze Picasso. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 19 april 2018 08:30 AM
  [ # 9 ]

Bedankt heren, maar wat mij betreft maakt het niet zoveel uit, net als wat Roger M al aangeeft, of het nu de druk is die wegvalt of het niveau wat te laag is, bij beiden reden genoeg om in actie te komen.

Groet Roger (ook) M, en daarna komt een E… Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook