6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De Jeep Cherokee [ _ ][][][][][][][][ _ ] van Lucas -> verkocht
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 januari 2018 04:36 PM
  [ # 76 ]

Redelijk. De wiellagers achter waren ook buitengewoon gaar, die heb ik ook nog vervangen. Ik had gehoopt dat dat ook een resonantie rond de 100 kilometer per uurweg zou nemen, maar dat bleek ijdele hoop. De voorbanden maken ook nog een hoop herrie, ik hoop dat vervangen daarvan nog wat verbetering gaat brengen. Bovendien moet ik de andere velgen die ik er voor heb even laten straken en coaten, dan ben ik ook van de 120 gram lood af die nodig was om het wiel rechtsachter enigzins in het gareel te krijgen.

Ik was ook nog vergeten te melden dat in de assen, bak en tussenbak nieuwe Castrol olie is gegaan, een kleine 7 liter alles bij elkaar.

Afgezien van die resonantie is het wel een redelijke snelwegcruiser. De rechtuitstabiliteit is gewoon goed, de herrie wel behoorlijk aanwezig.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 februari 2018 06:10 PM
  [ # 77 ]

Een paar weken geleden heb ik ook voor nog nieuwe banden gemonteerd. De motor begon de laatste weken toch wel weer veel herrie te maken, hij rammelt en ratelt er vrolijk op los. De koppeling werd ook steeds slechter, het is nu echt lastig om zonder klapperende drukgroep weg te rijden uit stilstand. Daarom heb ik besloten de Jeep voorlopig maar uit de vaart te halen en weer even in de C5 te gaan rijden, want die gleed weer soepel door de APK.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 februari 2018 11:35 PM
  [ # 78 ]

En, heb je al een leuke Mopar crate engine op het oog? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 februari 2018 09:45 PM
  [ # 79 ]

Wordt de Demon eigenlijk als crate engine geleverd? Ik bedoel, 1.040 newtonmeter maakt wel een fijne sleurhutverplaatser van zo’n Jeep Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 februari 2018 10:08 PM
  [ # 80 ]

Het wordt behelpen met de Hellcrate vermoed ik dan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 februari 2018 08:27 AM
  [ # 81 ]

Ik ben bang dat ik jullie vreselijk teleur ga stellen. Ik heb voor 125 euro een hopelijk iets betere 4-banger van marktplaats gevist.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 april 2018 07:05 PM
  [ # 82 ]

Na een uurtje of anderhalf ben ik zo ver. Nog een uur klussen schat ik zo en dan kan hij er wel uit worden gehesen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 april 2018 11:20 AM
  [ # 83 ]

Gisteravond heeft MaartenH met een meegebracht wringijzer geholpen om de bouten waarme het koppelingshuis aan de motor zit te lossen. Ik twijfel nog of ik de spruitstukken er vast af zal halen. Voor het manouvreren is dat denk ik wel makkelijker en ze moeten er sowieso af.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 april 2018 06:42 PM
  [ # 84 ]

en draait ie al?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 april 2018 09:04 PM
  [ # 85 ]

Nee, nog lang niet hoor. De ‘nieuwe’ motor moet ook nog worden opgefrist. Als de oude motor er uit is ga ik bekijken wat ik van welke motor nog kan gebruiken en wat er echt nieuw op moet.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 april 2018 07:43 PM
  [ # 86 ]

Inmiddels hangt de ‘nieuwe’ motor in een motorbokje dat ik online heb aangeschaft voor 57 euro. Ik vind het best value for money voor die 57 euro.

Zoals jullie kunnen zien is het aspect ‘nieuw’ vrij betrekkelijk. Deze motor komt uit een Wrangler en heeft die Wrangler aantoonbaar 152000 kilometer voortbewogen dus dat is een goed uitgangspunt. Ik wil blok en kop in ieder geval weer opnieuw zwart sausen. Heeft iemand positieve ervaringen met een bepaald soort motorverf? Kwasten lijkt mij praktischer dan een spuitbus.


Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 mei 2018 01:47 PM
  [ # 87 ]

Uiteindelijk heb ik besloten om de motor niet te schilderen. Hij is nog zwart genoeg en om het echt netjes te doen moet je hem compleet ontroesten en heel grondig ontvetten. Aangezien het geen showauto is en ook nooit zal worden is een grondige schoonmaakactie genoeg geweest.Maar, eerst maar eens ruimte gemaakt en de oude motor er uit gehesen.

Op de foto’s in de vorige post zat alle randapparatuur nog op de motor. Ik heb het blok eerst globaal gereinigd zodat de meeste modder er af was, vervolgens het blok kaal gemaakt, ook de spruitstukken er af, het vervolgens nog een keer goed schoongemaakt en ben toen weer gaan opbouwen. Ik heb vrijwel alles overgebouwd van de oude motor, zoals de thermostaat die ik recent had geplaatst en de waterpomp die ongeveer een jaar oud is. Pakkingen heb ik zelf geknipt, want ik had niet zo’n zin om te wachten op levering uit de VS.



Onder het kleppendeksel ziet het er prima uit, de kop laat ik lekker zitten. Een koppakking kun je ook makkelijk wisselen met de motor in de auto.

Ik heb wel even een lagerkap losgehad. De drijfstanglagers ga ik wel vervangen, want daar is het mooie wel van af. De krukas zelf is mooi glad. Ook de nokkenas is nog prachtig, goed nieuws!

Gasklep in de ultrasoon gereinigd, nieuwe pakking gemaakt. Niet zo mooi geworden als de pakking voor de waterpomp, maar goed genoeg. Het dikke pakkingmateriaal is ook wat lastiger te bewerken en ik had alleen een schaar en een stanleymes.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 maart 2019 08:57 PM
  [ # 88 ]

Er is de afgelopen maanden veel gebeurd:

Om te beginnen hebben we de oude motor er uit gehaald:

Toen heb ik het motorruim eens lekker schoongesopt met Dasty en een stoomreiniger en roestige plekken ingespoten met Dinitrol RC900:

De nieuwe motor heb ik omdat ik toch bezig was maar voorzien van nieuwe lagerschalen, dit waren de oude:

De eerder op de oude motor gemonteerde oliepomp heb ik overgebouwd:

Dan ook maar een nieuwe krukaskeerring:

En een nieuwe koppelingsset:

Want zowel de oude plaat….

....als het oude druklager waren vrij ver heen:

Op de verdeler moest ook een nieuwe afdichtring, want de oude lekte:

Toen was het tijd om de doorgeroeste gastank te verwijderen:

Net toen ik op het punt stond een nieuwe tank te bestellen vond ik vlakbij voor een prikkie een als nieuwe tank met appendages:

En die hing er zo onder:

Toen kon ik hem zo langzamerhand starten:

Resultaat: goede oliedruk!

De benzinetank zat vol met hele gore bagger:

Dus heb ik hem laten stralen. De buitenkant is weer keurig en de bodem en zijkanten van de binnenkant ook. De binnenkant van de bovenkant moet ik nog op de een of andere manier schoner zien te krijgen. Ik ga de binnenkant in ieder geval coaten met een Tank Cure set.

Nu de motor weer loopt en ik een APK-afspraak op 11 april heb gemaakt is het ook zaak om de resterende APK-punten aan te pakken. Gelukkig is dat inmiddels geen enorme waslijst meer, maar een overzichtelijk lijstje. Om te beginnen de fuseekogels links. De bovenste kwam er makkelijk uit met de aangeschafte persset. De onderste had er helaas nog maar weinig zin in. Ik heb hem in de kruipolie gezet en ga er binnenkort nog eens verder mee stoeien.

Ik moet zeggen dat het feit dat het van een behoorlijk tegenvallend project inmiddels weer is veranderd in een min of meer overzichtelijk en rijdend geheel wel motiveert om ‘m af te maken. Dat moet ook, want ik heb inmiddels een auto van de baas en de Jeep hoeft dus zijn functie als beoogd dagelijks vervoer niet meer te vervullen. Maar ja, het is zo’n leuk ding dus het zal wel een beetje pijn gaan doen, zeker na alle noeste arbeid!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 maart 2019 09:09 PM
  [ # 89 ]

Goed bezig!
Tja, als je het een leuk ding vindt dan kun je hem toch ook voor wrbij houden?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 maart 2019 09:25 PM
  [ # 90 ]

Op zich wel, maar die 100 euro MRB in de maand tikt wel aan….

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook