8 van de 62
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
Borrel77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012

- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Gepost: 05 juli 2018 06:10 PM
  [ # 106 ]

Toch gek.
Ik download de file op mijn Mac. Ik pak hem uit. Ik zet het op een lege USB stick die geformatteerd is op Windows laptop. En de update lukt niet.

Ik zet de .tar file op mijn stick, ik ga naar de Windows laptop. Kopieer dat bestand op de pc. Formateur de USB stick. En laat winrar alles uitpakken op de USB stick.

Wat doet Citroën moeilijk. Maar goed. Hij is aan het updaten.

Profiel  
 
JX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2016

Gepost: 10 juli 2018 09:50 PM
  [ # 107 ]
eDsuB schreef:

Ik lees dat veel bezitters van een Connect Nav zich beklagen dat er geen max. snelheid in het Connect Nav systeem wordt weergegeven “omdat het toch een TomTom systeem is”.
De Connect NaV is GEEN TomTom systeem: https://www.continental-corporation.com/en/press/press-releases/2016-11-28-infotainment-platform-101474

Het Connect Nav platform van Continental gebruikt kaarten en verkeersinfo van TomTom. Dat is toch echt wat anders.

De max snelheid aanduiding die je krijgt in je cockpit (scherm achter het stuur) komt niet van Connect nav, maar van het systeem dat werkt obv de front camera (met daarin oa. de rij assistentie).

Het zijn dus twee verschillende systemen. En commercieel heeft PSA natuurlijk ook redenen nodig om een koper te verleiden tot de aanschaf van de rij-assistentie (die ik overigens ERG prettig vind).

Jammer als je meer van je Connect Nav verwachtte, maar ik zou eerst en vooral je beklag doen bij de verkoper ALS DIE JE HET SYSTEEM HEEFT VERKOCHT MET DE MOTIVATIE DAT DE VERKEERSBORDEN IN DE NAVIGATIE ZITTEN. (in mijn geval niet zo en de DS7 folder was ook duidelijk genoeg). Hier er massaal over klagen heeft
a. Geen zin
b. Vervuild de thread

 

 

Als reactie hierop kan ik vertellen dat bij mijn zoektocht naar een nieuwe leaseauto net de facelift werd gelanceerd, echter was er toen nog weinig info van bekend, wel kon een verkoper mij een intern document tonen waarin dus ook stond dat er Tomtom in zou komen, en met deze info ook de keuze voor de C4gp gemaakt (het oude nav systeem was ook de meest gemelde klacht destijds).

Inderdaad ook mijn beklag gedaan toen ik de auto kreeg want o.a. Tomtom zat er niet in maar ook de stuurbediening was versobert (2 bedieningszones minder), de interieurverlichting is komen te vervallen, weinig keuze in layout 2e scherm, een usb poort minder, etc.etc., voor mijn i.i.g. geen citroen meer want hoe de PSA groep met hun klanten omgaat…

Wel moet ik even vermelden dat ik van zowel de garage als Citroen NL een kleine tegemoetkoming gekregen maar ik rij nog steeds in een auto die niet aan mijn verwachtingen voldoet.

 

 

Profiel  
 
happynl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 12 juli 2018 12:08 AM
  [ # 108 ]
eDsuB schreef:

Een en ander staat hierboven ook uitgelegd.
T is simpel:
DOwnloaden van de file (.tar), die mbv WinRar uitpakken op een legen USB stick van minimaal 16GB.
Auto starten
USB stick in de auto doen
(negeer evt meldingen over dat er geen foto’s / muziek gevonden is, dat klopt immers ;-) )
Navigatie starten
Instructies volgen

Duurt 35 (eigen ervaring) tot 40 (gelezen) minuten.
De motor moet draaien, dus ga een eindje rijden.

Noot: Als de de MyDS / MyCitroen app hebt wordt een rit tijdens de update NIET opgeslagen…...verbeterpuntje zullen we maar zeggen.

Is dit de instructie van de nieuwe kaart of van de nieuwe firmware?

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 21 juli 2018 10:53 PM
  [ # 109 ]

Kan iemand me vertellen wat de laatste kaartversie is? Is dat “PSA_map-eur_8.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar”?

En kan iemand eens een schop geven tegen de mycitroen-site? Daar zou dat op moeten staan, maar die site loopt elke keer vast en geeft steeds foutmeldingen.

Profiel  
 
Aquaman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 09-02-2018

Gepost: 22 juli 2018 06:35 AM
  [ # 110 ]

De laatste kaartversie die ik heb geïnstalleerd is: PSA_map-eur_10.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2

En nu ben ik bezig met de laatste versie van het touchscreen.

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 22 juli 2018 01:58 PM
  [ # 111 ]

Dank Aquaman. Is dit de kaartversie voor de connectnav (mijn versie)? Of voor de SMEG?
En als deze voor de connectnav is, waar kan ik het bestand vinden?

Profiel  
 
Aquaman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 09-02-2018

Gepost: 22 juli 2018 02:11 PM
  [ # 112 ]

Dit is de kaartversie voor de ConnectNav.
Ik heb daar een mail van ontvangen waarin een link naar het bestand stond.
Ik weet niet of dit hier openbaar kan/mag geplaatst worden.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2018 02:18 PM
  [ # 113 ]

Ik gok van niet Wink

 

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 22 juli 2018 02:32 PM
  [ # 114 ]

@Aquaman, ik heb een PM gestuurd. Ik blijf het overigens bijzonder vinden hoe lastig Citroën het updaten heeft gemaakt. Op diverse sites door heel Europa zie je rijders worstelen met dezelfde problemen: niet werkende sites, ontbrekende of lastige instructies, gehannes met zip-programma’s en USB-formaten.

@Rene: het verstrekkingsbeleid van Citroën is inmiddels dat de kaartupdates voor de Connect Nav (via Tomtom) gratis zijn. Er is volgens mij dus geen sprake van piraterij.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2018 02:34 PM
  [ # 115 ]
vast goed schreef:

@Rene: het verstrekkingsbeleid van Citroën is inmiddels dat de kaartupdates voor de Connect Nav (via Tomtom) gratis zijn. Er is volgens mij dus geen sprake van piraterij.

Als dat echt zo is (ik weet het niet) dan is het goed.

 

Profiel  
 
Aquaman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 09-02-2018

Gepost: 22 juli 2018 02:47 PM
  [ # 116 ]
vast goed schreef:

@Aquaman, ik heb een PM gestuurd.

Ik heb geantwoord. Hopelijk heb je daarmee wat je zocht.
Veel succes.
Mvg,
Aquaman

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 25 juli 2018 01:34 PM
  [ # 117 ]

Met dank aan de door Aquaman doorgestuurde downloadlink is de update mij inmiddels gelukt.

Voorafgaand aan mijn forumpost had ik ook een mailtje aan Citroën gestuurd. Een dag na de geslaagde update kreeg ik het volgende antwoord:

“Hartelijk dank voor uw bericht aan Citroën.
Auto’s met een registratiedatum òp of nà 1 juli 2015 vallen onder het Citroën MAPCARE programma. Binnen dit programma zijn updates grotendeels kostenloos. Voor auto’s die onder het MAPCARE programma vallen geldt dat u updates niet zelf kunt downloaden en installeren. Dit kan alleen door de officieel Citroëndealer verzorgd worden. Dit geldt ook voor alle auto’s die voorzien zijn van TomTom kaartsoftware.
Aan de hand van het kenteken zien wij dat er een update beschikbaar is voor uw auto. Deze verkrijgbare update is de 10.0.0.-r0 Europa versie. De update is verkrijgbaar bij een erkende Citroën dealer. “

Zucht. Dit antwoord klopt gewoon niet. Nog afgezien van het feit dat voordat ik een afspraak heb bij de dealer ik zo weer een paar weken verder ben.

Profiel  
 
Aquaman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 09-02-2018

Gepost: 25 juli 2018 06:40 PM
  [ # 118 ]
vast goed schreef:

Met dank aan de door Aquaman doorgestuurde downloadlink is de update mij inmiddels gelukt.

Graag gedaan, we zijn hier toch om elkaar te helpen nietwaar?!

vast goed schreef:

Voor auto’s die onder het MAPCARE programma vallen geldt dat u updates niet zelf kunt downloaden en installeren. Dit kan alleen door de officieel Citroëndealer verzorgd worden. Dit geldt ook voor alle auto’s die voorzien zijn van TomTom kaartsoftware.
Aan de hand van het kenteken zien wij dat er een update beschikbaar is voor uw auto. Deze verkrijgbare update is de 10.0.0.-r0 Europa versie. De update is verkrijgbaar bij een erkende Citroën dealer. “

Inderdaad een vreemd antwoord, want ls dit ‘enkel’ via een erkende dealer verkrijgbaar is, dan vraag ik mij af hoe ze ertoe komen om mij, sinds de aankoop al 2 mails te zenden met linken naar de updates.
Hoe dan ook, voor mij is dit zeker goed hoor, als ik maar de correcte update heb en als goede Belg, er zo weinig mogelijk moet voor betalen.

Mvg,
Aquaman

 

Profiel  
 
happynl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 29 juli 2018 11:58 PM
  [ # 119 ]
vast goed schreef:

@Aquaman, ik heb een PM gestuurd. Ik blijf het overigens bijzonder vinden hoe lastig Citroën het updaten heeft gemaakt. Op diverse sites door heel Europa zie je rijders worstelen met dezelfde problemen: niet werkende sites, ontbrekende of lastige instructies, gehannes met zip-programma’s en USB-formaten.

@Rene: het verstrekkingsbeleid van Citroën is inmiddels dat de kaartupdates voor de Connect Nav (via Tomtom) gratis zijn. Er is volgens mij dus geen sprake van piraterij.

Aquaman, ik heb je ook een PM gestuurd en hoop dat je me kunt helpen.think

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 30 juli 2018 04:31 PM
  [ # 120 ]

Hoi Forummers, ik ben nog niet zo goed bekend met de software updates, kan iemand helpen met deze vragen?

Er is een nieuwe update (ik neem aan voor het touch paneel) V.21.07.16.32_NAC-r0

Is er ergens te vinden wat de verbeteringen zijn (changelog)?
En hoeveel tijd neem zo een update in beslag? Is dit ook auto starten en ruim 30 min wachten zoals met de kaartupdate?

Alvast dank,

Profiel  
 
 
8 van de 62
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook