DS5 tuning ervaringen
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 05 maart 2018 06:00 PM

Volgende week ben ik de trotse bezitter van een DS5 Hybrid4. In alle tests wordt gezeurd over het hakerig schakelen van de gerobotiseerde bak, maar ik vond het reuze meevallen. Mijn huidige auto is een 180 pk Laguna GT, dus ik vond de DS5 wat braafjes, ook in ‘sport’.  Ik las op internet dat het chiptunen van de DS5 ook het schakelprobleem verhelpt en de auto wat “bijteriger” maakt. Ik overweeg dus om dat te laten doen.

Zijn er op dit forum DS5-berijders die tuning hebben laten doen? Ben benieuwd naar de ervaringen!

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 08 maart 2018 03:11 PM
  [ # 1 ]

Ook ik ben op zoektocht naar een DS5 hybrid4 en daar al veel over gelezen. Het schakelen komt inderdaad steeds naar voren, maar las net als jij dat wanneer je de DS tuned dat het veel minder moet zijn. Dat zou voor mij een overweging zijn om toch een DS5 te gaan doen. Maar wil eerst zelf ervaren hoe deze standaard schakelt, ik heb namelijk nog geen proefrit gemaakt.

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 09 maart 2018 11:38 AM
  [ # 2 ]

Hoi MyCar,

Zoals ik al schreef vond ik de automaat in de niet-getunede versie helemaal niet verkeerd, ook niet in sport-stand. Voor mij is die reden om de motor te laten tunen dus niet meer zo relevant. Maar ik ben benieuwd of jij daar na je proefrit anders over denkt!

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 12 maart 2018 08:23 AM
  [ # 3 ]

In dit topic staat meer over het tunen van de DS5 bak. Blijkt voor veel verbetering te zorgen ja. Ik zelf heb er ook even naar gekeken en wat navraag gedaan bij het bedrijf die daar ervaring in heeft. Volgens mij lagen de kosten rond de €450.
Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf verder niets meer mee gedaan heb, terwijl het schakelen me na dik anderhalf jaar nog steeds tegenvalt.

Profiel  
 
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 14 maart 2018 09:41 AM
  [ # 4 ]

Ik las her en der ook dat het schakelen verbetert als je een chiptuning doet, maar las ook dat je beter een softwaretuning dan een powerbox kunt doen. Zijn er die hier ervaring mee hebben?

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 18 maart 2018 11:41 AM
  [ # 5 ]
MyCar schreef:

Ik las her en der ook dat het schakelen verbetert als je een chiptuning doet, maar las ook dat je beter een softwaretuning dan een powerbox kunt doen. Zijn er die hier ervaring mee hebben?

Ik kan het je later deze week vertellen. Mijn DS5 gaat woensdagochtend naar KCperformance voor een Stage 1 tuning. Ben benieuwd!

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 19 maart 2018 09:15 AM
  [ # 6 ]

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Had een tijd geleden bij hun ook al wat informatie opgevraagd ja, moet een goede club zijn.
Ik zit er ook nog steeds over te denken. Maar ga nu eerst mijn DS5 langs de garage brengen om fouten/storingen uit te lezen en er hopelijk ook wat op te laten lossen.

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 22 maart 2018 01:06 PM
  [ # 7 ]

Gisteren mijn DS5 laten tunen, van 167 naar ongeveer 200 PK bij KCperformance. Het is heel lastig te zeggen of-ie daarmee sneller of zuiniger is geworden, maar hij gaat wel ietsje soepeler door de versnellingen heen. Al met al is het zeker geen wereld van verschil. Of het de 549 euro waard was? Wetende wat ik nu weet zou ik het denk ik niet hebben laten doen, het merkbare/voelbare verschil is te klein. Maar misschien moet ik er eerst nog eens wat meer kilometertjes mee maken. Wel een professioneel bedrijf en de software-engineer wist waar hij over sprak.

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 09 mei 2018 01:50 PM
  [ # 8 ]

Ik heb onlangs een proefrit gemaakt en eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de automaat bij de Hybrid erg mee vindt vallen. Je voelt wel de schakeling maar ik vind dit niet storend.Een maatje heeft er onlangs één gekocht en gaat deze tunen en ik ben dan erg nieuwsgierig wat dat gaat doen, want lees er goede berichten over. Voor het geld een toffe bak die DS5…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook