Wanneer de motor warm is start de auto niet goed
retep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-08-2018

Gepost: 28 augustus 2018 05:14 PM

Twee weken geleden heb ik mijn auto (C5 HDi 2.0 uit 2002) naar de garage moeten brengen omdat de brandstofpomp het begeven had.Heb hier toen bij Bart Ebben een andere gehaald en door een garage laten vervangen. Naast de brandstofpomp heeft deze ook de poelie van de krukas moeten vervangen en heeft deze de brandstoffilter vervangen.

Afgelopen donderdag heb ik mijn auto bij de garage opgehaald. En hij leek het goed te doen. De volgende dag voordat ik naar het werk ging langs Bart Ebben gereden om de oude brandstofpomp terug in te leveren i.v.m. het statiegeld dat er op zat. En toen ik daar wilde vertrekken wilde de auto niet starten. Gezien dat bleek dat er ook een te kleine accu in zat, hier een nieuwe accu gekocht en er in laten zetten. Daarmee kon de auto wel gestart worden, maar wel moeilijk. Uiteraard direct teruggegaan naar de garage, maar deze geeft aan dat hij zijn werkzaamheden goed heeft gedaan en hij verder niks kon doen, gezien hij niks over de kwaliteit van de door mij aangeleverde brandstofpomp kon zeggen.

Nu weet ik niet of het probleem inderdaad aan de brandstofpomp ligt, of dat het iets anders is. Heb sinds afgelopen donderdag met de auto gereden, en het probleem met het moeilijk starten lijkt vooral op te treden wanneer de motor warm is. Wanneer de motor koud is, start deze vrijwel probleemloos (op een enkele keer stotteren na). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het moeilijk starten bestaat overigens uit stotteren. Met vaak op het gaspedaal pompen voor het starten wil hij dan toch weer aan gaan.

Bij voorbaat dank.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 29 augustus 2018 01:25 PM
  [ # 1 ]

Het zou iets van lucht kunnen zijn. Dit moet uiteraard te vinden zijn. Of een te lage branstofdruk tijdens het starten, dit is met een lexia uit te lezen.
Het vaak op het gaspedaal pompen voor het starten zou trouwens net zo goed moeten werken als vaak sturen voor het starten… De pomp en injectoren werken pas tijdens het starten, daarvoor doen ze niets.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 29 augustus 2018 05:07 PM
  [ # 2 ]

Wat je kan doen is BJG benaderen van het zusterforum http://www.c5club.nl/c5forum/index.php?sid=de8a0b829501817166eb16b6be546c23 (ik zag dat je daar ook de vraag gesteld hebt) of via zijn website https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/startpagina contact zoeken, deze man is zeer vakkundig in het diagnostiseren van een klacht/storing

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook