2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
c32 “stiller” maken
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 maart 2018 07:42 PM
  [ # 16 ]

Als het ding eenmaal gelopen heeft, gaat het de rest van de dag vaak zonder gloeien. Ik vind het wel grappig, lekker retro onthaasten.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 10:41 AM
  [ # 17 ]

Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die koud is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 12:31 PM
  [ # 18 ]

die 30 seconden, dat klopt. Jouw bus heeft geen snelgloeisysteem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 12:48 PM
  [ # 19 ]
Ruudolf schreef:

Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die koud is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.

ik corizeer mijzelf:
Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die al goed WARM is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 12:52 PM
  [ # 20 ]

weet iemand misschien hoeveel AMP zo’n standaard gloeipen trekt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 01:02 PM
  [ # 21 ]

Een C32/C35 gloeit altijd voor, de volle tijd. Het systeem kent geen temperatuurregeling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 01:18 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

Een C32/C35 gloeit altijd voor, de volle tijd. Het systeem kent geen temperatuurregeling.

Hoe bedoeld u dat? Ik moet het palletje gewoon de volle tijd van het voorgloeien vast houden. Dus ik zou theoretisch gewoon kunnen doorstarten zonder gloeien.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 02:08 PM
  [ # 23 ]

Een palletje? Die moet je mij ff uitleggen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 mei 2018 02:18 PM
  [ # 24 ]

Ik denk de startknop half uittrekken om te gloeien en daarna pas helemaal om te starten.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 02:27 PM
  [ # 25 ]
MaartenH schreef:

Ik denk de startknop half uittrekken om te gloeien en daarna pas helemaal om te starten.

Correct. ben nu dus aan het kijken voor een soort timmer relay zodat ik niet de volle 2 minuten de starter knop hoef vast te houden. dat ga je toch nog wel voelen in de vingers. helemaal als je bezig bent met reparaties en je meerdere keren moet starten.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2018 06:12 PM
  [ # 26 ]

Als de motor gelopen heeft, kan ik altijd meteen starten. Je kunt de startknop toch gewoon doortrekken?

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 30 mei 2018 06:50 PM
  [ # 27 ]
break23m schreef:

Als de motor gelopen heeft, kan ik altijd meteen starten. Je kunt de startknop toch gewoon doortrekken?

Ja, maar dan slaat die niet aan.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2018 07:52 PM
  [ # 28 ]

Ah, is dat het probleem. Bij die van mij gaat dat prima, zeker bij zomerse temperaturen. Tja, je zou het eens kunnen proberen met andere accu.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2018 09:23 PM
  [ # 29 ]

Door een brakke accu ligt het starttoerental laag, waardoor er onvoldoende compressie is om daarmee de verbrandingskamer enigzins op te warmen.
Hetzelfde doe je door voor te gloeien bij een koude motor.

Probeer eens zonder voorgloeien een warme motor m.b.v. een 2de accu en startkabels te starten.
Slaat hij dan wel aan, dan is het zeker jouw accu.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook