Kaartupdate MyWay (RNEG)
Albert26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-08-2011

Gepost: 28 januari 2018 10:49 PM

Als berijder van een Citroen C3 met een ingebouwd navigatiesysteem (MyWay RNEG) zeer ontevreden over het aanbod van kaartupdates, kaartupdates geleverd door Here. Juist ook op de site van Citroen Nederland wordt gesproken over het belang regelmatig te zorgen voor recente kaartupdates. De laatste kaartupdate die nu te verkrijgen is van 2016!
En dan nog maar niet te spreken over de hoge prijs voor een kaartupdate, dat laatste heb ik overigens niet nadrukkelijk benoemd.

N.a.v. mijn onvrede over het bovenstaande heb ik dit voorgelegd aan Citroen Nederland, temeer ik hen daar toch ook verantwoordelijk voor houd, evenals het leveren van de juiste onderdelen voor mijn auto.

Ik kreeg van Citroen Nederland daarop het onderstaande antwoord; (mogelijk interessant voor hen die ook graag hun navigatiesysteem up-to-date willen houden)


Image
Geachte heer K,

Dank voor uw bericht aan Citroen Nederland.
Wat jammer te vernemen dat u met onjuiste informatie bent belast.
Ja het klopt dat Here de kaartleverancier is en Citroen de updates van hen betrekt.
Wat echter niet vermeld lijkt te zijn is, dat Citroen Nederland Here de opdracht moet geven deze update klaar te maken.
Helaas heeft dit enige tijd op zich laten wachten.
Inmiddels weten wij dat Citroen de opdracht heeft gegeven en gaan er vanuit dat de volgende update snel ter beschikking komt.
Wij houden dit uiteraard ook zelf in de gaten, zodat wij ook via bijvoorbeeld de nieuwsbrief en de Citroen site kunnen communiceren dat deze update beschikbaar is.
Onze excuses voor de overlast en vertraging hierin.

Vertrouwend u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft kunt u ons bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via 0800-CITROËN (2487636) of door te reageren op dit bericht.

Met vriendelijke groet

Medewerker klantenservice

Klantenservice CITROËN Nederland

Telefoon 0800-CITROEN (2487636)
Wij zijn geopend op werkdagen van 8:30 - 17:00
Postbus 12420 1100 AK Amsterdam

http://www.citroen.nl

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 maart 2018 11:39 PM
  [ # 1 ]

Inmiddels zijn we een paar maanden verder, en dus de vraag: al iets gehoord wanneer die update er komt voor dit systeem?

Hetzelfde speelt bij de RT4/5, ook daarvoor zijn er geen updates meer verschenen sinds de 2016/17 versie met kaart DB Q4/15.
Vraag is dan ook of je mij, via een PB het juiste mailadres en naam zou willen geven van de contactpersoon bij Citroën, dan zal ik die met dezelfde vraag benaderen voor de RT4/5.

Op het C5 Forum loopt hier ook een discussie over, en naar aanleiding daarvan heb ik ook een topic geopend op Planète.
Tot nu toe geen vorderingen, hopelijk lukt het langs deze weg wel Wink

Groet,
JW

Profiel  
 
Albert26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-08-2011

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 19 april 2018 09:43 PM
  [ # 3 ]

Prima initiatief, dat kan alleen maar helpen.

Met jouw hulp heb ik inmiddels ook contact met de betreffende mensen van de Klantenservice, met de bedoeling ook het uitblijven van kaart-updates voor de RT4/5 onder de aandacht te brengen.
De reacties tot nu toe maken dat ik toch wat positiever ben gaan aankijken tegen een mogelijke update, hopelijk komt er binnen afzienbare tijd meer duidelijkheid.
Uiteraard meld ik me dan weer Wink

Groet,
JW

Profiel  
 
Albert26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-08-2011

Gepost: 25 april 2018 10:18 AM
  [ # 4 ]

Recentelijk een bericht van Citroen Nederland gekregen betreffende een kaartupdate voor het eerder genoemde systeem.
De reactie;

Geachte heer,

Hartelijke dank voor uw bericht aan Citroën Nederland over het updaten van uw navigatiesysteem.

Wij hebben de melding gekregen dat er rond eind juni een update word vrijgegeven. Zodra de update word vrijgegeven kunt u via de onderstaande link uw navigatie updaten of contact opnemen met een erkende Citroën dealer in de buurt.

http://citroen.navigation.com/home/en_GB/CitroenEMEA/GBP

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan staan wij altijd voor u klaar.

<naam>
Klantenservice

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 april 2018 11:05 AM
  [ # 5 ]

Da’s goed nieuws bravo

Hopelijk kan ik binnenkort hetzelfde melden over de kaarten voor de RT4/5

Groet,
JW

Profiel  
 
Blownek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 29-06-2018

Gepost: 29 juni 2018 11:35 AM
  [ # 6 ]

Hi, Albert26
Is there any news on these?

Profiel  
 
Albert26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-08-2011

Gepost: 09 augustus 2018 10:09 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels maar is navraag gedaan betreffende een kaartupdate.
Kreeg het onderstaande als reactie, dus nog even afwachten

Geachte heer,

Bedankt voor uw vraag met betrekking tot het updaten van uw navigatie.

Het is inderdaad door mij toegezegd dat rond de periode juni/juli er een nieuwe update voor uw auto beschikbaar komt. Na uw bericht ben ik nogmaals contact gaan opnemen met de leverancier. Vanwege technische vertraging zal de update rond oktober worden vrijgegeven. Wel toegezegd dat er een update vrijkomt. Mijn excuses hiervoor.

Wel kunt u via de eerdere verstuurde link uw nieuwe update in de gaten houden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan staan wij altijd voor u klaar.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor de vertraging.

<naam>
Klantenservice

Klantenservice CITROËN Nederland

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2018 11:17 AM
  [ # 8 ]

Zou mooi zijn als dat voor alle verschillende oudere Navi-systemin zoals RT3-4-5 en NG4 geld.

Profiel  
 
Cieterman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 20-02-2016

- C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Gepost: 26 oktober 2018 09:29 PM
  [ # 9 ]

Ik heb over de updates die Here aanbiedt bij hen mijn verbazing uitgesproken dat ze een update met materiaal van het 4e kwartaal 2014 nog als NIEUW aanbieden. Daar gingen ze niet op in. Wel antwoordden ze:

Vriendelijk bedankt voor uw vraag over HERE Technologies.
Houd er rekening mee dat HERE Technologies enkel de kaartgegevens aanlevert voor de kaartupdates. Citroen kiest de kaartgegevens uit, en compileert/ produceert de kaartupdates samen met de systeemfabrikant.
Tot nog toe hebben wij geen informatie van Citroen ontvangen omtrent een nieuwe kaartupdate voor uw systeem wat uitgebracht zou worden.

Dit plaatst de antwoorden van Citroen Nederland in een vreemd daglicht. Ik ben voornemens Citroen Nederland hierover te benaderen, maar moet er even energie voor hebben om de juiste formuleringen te vinden.

Wordt vervolgd,

Groeten, Cieterman:smt210:smt210

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook