4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Athena opknapwerk: spannende vrijdag 31 augustus
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 26 juli 2018 08:59 PM
  [ # 46 ]

Hangt vooral van jezelf af:

de verkoopwaarde van de auto hangt samen met de algemene staat ervan. Knap je hem verder op dan kost hij je opnieuw wat, maar dat maakt hem opnieuw wat meer waard. Weggegooid geld is opknappen dus niet (zolang je het kostenplaatje op voorhand kan inschatten).

Als de algemene staat goed is en enkel de losse panelen en deuren roest hebben dan is de auto het waard om verder op te knappen. Is het chassis of de koets zelf bedenkelijk van staat dan is verkopen ‘nu de staat nog meevalt’ te overwegen.

Indien je verkoopt en met je geld opnieuw een andere koopt, weet dan dat er aan die ‘nieuwe’ auto ook wel af en toe iets zal tegenvallen, tenzij je veel geld uittrekt en een mooi gerestaureerde koopt..

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 26 juli 2018 10:05 PM
  [ # 47 ]

Dank je wel, ik werd ook wel blijer toen ik eerst t dak heb laten spuiten, want t zat onder de vliegroest, Bij Peter Bonhof heb ik twee deuren en een rechter voorscherm gekocht, en nu is die toch wel mooier geworden. Best tof, want ik zat me te ergeren aan die roest, voorscherm met een gat, deuren bij de scharnier kompleet weggeroest…..nu is dat verleden tijd, kortom ik ga er van genieten! Zeker de Athena is een speciale voiture.
Wim

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 13 augustus 2018 12:46 PM
  [ # 48 ]

Hallo Wim,

ik ben wat op het forum aan het lezen omdat ik na gisteren definitief voor een CX ga (proefrit gemaakt op 100 jaar Citroën).

Ik zie dat je de auto te koop hebt staan, kun je nog wat meer info geven over de staat van bv het interieur? Nog mooier zouden foto’s zijn natuurlijk. Welke zaken dien je rekening mee te houden als je interesse hebt in deze auto? Gezien je vraagprijs verwacht ik echt geen concours exemplaar natuurlijk! Smile

Bedankt alvast!

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 30 augustus 2018 08:06 AM
  [ # 49 ]

Hallo allemaal,
Vrijdag as rijd ik met de Athena naar RDW kantoor in Venlo. Aldaar zal ik een aardige Duitser ontmoeten die mijn CX wil kopen ( na mail en telefoon verkeer) Hij moet uit Frankfurt komen. Mocht ‘t om wat voor reden ook gebeuren dat de koop niet door gaat, soit, een ritje met de Athena was ook zeer nodig!
Ik denk dat de Athena wel in het verkeer gehouden wordt, daar heb ik een goed gevoel over.
Toen ik de BX kocht en later de Xantia, ben ik de citroëns gaan waarderen met minder werk!
Gegroet, Wim

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 31 augustus 2018 09:00 AM
  [ # 50 ]

succes!

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 31 augustus 2018 01:52 PM
  [ # 51 ]

Hallo allemaal,
De CX Athena is vandaag verkocht aan een aardige duitser, bx en xm rijder! In Duitsland is 30 jr en ouder is oldtimer voor een 130€ oid tarief.
In Venlo liep alles gesmeerd, er is een behoorlijke drukte, keuringen van vooral oldtimers, im- en export van auto’s.
Van deze Athena heb ik een foto van een Cx meeting in 2006 en toen zag ze er strak uit, in de afgelopen 12 jaar veel roest en vele deuken!
Enfin, de 3 jaar was een mooie tijd met de Athena!
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 31 augustus 2018 01:52 PM
  [ # 52 ]

Hallo allemaal,
De CX Athena is vandaag verkocht aan een aardige duitser, bx en xm rijder! In Duitsland is 30 jr en ouder is oldtimer voor een 130€ oid tarief.
In Venlo liep alles gesmeerd, er is een behoorlijke drukte, keuringen van vooral oldtimers, im- en export van auto’s.
Van deze Athena heb ik een foto van een Cx meeting in 2006 en toen zag ze er strak uit, in de afgelopen 12 jaar veel roest en vele deuken!
Enfin, de 3 jaar was een mooie tijd met de Athena!
Gegroet,
Wim

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 31 augustus 2018 01:53 PM
  [ # 53 ]

Hallo allemaal,
De CX Athena is vandaag verkocht aan een aardige duitser, bx en xm rijder! In Duitsland is 30 jr en ouder is oldtimer voor een 130€ oid tarief.
In Venlo liep alles gesmeerd, er is een behoorlijke drukte, keuringen van vooral oldtimers, im- en export van auto’s.
Van deze Athena heb ik een foto van een Cx meeting in 2006 en toen zag ze er strak uit, in de afgelopen 12 jaar veel roest en vele deuken!
Enfin, de 3 jaar was een mooie tijd met de Athena!
Gegroet,
Wim

Afbeelding Bijlagen
2B80F7D6-1DEE-419D-887A-A1BD57DE338C.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 01 september 2018 10:13 PM
  [ # 54 ]

Jammer dat je stopt met CX-rijden, maar zoals met alles in het leven maakt afscheid nemen van iets dat je terug plaats (en tijd) krijgt voor andere leuke dingen. Belangrijk is dat de auto naar een liefhebber is gegaan. (Weinig anderen die nog CX rijden bedenk ik me nu: om goedkoop te rijden of voor de oerdegelijkheid van het plaatwerk moet je het niet doen Smile )

Ik las nog eens je draadje door en zag dat je in die 3 jaar best veel werk gedaan hebt aan de auto, hopelijk wat van gezien in je verkoopprijs want als je begint te klussen loopt de tijd die je daarvoor nodig hebt snel op (kan ik van meespreken).

Succes nog met je andere Citroën(s)!

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 01 september 2018 11:04 PM
  [ # 55 ]

Tja , Wim aan alles komt een eind. Jammer hoor . Nadat bij mijn cx vorig jaar oktober mijn distriebutieriem brak, was ik nog van plan om te repareren.Ik had t motortje nog aan de gang kunnen krijgen ( 3 kromme kleppen) kon nog een 2200 motor erin zetten. Maar nadat ik de wagen es goed verder onderzocht had, kwam ik tot de conclusie dat ik binnenkort veel moeilijk laswerk zou krijgen op rotplekken. Het was t eigenlijk niet meer waard, Zo heb ik maar afscheid moeten nemen van 14 jaar cx rijden (aanschafprijs van 1500euro). Vele avonturen beleeft, ik gebruikte hem voor dagelijks vervoer.  En met de caravan mee naar buitenland. Nooit veel ellende gehad technisch maar van t roestduiveltje heb ik t niet kunnen winnen.Cx kaal geplukt van de onderdelen en op zolder er mee, want ja er moest weer een cx komen. Maar ben nog steeds niet tegen iets aan gelopen. Kocht ik een berlingo voor tijdelijk, in t begin vond ik t niks, miste mijn cx. Maar met de tijd ben ik de berlingo toch gaan waarderen en zie ik er ook de voordelen ervan t.o.v de cx. Heb vorige week aanrijding gehad en wil er verder mee, dus uitdeuken en repareren maar weer. Zolang je alles zelf doet is t nog waard. Maar nog steeds blijft een cx trekken maar wil mijn berlingootje nog een lang leven geven vandaar. Jij heb m nog door kunnen geven aan iemand die hem hopelijk op de weg wil houden. Ik moest de cx afvoeren naar de eeuwige jachtvelden, dat was toch slikken, jammer hoor. Dus ik snap je gevoel. Ik wens je succes en wie weet?

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Gepost: 01 september 2018 11:36 PM
  [ # 56 ]

Dank, aangrijpende verhalen, de CX bracht me naar Dibert en naar Peter Bonhof. Beide fijne mensen die alles weten van de CX en je wordt er zelf blij van dat ze weer rijdt! De laatste rit naar Venlo geen CX tegen gekomen, ik heb genoten. De CX is zo een speciale auto zo eigenaardig en ontvangkelijk voor roest, en het zijn toch al die plekken roest dat de CX in het algemeen heeft. De CX is veilig in Frankfurt aangekomen, ze staat in een garage, met nog een peugeot. Distributieriem en binnenvoorscherm aan de linkerzijde worden aangepakt.
Bij Peter Bonhof kom ik graag thee drinken en dan kletsen we over die CX, maar erger is dan weer die GSA met de kapotte spruitstuk, dat dan de motor uitgebouwd moet worden ander krijg je m niet gemonteerd.
En we prijzen de BX en Xantia!
Gegroet,
Wim

Afbeelding Bijlagen
AF001437-7F9D-45F7-8DCB-F73C637F1308.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook