GTI / TZI Interieur inbouwen
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 07 mei 2004 07:27 PM

Hoe moeilijk is het om een TZI / GTI interieur in een BX basis / deauville in te bouwen? De stoelen van een luxere bx zien er jammie uit, en schijnen ook erg goed te zitten.

Is het een kwestie van stoellen losschroeven en andere er in schroeven?
Hoe zit dat met de achterbank? Die van mij is neerklapbaar in een stuk.
Moet je de deurpanelen ook vervangen? k’Heb draai ramen, dus zit er ook een zwengeltje.

Laat het eens weten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 mei 2004 07:55 PM
  [ # 1 ]

Re: GTI / TZI Interieur inbouwen

easternnl schreef:

Hoe moeilijk is het om een TZI / GTI interieur in een BX basis / deauville in te bouwen? De stoelen van een luxere bx zien er jammie uit, en schijnen ook erg goed te zitten.

Is het een kwestie van stoellen losschroeven en andere er in schroeven?
Hoe zit dat met de achterbank? Die van mij is neerklapbaar in een stuk.
Moet je de deurpanelen ook vervangen? k’Heb draai ramen, dus zit er ook een zwengeltje.

Laat het eens weten.

De rails waarop de stoelen bevestigd zijn….zijn (zover ik me herinner) gewoon uitwisselbaar….is dezelfde maat qua afstand e.d.
Dus als je een hele mooie GTI-stoel vind…(met verstelbare zijwangen in de leuning)...Afblijven !.....die is voor mij ! Twisted Evil Wink

Nee hoor, geintje…. dat is nu het voordeel van het ontbreken van gordelspanners e.d. ....ook de (gedeelde) achterbank kun je volgens mij gewoon overzetten.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 08 mei 2004 03:19 AM
  [ # 2 ]

Re: GTI / TZI Interieur inbouwen

easternnl schreef:

Hoe moeilijk is het om een TZI / GTI interieur in een BX basis / deauville in te bouwen? De stoelen van een luxere bx zien er jammie uit, en schijnen ook erg goed te zitten.

Is het een kwestie van stoellen losschroeven en andere er in schroeven?
Hoe zit dat met de achterbank? Die van mij is neerklapbaar in een stuk.
Moet je de deurpanelen ook vervangen? k’Heb draai ramen, dus zit er ook een zwengeltje.

Laat het eens weten.

Alles is gewoon overzetbaar en is bijna ‘plug and play’.
Waar je op moet letten is dat je bij de in delen neerklapbare achterbank de bevestiging meeneemt en natuurlijk de zijstukken van de achterbankleuning.
De deurpanelen van een GTi zijn zonder gaten voor de raamzwengels, maar die gaten kun je er toch zeker gewoon inmaken, of zet meteen de electrische ramen over Smile

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 mei 2004 04:45 PM
  [ # 3 ]

Exclamation  Een dingetje om in de gaten te houden: bij de laatste types (met de donkere achterlichten) worden er niet zoals voorheen imbusbouten gebruikt voor de bevestiging van de voorstoelen, maar torx-bouten. Zorg dus dat je een passende torx-schroevendraaier regelt. Voor de rest is het inderdaad niet moeilijk. Enne, die plastic pluggen van de deurpanelen met beleid eruit trekken!!

Succes!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 07:30 PM
  [ # 4 ]

Soms past een (bijgevijlde) schroevendraaier ook in zo’n torx-bout. Zo heb ik ook de torx-bouten van de deursluitingen van mijn Eend losgehaald (en natuurlijk weer vastgedraaid).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 september 2004 02:02 PM
  [ # 5 ]

Zeker weten geen moeilijkheid aan! Ik heb het zelf in mijn BX Cannes gebouwd, je moet wel even opletten dat je Torq schroevendraaiers nodig hebt. Laat ffe weten, anders kan kom k je wel ffe helpen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook