Ervaring met laswerk ID-DS Club (opstuurservice)?
Bosboom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-05-2018

- 2CV AZAM 6
Gepost: 22 mei 2018 09:59 AM

Goedemorgen,

Ik sta op het punt om laswerk uit te besteden aan de meeste carrosseriedelen van mijn ID 19. Nu heeft de ID/DS-Club de opstuurservice: je levert je plaatwerk dan in en drie weken later heb je het voorzien van nieuwe plaatdelen terug. Zijn er mensen die ervaring hebben met die opstuurservice voor laswerk en hem zouden aanbevelen? Ik ben benieuwd naar jullie oordeel - alternatief voor mij is de delen te laten herstellen door een goede lasser, overigens gebruik makend van dezelfde reserve-plaatdelen. Alleen: via de Club wordt er ‘stomp’ gelast (bijv. de deuren) en hij last met een kleine overlap. Benieuwd naar jullie ervaringen en raad! Hartelijk dank!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 22 mei 2018 10:24 AM
  [ # 1 ]

Ik heb geen ervaring met deze service, maar stomp lassen is in mijn optiek wel beter dan met een kleine overlap. Die overlap vereist meer nabewerking en het overlappende deel is altijd weer een risico wat roest betreft.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 mei 2018 11:51 AM
  [ # 2 ]

Stomp lassen is beter, nk geen dubbele plaatdelen.
Ik heb gelaste deuren en schermen in het magazijn gezien en het ziet er goed uit!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 mei 2018 08:55 PM
  [ # 3 ]

Het laswerk dat zij laten doen bij Thijs Jansen in Doetinchem is echt heel erg mooi en goed.
Ook de reparatie delen die door Thijs gebruikt worden hebben een erg goede pasvorm.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 mei 2018 10:29 PM
  [ # 4 ]

Kan ik me bij aansluiten. Op CM stond Thijs ook met een stand, daar kon je zijn resultaten bewonderen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook