LNA Cannelleke
Grootj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-09-2005

- LN/LNA 1.1 Cannelle
- C5 2.0-16v Exclusive Aut
Gepost: 11 september 2018 09:41 AM

Hoi Allemaal,

Na enige tijd afwezig, ben ik weer terug met mijn oude LNA. doei

Zoals sommigen misschien gezien hebben stond er een LNA aangeboden op een Feesboek groep: Citroen Marktplaats (https://www.facebook.com/groups/citroenmarktplaats/permalink/2106965076243542/?sale_post_id=2106965076243542). Deze herkende ik meteen als mijn oude Cannelleke!  knuffel

Na mijn vakantie op een vrijdag de auto opgehaald met een oprijwagen uit Oegstgeest (dat is dan 200km heen en 200km terug… confused) en thuis op de oprit geparkeerd.

Zoals te lezen in de advertentie zijn er een aantal kleine dingen defect en 1 groot ding: de auto start niet. Zaterdags eerst de accu maar eens aan de lader, zonder sap zal hij het sowieso niet doen, en ff wachten tot hij vol is. Toen kwam het spannende moment, zal hij starten of niet… Na het omdraaien van de sleutel is het echter stil, als in zelfs geen klik van het startrelais…:bug: Ok, dan gaan we op onderzoek: zekering misschien? search Nope, die zijn allemaal in orde. Kabels wel goed? Ja, die zitten netjes strak op de accu en de kabels lopen naar de juiste punten. Hoewel, de massakabel zit niet meer vast aan het blok! ahh Dat lijkt mij een prima oorzaak voor het niet starten. Na een bypass gebeund te hebben, nog maar eens proberen. Sleutel omdraaien en starten maar! dance

Nou dat viel gelukkig mee! Nu maar eens een rondje om de auto om te kijken wat er nog meer aan scheelt. Het ziet er allemaal redelijk goed uit, alleen is er een remlicht stuk (easy fix) en werkt de snelheidsmeter niet goed: bij 40km/h blijft hij hangen (iemand een idee wat hier oorzaak/oplossing van zou kunnen zijn?) en de bovenkant van het stuur begint wel heel erg af te brokkelen (iemand nog een liggen, club magazijn?).

Maandags even bellen voor een APK afspraak en wat een geluk, ik kan de volgende dag (vandaag) al terecht! Vanochtend de auto gebracht en tijdens het ritje blijkt dat het knipperlicht naar rechts niet werkt, naar links wel. Bij alarmlichten werken alle 4 de knippers, dus het zit wrs in de schakelaar (?). Lijkt mij APK afkeur, dus een verse APK zal vandaag wel niet lukken, maar toch nog even billen knijpen tot vanmiddag, of ze geen andere dingen vinden.very sad

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 september 2018 10:26 AM
  [ # 1 ]

Wat leuk dat je oude LNA weer terug is, hoe is de APK verlopen, mag je de weg weer op?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Grootj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-09-2005

- LN/LNA 1.1 Cannelle
- C5 2.0-16v Exclusive Aut
Gepost: 24 september 2018 11:13 AM
  [ # 2 ]

Ja, ze rijdt weer! dance

Tijdens keuring bleek dat CO niet goed was, lichtbeeld 1 koplamp niet goed en dat de massakabel los zat (duh)... Hebben ze allemaal voor mij gefixed. Knipperlicht werkt nu weer zonder problemen (?). Garage meldde ook nog dat de voorbandjes van 2006 waren (wrs zelf nog laten monteren… cool smile) en de achterbanden uit 2008. Ze hadden nog voldoende prfiel voor de APK, maar ook gezien het feit dat de auto net meer dan een jaar had stilgestaan, toch maar even door de zure appel en 4 nieuwe bandjes laten monteren.

Enige probleem dat ik nu nog heb is dat de snelheidsmeter het niet goed doet, de wijzer blijft hangen op de 40km en wiebelt continue. Nu heb ik 3 tellerbakken gescoord op MP (toeval bestaat niet…) alleen krijg ik de tellerbak bij mijn auto niet gedemonteerd. Ik heb reeds gegoogeld sleepy , maar zelfs met een voelermaat lukt het niet. Ik ben in bezit van Haynes manuals voor een Peugeot 104 en voor een Citroen Visa, maar probleem is nog wel dat er nu dus een ander blok in ligt een 1124cc met een 5-bak (Type 109-F) en ik twijfel of de versnellingsbak en km-teller wel matchen. Kan ik een ander tandwiel (snelheidssensor tandwiel) in plaatsen of moet ik een km-teller van een later type Visa plaatsen? En als het de kabel zou zijn; welke kabel moet ik dan hebben???

Nog een kleine ergenis ten slotte; mijn rechterbuitenspiegel blijft niet in positie staan. Ik kan hem zo uit de voet trekken, dus ik denk dat er een vergrendelingsboutje is verdwenen. Iemand nog een rechterspiegel liggen?

Maar we kunnen er nu iig 2 jaar tegen aan! Smile

Profiel  
 
Tobias O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 13-11-2018

Gepost: 13 november 2018 02:45 PM
  [ # 3 ]

Leuk dat deze LNA via omwegen weer bij je is terechtgekomen!
Zelf ben ik die van garage Autobi in Delft, ik heb deze LNA samen met een tweede (ook Cannelle) en een berg onderdelen ooit uit Zeeland gehaald. Dit exemplaar toen weer goed rijdend gemaakt en wat dingen aan aangepast, zelf een tijdje in gereden en toen m’n vriendin. Erg leuke auto! Op een gegeven moment verkocht aan de eigenaar in Oegstgeeest, die was er een tijd lang heel gelukkig mee, is ook nog een paar keer bij me terug geweest voor ondehoud/APK. Op een gegeven moment niets meer van hem vernomen, tot ik door een andere klant werd gewezen op jouw bericht op dit forum.
Die andere klant is al een paar jaar eigenaar van de tweede LNA cannelle uit Zeeland. Eigenlijk werd deze mij er toen bij verkocht als sloper/donorauto, maar dat vond ik zonde. Dus ook deze weer rijdend gemaakt, toegegeven wel met behoorlijk veel meer moeite dan jouw exemplaar.
In ieder geval meen ik me te herinneren dat bij jou de teller en de versnellingsbak wel matchen!
Tellerkabel is niet of nauwelijks aan te komen, ik heb voor die andere LNA op een gegeven moment een tellerkabel samengesteld uit diverse andere tellerkabels.
Evenals dat zijruitje links achter, het hele land voor afgebeld, uiteindelijk maar van polycarbonaat gemaakt…
Nou als je nog vragen hebt of meer wilt weten over de tussentijdse geschiedenis van jouw LNA, ik hoor het wel.
Voor nu veel rijplezier!
Tobias

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook