Voorbumper staat naar buiten
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 10 juli 2018 02:43 PM

Sinds vorige week zijn we trotse eigenaars van een Citroën C4 afgelopen week flink eindje meegereden, ook over de snelweg. Bij aankomst blijkt de voorbumper los te zitten bij de linker koplamp. Het pinnetje dat in de carrosserie hoort te zitten waarmee de bumper vastklikt als het ware staat er buiten en scheef. Voorzichtig teruggeduwd en vergeleken met de andere kant. Zover ik kan zien zit ‘ie weer in het gat waar ‘ie hoort. Staat wel iets verder naar buiten dan rechts, slechts millimeterwerk, maar dat lijkt te komen omdat het pinnetje een beetje ‘moe’ is en verbogen is.

Ik wilde er geen groot punt van maken na deze eerste keer. Op de terugweg geen probleem. Maar ik had vandaag toch de dealer aan de telefoon die belde om te checken hoe het er mee ging (klantenbinding) en ik heb het hem voorgelegd. Hij gaf aan dat we het even in de gaten moeten houden en dat als het weer gebeurt dat ze dan een nieuw pinnetje gingen bestellen. Ik vraag me af, gaat dat echt zo makkelijk? Ik ging er vanuit dat het pinnetje vast aan de bumper zou zitten, dat het pinnetje niet alleen vervangen kan worden en dat we bij het afbreken ervan verder van huis zouden zijn.

Profiel  
 
MarnixTange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Gepost: 10 juli 2018 04:25 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk heeft je C4 een keer een tikkie van een andere auto gehad. Bij mijn C4 zit de hele bumper ook iets naar rechts. Als ik op de snelweg heb gereden schiet ook een van de bevestigingspinnetjes los onder de koplamp. Ik ga het een keer laten fixen. Maar ik denk wel dat de hele bumper er af moet, want ik denk dat er meer bevestigingspunten verbogen zijn.

Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive

Profiel  
 
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 11 juli 2018 05:15 PM
  [ # 2 ]

Hm, dat zal dan wel het geval zijn. De bumper staat voor de rest wel recht volgens mij. Bij ons is het echt alleen het driehoekspunt carrosserie, koplamp, bumper. Er zit een kier tussen van een halve centimeter. Ik denk dat dit net genoeg speling oplevert dat trillingen het losmaken. Aan de andere kant is de kier minder groot, maar ook daar kun je het pinnetje zien zitten.

Profiel  
 
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 16 juli 2018 05:41 PM
  [ # 3 ]

Vandaag weer de snelweg op en bij thuiskomst staat de bumper er weer naast. Ik heb een fotootje gemaakt en even met de dealer overlegd. De monteurs uit de werkplaats waren al naar huis, maar morgenochtend word ik teruggebeld. Hopelijk deze week nog even naar de garage als het nodig is.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1754.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 17 juli 2018 07:27 AM
  [ # 4 ]

Ik heb hetzelfde, mijne heeft een keer een tik gehad (vorige eigenaar) die het ‘gefixt’ had. Toen een keer rechtsvoor met 5 km/h aangereden geweest (achteruit rijdende auto) en de bumper moest gespoten worden maar kon worden hergebruikt…..

daarna stonden ze bij mij naar buiten. Ik had daar een opmerking over gemaakt dat ik vond dat dat gewoon zoals de oude situatie opgeleverd moest worden, maar het schadeherstelbedrijf vertelde mij dat de auto al een keer een tikje had gehad (zagen ze aan o.a. aan lakschade / bumperbreuk binnenzijde en aan de verlijmde delen). Dus zat dat niet bij de aanrijding inbegrepen.

Erna heb ik het alsnog laten maken door nieuwe ophangpunten tegen ca. 100€ te laten monteren maar erna same problem…. beetje klote zo! Mijn eigen garage had daar weer iets op gevonden. Ze hadden middels tiraps en wat zeer fijne gaatjes boren (weet niet waar precies) de boel aan met elkaar verbonden. Het blijft tot nu toe zitten!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
MarnixTange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Gepost: 17 juli 2018 10:36 AM
  [ # 5 ]

Ik heb exact hetzelfde, bij mij is het pennetje er inmiddels niet meer. De kunststof bumper houd meestal wel z’n originele vorm na een tikkie. Waarschijnlijk zijn de bevestigingspunten op de bumper uitgescheurd. Het kan ook dat de bevestigingspunten op de carrosserie verbogen zijn (want metaal). Kortom de bumper zit niet netjes spanninsvrij tegen de carrosserie. De beste oplossing lijkt mij de bumper loshalen en alle bevestigingspunten nalopen. Een tie-wrapje is het eenvoudigst, zeker omdat je zo weer een tikkie te pakken hebt. En dan kun je weer van voor af aan beginnen.

Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 juli 2018 11:35 AM
  [ # 6 ]

Wel bijzonder; een bumper die niet tegen een tikje kan ... Waarom zit dat ding er dan op? Rolling Eyes

Ik denk idd dat je met wat creativiteit de boel er wel weer strak voor krijgt. Tie-wraps zijn handige dingen maar dan moet je die niet bij een of een andere knakenshop vandaan halen want dan zijn ze binnen twee maanden gaar.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 17 juli 2018 07:22 PM
  [ # 7 ]

Dank voor jullie reacties. Fijn om te zien dat we niet de enige zijn Wink

Ik deel je mening Midfriesland. Apart om te zien dat de bumper dit soort kleine tikkies niet aankan en dat voor een Franse auto, aangezien men in Parijs bij het in parkeren nog wleeens de auto van de voor of achterbuurman wil aanraken. Misschien dat de C4 daarom in 2008 een ander front heeft gekregen?

Staat jouw bumper zonder pinnetje weer redelijk goed MarnixTange? Ik heb het idee dat het pinnetje bij ons de bumper er nu buiten houdt. Eenmaal weg, schiet het misschien wel terug?

Donderdag een afspraak bij de garage. Ze wilden het even zien. Ik neem jouw oplossingen in het achterhoofd mee Rene1994. De verkoper klonk aardig teleurgesteld dat de auto na twee weken toch al esthetische mankementen vertoonde. Achja. Nog binnen de garantie en het zal wel loslopen.

Profiel  
 
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 20 juli 2018 09:31 AM
  [ # 8 ]

Gisteren even naar de garage geweest. De monteur heeft als service van de zaak het pinnetje vervangen door een schroef. De bumper staat er nu weer mooi bij. Inderdaad waarschijnlijk een tikje gehad.

Profiel  
 
Camus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-2013

Gepost: 21 juli 2018 11:39 AM
  [ # 9 ]

Net bij de supermarkt zie ik dat de achterbumper los zit. Morgen op vakantie. De werkplaats van de dealer zit dicht, dus even naar de universele garage waar we de vorige auto in onderhoud hadden. Wat blijkt, schroefje weg! Je zou bijna denken dat…

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 23 juli 2018 09:31 AM
  [ # 10 ]

beetje prutswerk dus haha

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook