Saxo 1.6 16v - start niet meer: problemshooting!
Brinkie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-2016

Gepost: 16 augustus 2018 05:56 PM

Ha Allen,

Sinds de laatste keer heb ik de trouwe 1.4 Saxo ingeruild voor een 1.6 16v uit ‘99. Tot zo ver erg leuk allemaal, behalve dat ik nu na een week niet meer kan starten. De motor is uitgevallen en sindsdien start die niet meer.

Om te voorkomen dat ik random onderdelen ga los trekken en vervangen ben ik op zoek naar een lijstje van de stappen die ik nu kan checken?

Waar mee te beginnen? Ik ben geen beginnende sleutelaar, ben niet bang wat los te trekken, maar omdat ik dit blok niet ken, hoop ik hier advies in te winnen.

Alvast bedankt! Smile

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 augustus 2018 07:35 PM
  [ # 1 ]

Misschien dat je kunt beginnen ons wat meer informatie te geven:
Wat gebeurde er toen het blok uitviel?
Als je nu start wat gebeurt er dan? Heb je al wat aan diagnose gedaan? Heb je benzine c.q. spuiten je injectioren in ? Werkt je ontsteking/heb je vonk ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Brinkie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-09-2016

Gepost: 17 augustus 2018 08:09 AM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie!

Het blok viel langzaam stil. De startmotor draait rond en heel soms geeft die een teken van leven, maar doorgaans niet. Hoe check ik de vonk / injectoren op een veilige manier?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 17 augustus 2018 07:40 PM
  [ # 3 ]

Begin met het checken van de brandstof pomp, dit doe je door de slang richting de injectie rail los te nemen, letop er kan nog druk op staan???  Kijk nu naar de opbrengst, door er een emmer of zoiets bij te houden, als ie goed werkt, komt er meer uit dan je denkt, dus houd de emmer vast. En laat een ander het contact aan zetten, starten hoeft natuurlijk niet,

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 augustus 2018 12:35 AM
  [ # 4 ]

is de accu goed? Komt er 12 volt op de plus va de startmotor bij een startpoging?
Branden de lichten en wat doen ze als je wilt starten?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook