Is er iemand die van bovenstaande motor wel eens een carterpakking heeft vervangen met de motor nog in de auto?
Ik weet dat de aandrijfas rechts eruit moet ed. Maar ben meer benieuwd of er (net) genoeg ruimte is om de carterpan eruit te manouvreren…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)














Totaal aantal Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb dat gedaan bij een 2.2, gaat wel.
Aandrijfas moet eruit en je moet de motor aan de takel hangen en zo hoog mogelijk heffen, ik weet niet zeker of ik de uitlaat ook los gemaakt heb.
Mocht je nog een dichtingset voor de onderzijde van het blok nodig hebben (hierin zit ook de pakking) ik heb dit liggen en heb toch al lang geen 2l meer…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
ook bij een 22 trs een keer gedaan. Dat ging wel.
Ik heb vloeibare pakking gebruikt dat ging prima.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mooi, blij dat te horen.
Ik wil namelijk mijn rechter aandrijfas gaan vervangen omdat deze speling heeft op het tripoidehuis.
Een aangezien het carter ook aan de voorzijde druppels verliest neem ik die pakking dan gelijk mee in de operatie.
@trxke, ik heb je een pb gestuurd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mijn 22 TRS is die ook vervangen met het blok op z’n plek. Origineel zijn deze pakkingen van kurk met ringetjes o.i.d. wat vrij snel gaat lekken. Doro in Utrecht had ook rubberen carterpanpakkingen voor de Douvrin blokken. tenzij alle nieuwe pakkingen gewoon van rubber zijn, dan heb ik niks gezegd.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”














Totaal aantal Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Art, je hebt een pb terug
Timo, die originele gaan idd altijd terug lekken dat houd niet op.
De carterpakkingen die in de motor set’s zitten zijn gemaakt van dik pakkingmateriaal als je die monteert met bruine Loctite (ben even de nr kwijt) is het gegarandeerd dicht en blijft het ook dicht.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Als je deze pakking los wil hebben, bestel er dan 1 voor een Renault met 2.0 motor, bvb Espace 1, dan heb je zeker de rubber versie. Als je voor Citroën bestelt heb je meestal die kurken versie.
De pasvorm is perfect dezelfde, heb ik zelf zo gedaan.
Kostte me 5€, online besteld.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Timo1990 schreef:Bij mijn 22 TRS is die ook vervangen met het blok op z’n plek.
Hoe heb je dat gedaan dan ?














Totaal aantal Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Zo’n rubberpakking pers je dat er niet tussenuit bij het aandraaien van de bouten of door het gewicht van de motor?
Vergeet ook niet dat de hele motor steunt op het ondercarter, toch op de plaats van de onderste motorsteun.
Dat is volgens mij ook de reden waarom er in de originele pakking metalen ringetjes om de boutgaten zitten.
De nieuwe pakkingen zijn gemaakt uit stevig pakkingmateriaal dat niet indrukt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik heb er wat duurdere vloeibare pakking tussen gedaan. Zat perfect.
Klopt komen wel krachten op.
Zal eens zoeken of ik merk nog weet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Moet de versnellingsbak nu wel of niet los om het carter er onderuit te halen ?
Ik weet niet beter dan dat er twee bouten achter het koppelingshuis zitten
Bak kan blijven zitten. Als ik bij mijn cx kijk zie ik die 2 bouten tussen het carter en de bak zitten en kan er gewoon een dop met verlengstuk op zetten zo te zien.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)