Diesels verdwijnen… Is dat ook bij bedrijfsauto’s?
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 28 mei 2018 11:44 AM

Hallo allemaal,

De laatste tijd lees je veel in het nieuws dat diesels gaan verdwijnen en dat de elektrische auto in opmars is. In Nederland is elektrisch rijden zelfs al goedkoper dan dieselen.

Maar dit gaat over de normale gezinsauto/leaseauto. Hoe ziet de toekomst er dan uit voor bedrijfsauto’s, en dan met name de bestelauto’s zoals de Jumpy en de Jumper?

Wij zijn van plan om een Jumper aan te schaffen als invalide auto. Om het betaalbaar te houden komen we uit bij een Jumper van ca. 10 jaar oud.
Wij vragen ons af of het nog wel verstandig is om een Jumper van 10 jaar oud kopen, niet omdat het een slechte auto is maar om de steeds strenger wordende milieu eisen. Kom ik straks de binnenstad van steden nog wel in?

Hoe hard zou dat gaan? Ik weet dat er ook diesels zij met iets dat ‘blue’ heet, deze zijn milieuvriendelijker…. Zij ‘gewone’ diesels om te bouwen naar dit systeem?

Of nog ff flink doorsparen en een nieuwere Jumper kopen die milieuvriendelijker is?

Graag jullie mening/advies.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 29 mei 2018 02:43 PM
  [ # 1 ]

Het probleem is een beetje dat de huidige milieuzones niet uitgaan van werkelijke vervuiling maar van bouwjaar omdat vanaf een bepaald bouwjaar een bepaalde EURO norm verplicht is geworden. Auto’s die voor dat bouwjaar al aan die norm voldeden mogen er toch niet in. Evenmin heeft ombouwen tot een hogere euronorm zin omdat de wetgever (in dit geval de gemeenten) daar niet naar willen kijken. Vreemd genoeg heeft de RDW wel de mogelijkheid om een retrofit roetfilter te registreren in de kentekenregistratie, het leidt alleen voorlopig tot niets. In Duitsland is er wel de mogelijkheid om op basis van een door de TUV gekeurde ombouw een ‘Grune Plakette’ te krijgen die toegang verschaft tot de milieuzone’s. Hopelijk komt de overheid tot inkeer maar ik vrees het ergste…..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook