CO afstellen
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 19 januari 2015 03:04 PM

Het vervangen van de brandstofslangen is gelukt, echter zit ik nog met het probleem dat de auto een CO-waarde van 8 heeft. Hoe kan ik dit bijstellen, zodat de auto onder de toegestane CO-waarde van 3.5 blijft.


_____________________________
Op het moment ben ik bezig om de brandstofslangen van een cx 25 tgi te vervangen; het gaat om de slangen naar de injectoren. Nu weet ik niet hoe ik ze aan de onderzijde moet losmaken, werkt de ring onder aan de brandstofslang als een slangklem? Zo ja, hoe kan ik deze het beste verwijderen?

Zie foto: https://www.flickr.com/photos/74343243@N03/16129667658/

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2015 03:14 PM
  [ # 1 ]

Nee. Die klemmen moet je heel voorzichtig doorzagen. De nieuwe slang krijgt een slangeklem aan de onderkant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 januari 2015 07:22 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad klemmen voorzichtig doorzagen.
Houdt er ook rekening mee dat “gewone” brandstofslang eigenlijk niet sterk genoeg is voor die korte slangetjes, zelfs brandstofslang voor een injectie, door de temperatuur en vooral de mechanische belasting. ( Tenzij je bereid bent ze iedere 4-5 jaar te vervangen). Een lekkage daar kan catastrofaal zijn.
Ik heb daar lange tijd teflon slangetjes ingezet met RVS mantel, maar dat monteert erg moeilijk, ( de telfon wil slecht dicht, daar moet je sterke slangklemmen voor gebruiken en ze natrekken, maar het blijft heel lang goed), ik zet daar tegenwoordig 5/16 inch ( 8 mm) dubbel dun wandige hoge-druk slang in, met binnenmantel van PE, of kunstrubber een weefsel en een zwarte buitenmantel. Dat wordt wel 100R6 hose genoemd of EN857 slang.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 20 januari 2015 11:10 AM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reacties en de toelichting, hiermee kan ik verder!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 21 januari 2015 06:38 PM
  [ # 4 ]

Het vervangen van de brandstofslangen is gelukt, echter zit ik nog met het probleem dat de auto een CO-waarde van 8 heeft. Hoe kan ik dit bijstellen, zodat de auto onder de toegestane CO-waarde van 3.5 blijft.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 22 januari 2015 03:49 PM
  [ # 5 ]

Bovenop je luchtfilterhuis zit een zwart plastic doosje daarnaast zit een inbus stelschroef, daarmee kan je je CO mee afregelen tenminste zo goed mogelijk en daarna stationair toerental omlaag draaien totdat je de gewenste waarde bereikt, onthou hoeveel slagen je verdraaid hebt kun je daarna alles weer terug zetten. ik geloof dat ie op 4% het fijnste loopt. Maar er moet nog wel iets over te vinden zijn in een of andere discussie.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 januari 2015 03:55 PM
  [ # 6 ]

De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 januari 2015 12:47 AM
  [ # 7 ]
Citroensmgz schreef:

De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.

En na de keuring weer lekker terugdraaien… Wink

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 24 januari 2015 01:54 PM
  [ # 8 ]

Alles is weer gelukt, jullie worden weer bedankt!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 22 september 2018 10:25 AM
  [ # 9 ]
Michiel Bliekendaal schreef:
Citroensmgz schreef:

De meeste eigenaren willen een “stationair mooi lopende motor”, en stellen het stationair toerental laag af met een rijk mengsel, krijg je dus een hoge CO.
Dus: Mengsel armer, en toerental hoger, anders blijft de motor niet lopen.

En na de keuring weer lekker terugdraaien… Wink

co 8% is veelste rijk mijne staat op 2% als ik m hoger afstel gaat de motor raar lopen stationair.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook