carterpakking cx 2.0 douvrin
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 april 2018 11:36 PM

Is er iemand die van bovenstaande motor wel eens een carterpakking heeft vervangen met de motor nog in de auto?
Ik weet dat de aandrijfas rechts eruit moet ed. Maar ben meer benieuwd of er (net) genoeg ruimte is om de carterpan eruit te manouvreren…...

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2018 07:50 AM
  [ # 1 ]

Ik heb dat gedaan bij een 2.2, gaat wel.
Aandrijfas moet eruit en je moet de motor aan de takel hangen en zo hoog mogelijk heffen, ik weet niet zeker of ik de uitlaat ook los gemaakt heb.

Mocht je nog een dichtingset voor de onderzijde van het blok nodig hebben (hierin zit ook de pakking) ik heb dit liggen en heb toch al lang geen 2l meer…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 april 2018 07:03 PM
  [ # 2 ]

ook bij een 22 trs een keer gedaan. Dat ging wel.
Ik heb vloeibare pakking gebruikt dat ging prima.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 april 2018 10:35 PM
  [ # 3 ]

very good Mooi, blij dat te horen.
Ik wil namelijk mijn rechter aandrijfas gaan vervangen omdat deze speling heeft op het tripoidehuis.
Een aangezien het carter ook aan de voorzijde druppels verliest neem ik die pakking dan gelijk mee in de operatie.

@trxke, ik heb je een pb gestuurd.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 april 2018 11:46 PM
  [ # 4 ]

Bij mijn 22 TRS is die ook vervangen met het blok op z’n plek. Origineel zijn deze pakkingen van kurk met ringetjes o.i.d. wat vrij snel gaat lekken. Doro in Utrecht had ook rubberen carterpanpakkingen voor de Douvrin blokken. tenzij alle nieuwe pakkingen gewoon van rubber zijn, dan heb ik niks gezegd.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2018 01:19 PM
  [ # 5 ]

Art, je hebt een pb terug Wink

Timo, die originele gaan idd altijd terug lekken dat houd niet op.
De carterpakkingen die in de motor set’s zitten zijn gemaakt van dik pakkingmateriaal als je die monteert met bruine Loctite (ben even de nr kwijt) is het gegarandeerd dicht en blijft het ook dicht.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 24 april 2018 06:34 PM
  [ # 6 ]

Als je deze pakking los wil hebben, bestel er dan 1 voor een Renault met 2.0 motor, bvb Espace 1, dan heb je zeker de rubber versie. Als je voor Citroën bestelt heb je meestal die kurken versie.

De pasvorm is perfect dezelfde, heb ik zelf zo gedaan.
Kostte me 5€, online besteld.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 24 april 2018 08:01 PM
  [ # 7 ]
Timo1990 schreef:

Bij mijn 22 TRS is die ook vervangen met het blok op z’n plek.

Hoe heb je dat gedaan dan ?

 

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 april 2018 09:28 PM
  [ # 8 ]

dat is m.

Afbeelding Bijlagen
19062007345.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2018 09:56 PM
  [ # 9 ]

Zo’n rubberpakking pers je dat er niet tussenuit bij het aandraaien van de bouten of door het gewicht van de motor?
Vergeet ook niet dat de hele motor steunt op het ondercarter, toch op de plaats van de onderste motorsteun.
Dat is volgens mij ook de reden waarom er in de originele pakking metalen ringetjes om de boutgaten zitten.

De nieuwe pakkingen zijn gemaakt uit stevig pakkingmateriaal dat niet indrukt.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 april 2018 10:40 PM
  [ # 10 ]

Ik heb er wat duurdere vloeibare pakking tussen gedaan. Zat perfect.
Klopt komen wel krachten op.
Zal eens zoeken of ik merk nog weet.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 24 april 2018 10:45 PM
  [ # 11 ]

Moet de versnellingsbak nu wel of niet los om het carter er onderuit te halen ?

Ik weet niet beter dan dat er twee bouten achter het koppelingshuis zitten

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 april 2018 10:49 PM
  [ # 12 ]

Bak kan blijven zitten. Als ik bij mijn cx kijk zie ik die 2 bouten tussen het carter en de bak zitten en kan er gewoon een dop met verlengstuk op zetten zo te zien.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook