remblokken achter op na 40.000 km
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 17 april 2018 09:30 PM

Onlangs waren mijn remblokken achter helemaal versleten na 40k Ze zijn 40 k geleden vervangen door de dealer. De voorremblokken gaan nu al bijna het dubbele mee. Er liep niets aan volgens de garage en ik rij voor 80% file-vrije snelwegkilometers.  Is dit bekend bij C4 Picasso rijders?

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 april 2018 06:38 PM
  [ # 1 ]

De mijne waren ook best snel versleten, misschien heeft het te maken met de elektronische handrem.
Bij mij loopt er ook niets aan, ook geen sporen op de schijf zelf.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1872
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 18 april 2018 07:35 PM
  [ # 2 ]

die van mij C4 2011 heeft nog altijd de originele remblokken achter, 83000km vooraan vervangen op 48000km
en deC4 Grand Picasso 2014 met 56000km momenteel voor en achter nog de originele blokken.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 april 2018 07:54 PM
  [ # 3 ]

Voor mijn gevoel is het snel geweest, maar volgens het boekje is het nu de tweede set, ik heb de auto nu bijna 3 jaar en heb ze nu 1 keer laten vervangen.
Rond de 80 duizend ongeveer een setje blokken dat vind ik oké, wil ze ook niet helemaal op het randje oprijden.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 18 april 2018 09:00 PM
  [ # 4 ]

Ja ik was nog vergeten te melden dat het inmiddels ijzer op ijzer was en de remschijf rechts enigszins was ingesleten. Ik had dit bij een officiele dealer laten doen ivm de garantieperiode. “Ze kunnen nog mee tot de volgende beurt maar we adviseren toch ze nu te laten vervangen” Vervolgens moest ik voor een grote beurt en twee remblokken 798 € afrekenen. Toch wel erg veel geld mijns inziens. Ik zal maar niet gaan denken dat ze iets niet hebben vervangen wat wel op de factuur heeft gestaan, al kan er altijd een foutje worden gemaakt natuurlijk…...

Voorremblokken waren ook bijna ijzer op ijzer bij aflevering, maar dat heb ik zelf gesignaleerd en die zijn onder garantie vervangen en zitten er nu 75000 km onder en zijn naar mijn idee ongeveer op de helft (dit ivm vele snelweg kilometers)

Overigens vertrouw ik dealers (gebaseerd op sootgelijke ervaringen in het verleden) minder dan mijn franse autospecialist in onze wijk/dorp. Daar ben ik nu weer terug.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 april 2018 09:10 PM
  [ # 5 ]

Ik rij altijd naar Enspijk dat is een uurtje rijden maar weet dat het goed gebeurd en niet belazerd word.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 02 juli 2019 08:48 PM
  [ # 6 ]

Ben weer terug na lang weggeweest te zijn
Maar heb idd vraagje over de remblokjes achter.
Ik heb vanaf het begin al gezeik gehad met de achterremmen van de C4 Picasso eind 2016 bluehdi
Ik rijd veel en zit inmiddels aan de 192000km
Voor nog steeds aan de originele schijven en jawel de originele blokjes en achter al 3 keer de blokjes vervangen en 1 keer de schijven. Verder is hij regelmatig vanwege een warmlopen de achterrem naar de garage gesleept.
Op de brug draait alles perfect en de remmentest wijst ook niets uit. Ik word er een beetje gestoord van.
Iemand een idee? Ze verdenken de hill hold assistance maar heb niet echt gemerkt dat ie het doet bij mij. Vind ik ook niet nodig want het is een automaat. Verder best tevreden maar ja die warme remmen achter zitten me niet lekker. Vandaag ook, ik kom thuis voorremmen koud achterrem men heet

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 02 juli 2019 09:44 PM
  [ # 7 ]

Ik was dit topic gestart toen we onze vorige C4 picasso uit 2012 nog hadden. Kennelijk heeft het nieuwe model hier ook last van…....
die hebben we nu inmiddels ook, dus ik ben benieuwd…

Ik kreeg van een monteur de volgende opmerkingen en tips:

- is een Citroen kwaal bij de picasso evenals het oude model 5008 van peugeot
- advies de electronische handrem handmatig te lossen na het starten voordat je wegrijdt. Omdat elke keer de remblokken en klauwen een flinke kracht te verwerken krijgen waardoor de remklauwen scheef kunnen gaan staan en de blokken aan gaan lopen
- ook een kwaal is de stand van de achterwielen bij deze modellen, niet zelden slijten de achterbanden sneller weg dan de voorbanden

Profiel  
 
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 03 juli 2019 12:11 PM
  [ # 8 ]

voor deze had ik een c4 die niet dat probleem had.
hetzelfde geld voor mijn c4 gp uit 2007 die ik had.
maar ik haal altijd de handrem manuel van ervan af.
ik zou bijna denken dat ze het verkeerd hebben aangesloten voor waar alle remmen vedeelt worden.
rij ook normaal rem erg weinig ( kreeg op mijn kop van de garage) maar mis vertrouwen in de auto daardoor.
eind augustus van zweden naar italie door de stelvio met onbetrouwbare remmen

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1872
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 03 juli 2019 12:37 PM
  [ # 9 ]

Ik denk ook de manier hoe je met de auto vertrekt na ‘t starten. Onze C4 GP 2014 met 570000km en veel korte ritten, nog met de originele remblokken. Mijn zoon met deze C4GP, (nieuw) vanaf 2014 tot 2016 de eerste 50000km woon-werk verkeer (autosnelweg) en privé gereden, sinds 2016 deze in bezit van mijn vrouw.
Mijn New C4 2011 90000km met nog de eerste remblokken achter. Handrem (nog) nooit handmatig gebruikt bij beide auto’s, maakt wel veel lawaai(bonkgeluid) na vertrek, daags na een bezoek carwash of tijdens de vrieskou in de winter.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 03 juli 2019 01:38 PM
  [ # 10 ]

@noorman:

ik zou dan zelf eens gaan denken aan een second opinion bij een andere garage. Of heb je dat al gedaan? het is niet normaal namelijk…... Zeker gezien het feit dat je voorremblokken bij 192000 nog nooit zijn vervangen. Dan moet je bijna alleen maar snelweg rijden en inderdaad haast niet remmen.

er moet dus iets aanlopen en niet goed lossen

Als je de auto nieuw hebt gekocht en de volledige onderhoudshistorie en facturen nog hebt, zou het zelfs een garantiedingetje kunnen zijn….  Al zal dat moeilijk worden of zelfs niet mogelijk na 5 jaar

Profiel  
 
alen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-10-2016

- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 v Ambiance
- Saxo 1,1 SX
Gepost: 06 juli 2019 08:00 PM
  [ # 11 ]

Ik heb de automatische stand van de handrem helemaal uitgeschakeld. Nergens voor nodig dat die ding steeds automatisch aan gaat.

Citroen C4 Grand Picasso 1.8 16v bj2007 voor mijzelf Wink
Smart Forfour voor de betere helft Wink

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 07 juli 2019 01:43 AM
  [ # 12 ]

Ervaring leert mij dat bij het laatste model C4 Picasso de achterste remblokken ook gigantisch kunnen verschillen van dikte remvoering binnen en buitenkant…! Ik stel ook vast dat de rembeugels op de plaatsen onder de anti-rammelplaatjes ook immens gaan roesten na verloop van tijd waardoor de remblokken veel te vast komen te zitten en ook warm gaan lopen.
Standaard haal ik zelf de rembeugels er altijd af bij het vervangen van de achterste remblokken om net die vlakjes onder de anti-rammelplaatjes zoveel mogelijk van alle roest te ontdoen, vervolgens invetten met kopervet (geen koperspray!), dan nieuwe antirammelplaatjes erop en nog eens kopervet aan de remblokken!
In de praktijk kun je eigenlijk de remblokken achteraan vervangen in nog geen halfuur bij het laatste model…
MAAR; dan kan het onmogelijk goed uitgevoerd zijn!!

Ten eerste moeten de elektrische remklauwen met het diagnosetoestel vrijgezet worden, pas dan kunnen de remzuigers achteraan terug geDUWD worden om de remblokken te vervangen.
En als laatste dien je de voetrem op te pompen en vervolgens met het diagnosetoestel de elektrische remklauwen een soort basisafstelling te geven.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 07 juli 2019 01:10 PM
  [ # 13 ]

@ vtske: achterste remblokken bij New C4 met elektrische handrem kunnen idd behoorlijk lang mee, één gehad die er bijna 170000 KM mee deed met de originele remblokken. Maar ze gaan ook enorm vast zitten na verloop van tijd en zeker na 8 jaar!! Vandaar het lawaai wss…
Toen heb ik de remblokken achteraan vervangen inclusief rembeugels afgenomen en perfect gereinigd, wagen zit inmiddels over 345.000 KM en nog lang niet versleten!

Mijn besluit: het is minstens even belangrijk om die vlakjes onder de anti-rammelplaatjes van alle roest te ontdoen om optimaal te kunnen remmen, maar vooral en zeer interessant voor minimale slijtage van de remblokken. Maar bijna niemand doet het omdat alles tegenwoordig snel moet gebeuren…

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook