Citroen C35 Vakantie voorbereidingen.
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 11:10 AM

Een goede morgen mensen,

De zomer komt er weer aan en ik ben dus weer druk bezig om het zwarte gevaarte een beetje vakantie klaar te maken het dak is weer gerepareerd en ga nu bezig met een paar technische Dingetjes.

Ten eerste is mijn V-snaar naar de dynamo gebroken. Weet iemand welke hier op hoort? de tekst is niet meer leesbaar.

Ook ga ik bezig met het installeren van een zogenoemde “Green Bean”. Dit is een component waar je de diesel en koelwater doorheen laat lopen waardoor de diesel een beetje word voorverwarmd en door een speciaal soort metaal + de warmte zorg voor een betere verbranding. Deze dingen zijn perfect voor dit soort motoren zonder TDI en andere poespas. Voor de sceptisch, heb werkt echt en is meetbaar. maar daar gaat het niet om.

Deze “bean” heeft een water aansluiting van circa 20MM en moet zo snel mogelijk warm worden. ik zat zelf te denken om een T-stuk tussen de Verwarming leidingen te plaatsen. Deze zou als eerst warm water moeten krijgen en in de zomer gebruiken we de verwarming toch niet. Is dit een mogelijkheid?

Ook, als ik toch bezig ben met koeling, wil ik graag een metertje plaatsen voor de water en olie temperatuur zodat ik deze een beetje in de gaten kan houden. Nu heb ik niks van zoiets en moet ik er maar op vertrouwen dan de over-temp lampjes goed werken. voor het water kan ik voor het T-stuk wel een sensor stukje plaatsen. dat is niet zo moeilijk. maar waar zou ik het makkelijkste een olie-temp sensor kunnen plaatsen?

Alvast bedankt voor julie reacties,
Groetjes Sander.

Profiel  
 
Michel-v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 13-05-2018

Gepost: 30 mei 2018 11:54 AM
  [ # 1 ]

Een T-stuk tussen de kachel slangen lijkt me een goede oplossing.

De olie temperatuur sensor kan je het beste in een T-stuk maken samen met je oliedruk sensor.
De oliedruk sensor kan je vinden in het huis boven je oliefilter.
De draad is m14x1.5

Verschuur Verspaningstechniek
Voor al uw draai en frees werk!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43022
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 12:29 PM
  [ # 2 ]
Ruudolf schreef:

Ook ga ik bezig met het installeren van een zogenoemde “Green Bean”. Dit is een component waar je de diesel en koelwater doorheen laat lopen waardoor de diesel een beetje word voorverwarmd en door een speciaal soort metaal + de warmte zorg voor een betere verbranding. Deze dingen zijn perfect voor dit soort motoren zonder TDI en andere poespas. Voor de sceptisch, heb werkt echt en is meetbaar..

Die dingen zaten in 1982 al op de BX diesel en op de cx. Waarom zo’n bus dat niet had is me een raadsel…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2018 01:07 PM
  [ # 3 ]

Zit bij de CX op de rechterzijkant van de kop, er zit volgens mij zelfs een thermostaatje in om de diesel al of niet voor te verwarmen. Heeft naar mijn idee meer de functie om het vlokken van de diesel te voorkomen.

Wilden ook nog wel eens gaan lekken en werden dan dieselzijdig kortgesloten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 01:19 PM
  [ # 4 ]

Weer wat geleerd Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook