12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
C4 Coupe VTS van FastFred
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 juli 2018 06:09 PM
  [ # 166 ]

Pas geleden dus bandenspanning checken. Breekt me het ventiel half af langs de schroefdraad. Niet meer luchtdicht dus. Aangezien ik nog nooit profijt gehad heb van dat bandenspanningsysteem heb ik er vanmiddag bij de dealer een normaal ventiel in laten zetten en het bandenspanningsysteem uit laten schakelen.

Kwartiertje later en 25 euro armer stond ik weer buiten. Stuk beter dan 120 euro voor een ventiel met sensor.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 09 juli 2018 06:35 PM
  [ # 167 ]

Of het beter is, weet ik niet zo; wel goedkoper.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 09 juli 2018 06:50 PM
  [ # 168 ]

Laat ik het zo zeggen, de enige keer dat het systeem terecht aangaf dat de bandenspanning te laag was, was dat omdat het ventiel fysiek stuk was en telkens als ik de pomp er op zette er lucht ontsnapte in plaats van dat er lucht in ging.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 augustus 2018 09:37 AM
  [ # 169 ]

Afgelopen weekend bij een vriend de auto aan de Lexia gehangen

- iets met de cd-wisselaar, waarschijnlijk omdat de Yatour er aan hangt en niet de fabrieks cd-wisselaar
- speaker rechtsvoor circuit onderbroken (speaker werkt gewoon)
- speaker linksachter circuit onderbroken (speaker werkt gewoon, maar stoort af en toe wel wat)
- rechterbuitenspiegel verwarmings element (wist ik, maar stoor ik me niet aan)
- hoogtesensor achteras circuit onderbroken

Die laatste heb ik net laten bestellen: 152,- is goedkoper dan de vorige keer dat ik de prijs opgevraagd had. Met montage? Ja, montage is een uur werk, 95,- extra. Dan klus ik ‘m er zelf wel onder, amper een half uur werk.

Moest uit Frankrijk komen, morgen binnen ohh En dan op m’n werk de TD eens lief aankijken of ze de smeerput even vrij willen maken voor me.

Oja, en de cruise control, die viel geregeld uit. In juni met apk en onderhoud bij de garage een beetje contactspray ertussen en toen ging het 3 weken goed, waarna de storing langzaam terug kwam en steeds erger werd. Sinds het zo debiel warm geweest is een maand geleden geen problemen meer gehad. Leuk man, heb nog even overwogen om het stuur alsnog uit elkaar te halen, maar toch maar niet gedaan. Wacht wel tot ie weer in storing gaat, zolang het blijft werken vind ik het best.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 20 augustus 2018 02:59 PM
  [ # 170 ]

Even over die hoogte sensor, circuit onderbroken, dat wil niet zeggen dat de sensor zelf kapot is… Heb je deze al gecontroleerd of doorgemeten? Kan net zo goed aan de bekabeling of iets anders liggen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 augustus 2018 03:54 PM
  [ # 171 ]

Die heb ik een maand of wat geleden eens los gehad, connectors schoon gemaakt etc. maar dat hielp geen bal. Echter niet doorgemeten, had ik geen tijd voor.

Het schijnt erg veel voor te komen dat die sensor het begeeft. Situatieschets: sensor is een potentiometer met een kniegewricht. Sensor zelf zit gemonteerd aan de voorzijde van de reservewielkuip. Het kniegewricht is verbonden met de achteras. De sensor wordt afgedekt door een plastic plaat/modderkuip/bodembescherming die aan de voorzijde vast zit met 3 boutjes, en onder de reservewielkuip door naar achter loopt en aan de achterbumper vast zit met 3 of 4 plastic pushpins.

Om plek te maken voor de sensor en kniegewricht is er aan de voorzijde van de modderkuip een uitstulping gemaakt. Om vervolgens het kniegewricht ruimte te geven om te kunnen bewegen is deze uitstulping aan de voorzijde open. Je raad het al, de modderkuip ligt vol met steentjes, blad, zand e.d. Dat is allemaal langs die sensor binnen gekomen. De sensor zelf zat dan ook onder de opgedroogde modder.

Dus ik ben er vrij zeker van dat die sensor gewoon stuk is. Ik zal er foto’s van maken als ik de sensor ga wisselen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 20 augustus 2018 09:16 PM
  [ # 172 ]

Ik begrijp je manier van denken wel en misschien heb je geluk en is het daadwerkelijk de sensor. Echter Wil ik je alleen behoeden voor onnodige uitgaven, Throwing parts at the problem is zo’n manier van geld verkwisten.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 augustus 2018 09:31 PM
  [ # 173 ]

Ik heb de pinout van de sensor inmiddels gevonden door het onderdeelnummer te Googlen. Maar ja, onderdeel komt morgen binnen als het goed is. Dus veel zin heeft dat niet meer.

Ik heb ook een foto gevonden van de onderzijde van de auto met de modderkuip er half af. Hier is de opening te zien voor het kniegewricht, waar dus alle zut naar binnen komt

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 augustus 2018 05:51 PM
  [ # 174 ]

Ik heb weer meedraaiende koplampen en werkende hoogteregeling. Er is helaas wel 1 slachtoffer te betreuren, een van die plastic pinnetjes waarmee die modderkuip aan de achterbumper vast zit is in de put geflikkerd hmz

De oude sensor

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 03 december 2018 09:24 PM
  [ # 175 ]

Ik kreeg bij het starten weer vrij consequent de melding ‘oliepeil controleren’ te zien. Dat maar eens gedaan, daar kon inderdaad wel wat bij op, heb er 400ml bij in gedaan, ff zien hoe het morgen staat. 11.000km na de vorige beurt, dus dat is lang niet gek.

Terwijl ik bezig ben valt me op dat er water op het kleppendeksel staat. Had al zo’n vermoeden dat alleen de paravan op z’n plek houden met een alu profiel niet voldoende zou zijn. De isolatie achter de motor is aan bestuurderszijde ook flink nat. Lekker in de buurt van alle elektronica. Binnenkort de paravan dus maar vast kitten aan de voorruit zoals Henry: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233329/P75/#2016238

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 03 december 2018 10:57 PM
  [ # 176 ]

Dit iets voor je??

http://tiny.cc/21ag1y

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 04 december 2018 10:01 AM
  [ # 177 ]

Ik plak er af en toe een nieuwe strook zwarte duct tape overheen. Dat werk prima, vrijwel onzichtbaar en volkomen effectief.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 december 2018 10:27 AM
  [ # 178 ]

Ik heb inmiddels ook een vraagje uitstaan op een Engelse C4 Facebookgroep, daar komen ook wat interessante tips uit om te fixen. Ik ga dat eens rustig bekijken.

Van wat ik daar nu uit opgemaakt heb zit er vanuit de fabriek een metalen strip onder de voorruit geplakt, waar de paravan op vast klikt. Die metalen strip komt na verloop van tijd los of wordt niet overgenomen bij het vervangen van de ruit, als je die weer vast lijmt onder de ruit dan is het opgelost en hoef je de paravan zelf niet aan de ruit te lijmen of te klooien met ducttape.

Onderdeel A is de metalen strip in kwestie


EDIT:

even een quote in relatie tot de tekening hierboven

In the pic you should have parts A,B & 9 fitted to the screen ( if not on the screen then they might be on the under side of the windscreen cover which should just lever off gently ) then put back on the screen with silicone and let dry, then you should have number 7 & 11, 7 holds up the windscreen cover and 11 goes down the bulkhead to keep water away from the engine bay that runs down the windscreen, the reason the windscreen cover comes away from the screen is because the parts A,B & 9 come off the screen, the metal part is an aftermarket bit and not really needed, with your pic at the top it looks like you have everything apart from number 11

Het plaatje waar men het hier over heeft in de laatste zin is deze

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 05 december 2018 10:23 AM
  [ # 179 ]

11 is dus die kunststof beugel waar het potje me de remvloeistof aan zit, en die soms zo ver doorhangt dat dat potje op de kap van het luchtfilter rammelt. 7 is dan die vieze stoffen lap die je nooit meer terug tussen 11 krijgt en die op de foto klaarblijkelijk al verwijderd is?

Afgezien van het feit van de K$#constructie van die stripjes op de ruit, die loslaten en niet meer goed vast te zetten zijn in de praktijk, is dan die Chinese oplossing niet beter dan zo’n dwarse strip, die je bij iedere keer onderhoud los moet halen, en bij mij niet eens mogelijk zal zijn, omdat de gasinjectoren op de zwarte afdekplaat gemonteerd zitten?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1341
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 05 december 2018 10:27 AM
  [ # 180 ]

daarnaast een vraagje over de kunststof strippen links en rechts naast de voorruit, ik denk nummer 2 op de tekening. Hoe zitten die nog bij jou? Bij mij liggen die niet aan, zit links boven aan schijnbaar los, en er kruipt me toch een hoop vuil tussen….

Profiel  
 
 
12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook