2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 Grand Picasso vragen
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 01 januari 2018 11:45 AM
  [ # 16 ]

Nou Martijn, ik rij nu een aantal jaren met mijn semi-automaat en eerlijk gezegd bevalt-ie mij prima. Persoonlijke voorkeur speelt natuurlijk ook een rol: de één rijdt liever in een volautomaat en de ander zweert bij handmatig schakelen. Ieder zo zijn ding.
Maar laten we eerlijk zijn, alles dat automatisch en electronisch geregeld wordt kan een keer problemen geven. En dat kunnen je electrische ramen zijn, je automatische ruitenwissers of je automatisch uitklapbare spiegels, alles kan een keer stuk.
Ergo: hoe meer electronische snufjes er op een auto zitten, hoe meer er kapot kan gaan.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2014) 115 Kw (156,52 PK)

Profiel  
 
Martijn Murena
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-2017

Gepost: 01 januari 2018 12:19 PM
  [ # 17 ]

Ik heb geen probleem met een half-automaat. Dat het niet helemaal vloeiend verloopt dat stoort mij ook helemaal niet. Wat speurwerk op internet leert dat deze bak toch nog best redelijk betrouwbaar is enkel dat het punt waarop de clutch ingrijpt af en toe nagestelt dient te worden om problemen te voorkomen. (correct me if I’m wrong)

Electrische storingen ben ik mee bekend en die zijn meestal met zoek en denkwerk wel op te lossen. (jarenlang Renault gereden Wink )

Profiel  
 
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 01 januari 2018 12:50 PM
  [ # 18 ]

Tsja, elke auto rijdt en voelt natuurlijk weer anders en misschien heb ik wel gewoon geluk. Toen ik deze auto kocht heb ik ook een handgeschakelde 5-bak geprobeerd, maar die vond ik echt niet lekker rijden. De (semi)automaat vond ik een stuk rustiger rijden en schakelde soepel over van de een naar de andere versnelling. Bijkomend nadeel van de handbak in dit model vond ik de plek van de schakelpook. Daar waar bij de automaat een handig opbergvak zit met twee bekerhouders in de uitklapbare klep, zit er bij de handbak een lelijke bult in je dashboard waar de pook zit.
Echter, als je een caravan gaat trekken dan kan ik me zo voorstellen dat er rijders zijn die liever controle over de koppeling willen houden.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2014) 115 Kw (156,52 PK)

Profiel  
 
Wim Corduwener
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 01-05-2016

Gepost: 01 januari 2018 02:28 PM
  [ # 19 ]
Rene Hoekstra schreef:

Ik kan het niet anders uitleggen maar het is geen volautomaat

Ik wil er geen al te groot punt van maken, maar ik heb het gehad over semi-automaat en niet over volautomaat. Een handgeschakelde versnellingsbak schakel je met de hand en een semi-automaat schakelt automatisch. Ik kan het niet anders uitleggen.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2014) 115 Kw (156,52 PK)

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 03 januari 2018 08:02 AM
  [ # 20 ]

Succes

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 06 januari 2018 12:26 PM
  [ # 21 ]

Even nog een vraag: heb je de volledige onderhoudshistorie van de auto gevraagd en is die beschikbaar? km-stand NAP? Een zware diesel met nog geen 15000 km per jaar zou ik namelijk met wat argusogen willen onderzoeken voor ik hem zou kopen. Als je geluk hebt is ie van een echte dieselfreak geweest die het comfort niet wil missen op de paar keer per week gereden lange afstandsrit. Anders is het zeer wel mogelijk dat de auto vooral korte stukjes gereden heeft of geimporteerd is (hoeft niet perse slecht te zijn) of een keer een andere teller heeft gekregen, maar dan zou de km-stand onlogisch moeten zijn in de NAP

Ga ook eens proefrijden in de nieuwere versie van de C4-Picasso diesel (2011-2013) met de e-hdi motor, als je dat kunt en wilt besteden. Bij ons gaf dat de doorslag voor de aankoop van de nieuwere versie (2012 in plaats van 2008 en 2010) met de handgeschakelde 6-bak. Deze reed naar onze mening rustiger(minder motorlawaai) en soepeler met meer trekkracht onderin (gunstiger koppel) De E-hdi motoren zijn ook iets zuiniger in gebruik.

Profiel  
 
Martijn Murena
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 29-12-2017

Gepost: 07 januari 2018 10:32 AM
  [ # 22 ]

Het nieuwere model is tweedehands nog wat te duur, of heeft al ruim over de 200k op de teller. Tenminste die die ik hier in de buurt vind.

De 144.000 van deze klopt met het onderhoudsboekje. Ik woon in Noorwegen en diesels kosten hier ongeveer hetzelfde als benzine (de nieuwe C4 picasso PureTech 130 kost exact evenveel als de C4 Picasso BlueHDi 120) en de wegenbelasting is voor zowel diesel als benzine hetzelfde. (ongeveer 300 Euro/jaar)De keuze voor diesel of benzine is dus puur een afweging van wat je het fijnste vind rijden.

Ik zal van de week langs gaan bij de garage waar deze C4 staat. Uit de gegevens blijkt dat hij al ruim een jaar te koop aangeboden wordt dus ik ben benieuwd wat daar de reden voor is…

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 07 januari 2018 10:59 AM
  [ # 23 ]

Ah, dan snap ik het….

automaat is alles al over gezegd. Verdere aandachtspunten:

Ik zou tijdens de proefrit alle electra uitproberen, met name de 4 el. bediende ramen. Is een zwak puntje van de Picasso, ramen gaan soms omlaag als je ze omhoog doet of reageren even helemaal niet. Hoeft geen probleem te zijn, de onze doet dat al 60.000 km en met een paar keer extra op het knopje duwen komt het altijd wel weer goed. Verder zijn bij de “exclusive” uitvoering de luchtbalgen een aandachtspunt. Gaan nogal eens stuk en niet zelden rond de 150k. Gezien de leeftijd eens checken of de distributieriem al eens vervangen is, anders is het verstandig om dit te laten doen bij 10 jaar.

Misschien leuke onderhandelingspuntjes als ie al een jaar te koop staat.

succes

Profiel  
 
Borrel77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012

- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Gepost: 20 mei 2018 10:04 AM
  [ # 24 ]

Mijn vorige wagen ws een c4 exclusief, 1.6D semi-automaat… En mijn semi automaat was na 225.000km naar de zak….Geef mij maar volledige automaat, nu C4 Grand Picasso 2.0l Diesel volautomaat…. Zalig om mee te rijden, over 1.5maand eerste keer met vakantie naar Zuid Frankrijk er mee.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook