5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Nieuwe APK regeling erdoor!
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 oktober 2007 12:30 PM
  [ # 61 ]

Je zou dus bij een keuring aanwezig moeten blijven met een hele hoop werkplaatshandboeken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 oktober 2007 12:39 PM
  [ # 62 ]

De meeste steekproefmannen die ik heb meegemaakt weten verdomd goed hoe je een BX draagarmpje kunt controleren. Daarmee zeggend: ja, als de mazda dealer om de hoek je bx goedkeurt kan ie bij steekproef worden afgekeurd. Dan krijgt de apk-keurmeester én het bedrijf een zooitje strafpunten. Worden ze niet blij van….. Ik ben nog steeds blij dat ik mijn APK-licentie heb laten verlopen. Ik kreeg zó de zenuwen van de RDW steekproef-mannen…. Ook al weet je zeker dat je werk goed doet, met een oudere wagen of oldtimer blijft het risico op strafpunten veel groter dan bij een nieuwere c5…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 oktober 2007 11:12 PM
  [ # 63 ]

jongens jongens jullie mogen blij zijn daar in nederland.

Hier in belgie gaat het er anders aan toe hoor! Veeeeeel slechter!!!

Even verduidelijken

Ten eerste alle autocontrole centra zijn prive bedijven die werken voor de overheid…. door 10% van de wagens te laten terugkomen maken ze hun eigenlijke winst. Dus dat gebeurd ook! Vooral oudere wagens zijn dat het doelwit.

Ook ik het zo dat in bv een subframe van een cx geen enkel gaatje mag zitten want da moet dit vervangen worden… Meestal slaan ze dat er zelf in met een hamer… wat wettelijk niet mag (ze moeten voelen met de handen).

Dus even uitleggen hoe het allemaal in zijn werk gaat

Ieder jaar moeten we met onze wagen naar de keuring,
we kunnen daar geen afspraak voor maken dus als je een beetje pech hebt sta je 2.5 uur tot 3 uur te wagen want je bent natuurlijk niet de enige die moet gaan.

Vermits de jongere controleurs niets van oude citroëns kennen zetten ze direct je motor uit om de lichten te controleren dan moet ik altijd zeggen dat dat niet mag bij hydraulisch geveerde citroëns…

En als ze je dan afkeuren moet je de stationschef erbij halen…

Sinds een paar jaar is er ook een regeling voor wagens die uit het verkeer zijn gehaald.

Vroeger kon je platen van een andere gekeurde wagen op je nog te keuren wagen hangen, zolang je de papieren van die eerste bij had kon je de tweede wagen laten keuren.

Nu niet meer je moet garageplaten hebben, deze zijn groen en beginnen met een Z (Z - platen genoemd)  dus de garage moet gaan want deze geven de platen niet zomaar af en als ze dat doen vragen ze minstens 70 euro… op die platen betaal je namelijk verzekering en inschrijvingstax in belgie wordt deze tax bepaald door de cillinderinhoud van de motor dus Z platen voor een 2500cc zijn goedkoper dan voor een 3000cc.

Met andere woorden als je met een SM naar de keuring wil heb je platen voor een 2700cc nodig.  En deze hebben gewone garagisten niet….  die willen de kosten niet doen om zo’n plaat in huis te halen voor de enkele c6 sen die ooit in hun kleine garage zou komen en waar ze mee naar de keuring moeten. omdat ze terug ingeschreven moeten worden.

Dus in principe moet ik naar een heel grote dealer gaan die platen tot 3000cc heeft ... maar die laat ik niet graag met mijn sm rijden want wie gaat er dan naar de keuring met mijn SM…

Je ziet voor de 5 wagens die ik heb moet ik eigenlijk een week verlof nemen… echt waar… (of ik moet om zeven uur ‘s morgens aan de controle deur staan want dan gaat die open Sad  Surprised

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 oktober 2007 11:24 PM
  [ # 64 ]

Jullie lezen het: Het kan nog veel erger. Ook is het in België verboden te lassen aan chassis of subframe. Gaatje in je CX frame? Wegflikkeren dus..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 17 oktober 2007 03:39 PM
  [ # 65 ]

Ik heb mijn Panhard een keer een steekproef gehad. Door de betreffende garage was hij goedgekeurd. De auto moest blijven staan en ik bleef er ook bij. Na zo’n 3 kwartier kwam de man van de steekproef. Aarige vent. Begon zijn praatje als volgt: Dag meneer, wat leuk een Panhard. Zie je niet veel meer. Hoe komt u eraan? Ik gretig verhaal gedaan. Mag ik even onder de kap kijken? Tuurlijk! Oh. ik zie een kleine lekkage bij de torsiestaaf-klepveer. Zo, u heeft er verstand van, moedigde ik aan.
Banden zijn goed? Ja hoor orginele pilotes, meldde ik. Doet u de verlichting eens aan. Ik deed het.
Mooi. wees er zuinig op! Nou daar kunt u van op aan, het advies aannemend.

Even later reed ik goedgehumeurd weg. Met een tikje verbazing…

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 02:09 AM
  [ # 66 ]

jongens jongens jullie mogen blij zijn daar in nederland.

Hier in belgie gaat het er anders aan toe hoor! Veeeeeel slechter!!!

Dat lees ik ja, welk een ingewikkelde regeltjes allemaal, ik dacht dat moeilijk doen in Nederland geperfectioneerd was.

Meestal slaan ze dat er zelf in met een hamer… wat wettelijk niet mag (ze moeten voelen met de handen).

Dat heb ik ook ooit een paar jaar gehad met mijn (SAAB) keurmeester. Die sloeg de gaten erin met zijn punthamertje, en dan verbaasd dat je boos was als íe ‘m daarop afkeurde…

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 mei 2018 03:27 PM
  [ # 67 ]

Vanaf 20 mei kom je o.a. met een (kleine) LHM lekkage niet meer door de keuring….......

De eis voor olielekkage is aangescherpt: geen enkele vloeistof mag nog in het milieu terechtkomen…........

https://www.bndestem.nl/auto/vanaf-morgen-wordt-de-apk-strenger~a572b3f5/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2018 03:48 PM
  [ # 68 ]

Nou, die lhm maak ik me niet zo’n zorgen om.. motorolie: da’s een veel lastiger probleem Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 19 mei 2018 04:58 PM
  [ # 69 ]

Dan gaan veel oldtimers een probleem krijgen ,...... idd.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 19 mei 2018 05:09 PM
  [ # 70 ]
citroen23 schreef:

Vanaf 20 mei kom je o.a. met een (kleine) LHM lekkage niet meer door de keuring….......

De eis voor olielekkage is aangescherpt: geen enkele vloeistof mag nog in het milieu terechtkomen…........

https://www.bndestem.nl/auto/vanaf-morgen-wordt-de-apk-strenger~a572b3f5/

Maar ook staat in het artikel:

“....Afhankelijk van de leeftijd van de auto is dit een reparatie-adviespunt of een afkeurpunt. ...” dus daar ben ik uiteindelijk niet zo bang voor bij een klassieker.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 mei 2018 05:36 PM
  [ # 71 ]
Palas schreef:

of een afkeurpunt. ...” dus daar ben ik uiteindelijk niet zo bang voor bij een klassieker.

  Shocked

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 mei 2018 07:02 PM
  [ # 72 ]

Ben ik ook niet zo bang voor. De datumgrens afkeur/adviespunt ligt bij een DET van 1-1-2018.

De belangrijkste wijzigingen, onder andere met betrekking tot vloeistoflekkage, heeft Innovam hier bij elkaar gebracht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 mei 2018 08:55 PM
  [ # 73 ]

Also: wederom een storm in een glas water en voor de meeste van ons met een oud lijk niets om van wakker te liggen Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 mei 2018 09:14 PM
  [ # 74 ]

sterker nog, het gros van ons gaat deze regel niet meer meemaken, over 40 jaar…..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 mei 2018 09:17 PM
  [ # 75 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook