2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 Grand Picasso vragen
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 01 januari 2018 11:45 AM
  [ # 16 ]

Nou Martijn, ik rij nu een aantal jaren met mijn semi-automaat en eerlijk gezegd bevalt-ie mij prima. Persoonlijke voorkeur speelt natuurlijk ook een rol: de één rijdt liever in een volautomaat en de ander zweert bij handmatig schakelen. Ieder zo zijn ding.
Maar laten we eerlijk zijn, alles dat automatisch en electronisch geregeld wordt kan een keer problemen geven. En dat kunnen je electrische ramen zijn, je automatische ruitenwissers of je automatisch uitklapbare spiegels, alles kan een keer stuk.
Ergo: hoe meer electronische snufjes er op een auto zitten, hoe meer er kapot kan gaan.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2014) 115 Kw (156,52 PK)

Profiel  
 
Martijn Murena
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-2017

Gepost: 01 januari 2018 12:19 PM
  [ # 17 ]

Ik heb geen probleem met een half-automaat. Dat het niet helemaal vloeiend verloopt dat stoort mij ook helemaal niet. Wat speurwerk op internet leert dat deze bak toch nog best redelijk betrouwbaar is enkel dat het punt waarop de clutch ingrijpt af en toe nagestelt dient te worden om problemen te voorkomen. (correct me if I’m wrong)

Electrische storingen ben ik mee bekend en die zijn meestal met zoek en denkwerk wel op te lossen. (jarenlang Renault gereden Wink )

Profiel  
 
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 01 januari 2018 12:50 PM
  [ # 18 ]