Heren, bedankt voor de feedback.
Naast alle technische adviezen, tevens een cursus “de hersens spinsel van een techneut”.
Om de bolling te waarboren heb ik het kunststof voorzien van twee gekromde strippen die de vorm moeten waarborgen.
(De bolle vorm zou stabiel moeten zijn). Eens kijken of dit werkt.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb een platte 2500 met originele metalen inlaat. Dus die bestaan ook nog, mocht het nodig (en vindbaar) zijn.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is dan het verschil met de 2400 inlaat?
Heb je daar een foto van, ik heb het nog niet eerder gezien.














































Totaal aantal Berichten: 43357
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2500’s met EGR (meestal CH en SE geleverde auto’s) hebben een alu inlaatspruitstuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat systeem kwam toch pas later op een serie 2?
Baroen heeft zo te zien een serie 1 25 RI, of hebben we het over een andere auto?














































Totaal aantal Berichten: 43357
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook op serie 1 zat in bepaalde landen al een EGR-systeem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat maakt het allemaal weer interessant, een 25 RI is weer zo’n uitvoering die ze vooral in Frankrijk leverde…














































Totaal aantal Berichten: 43357
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In Frankrijk zat er geen EGR op. Dat zat wel op CH auto’s en op auto’s voor Zweden, Oostenrijk en andere groene ridders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
beetje late reactie op de oorzaak, juist terug van vakantie.
Ik heb dit euvel ook gehad, de auto mankeerde niets, na jaren ook niet. Het kwam tijdens een zeer langdurige file in zuid frankrijk bij 35 graden. Door het langdurig stationair draaien is er steeds een hogere onderdruk in het spruitstuk; gevoegd bij de hoge temperatuur en de ouderdom zou dit het verschijnsel kunnen verklaren. In de jaren erna nooit eeer last gehad.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Het is inderdaad een vm Zwitserse 25 TRi. Het vermaledijde EGR is al lang afgekoppeld, maar de metalen inlaat uiteraard niet. Bouwjaar 1984. Of er verschil is met een 2400, geen idee…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )