2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
groot onderhoud
Genem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-06-2016

Gepost: 07 juli 2018 08:02 AM
  [ # 16 ]

Denk dat je met een koppelingwissel rond de 800 al aardig aan de prijs bent. Voor 2000 wordt je getild.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 juli 2018 08:37 AM
  [ # 17 ]

IK neem aan dat je of een 136 pk of een 163 pk uitvoering hebt?
Je koppeling heeft een “dubbel massa” vliegwiel dat vrijwel zeker ook vervangen moet worden bij een plaatwissel ( hoe weet je dat de koppeling op z’n einde is? Trilt hij of slipt hij door?)  Dat is al snel ruim 500 euro materiaal, tel daar nog een dag arbeidsloon bij en je komt op over 1000 euro. Als de Citroen dealer 800 vraagt voor de veerpoot en je bij Hegru vroeger 400 betaalde zou je rekening kunnen houden met 600 euro.
Je zou zeker naar Renard kunnen gaan zoals Rouge Furio zegt, of naar vanGompel in Eindhoven voor een preciezer idee over de prijzen.
Maar:
Tel er regulier onderhoud erbij en je geeft zo 2000 euro uit:
De hamvraag is dus: Wil je dat er in stoppen?
In het algemeen geldt dat inruilen met gebreken meer oplevert als laten repareren, zeker bij een auto met zo veel km’s.
Aan jou de keuze.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Hiernatoyota
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-01-2006

Gepost: 19 juli 2018 12:19 AM
  [ # 18 ]

De auto trilt en als je in zijn 5 doortrekt slipt hij soms. Als je niet gek doet, kan dat nog wel een poos mee, maar het loopt op zijn eind. Dat vliegwiel—moet—vervangen worden. Mijn universeel garagist heeft dat bij de C5 ph1 niet gedaan, maar ervaringen bij andere merken leerde hem, dat het niet vervangen gegarandeerd gedonder oplevert.

Van Gompel is een goed idee.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook