69 van de 86
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 september 2018 06:14 PM
  [ # 1021 ]
Penny Lane schreef:

Irijd ik voor de lol in m’n dieseltje: dat dat geen DS is wil niet zeggen dat ‘t geen fijne kar is. Bovendien trekt de juffer elke keer een boel aandacht en soms vind ik ‘t wel prettig om me een keer een dag niet met opgestoken duimpjes etc. bezig te hoeven houden, dus dan ga ik lekker incognito op pad Mr. Green


Vaag….


Want die DS-en zwermt het van en van Xantia-I 1.9TD zijn er maar heel erg weinig…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 september 2018 06:39 PM
  [ # 1022 ]

Tja. Maar 1… It’s rare and nobody cares Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 25 september 2018 04:35 PM
  [ # 1023 ]
bogaard77 schreef:

Zo heb ik het ook gedaan. Perfect.

ging om conversie 2L naar 2.1 L

welke koppakking heb je gebruikt en welke klepseals?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 september 2018 06:55 PM
  [ # 1024 ]

In mijn auto zit nu een koppakking van Glaser en klepseals van Mercedes-Benz.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 25 september 2018 08:00 PM
  [ # 1025 ]

voor de in- en uitlaatkleppen? en misschien ook onderdeelnr?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 januari 2019 07:43 PM
  [ # 1026 ]

Zojuist heb ik de DS een eindje verplaatst in de schuur om wat meer bruikbare ruimte eromheen te creëren. Slaat op LPG in de onverwarmde stalling onmiddellijk aan, net of ‘t gewoon zomer is. Anders dan indertijd m’n BMW op gas, die niet lekker op de stand ‘alleen versneld stationair’ van de choke-knop reageerde, wil de dame natuurlijk ook meteen zonder hulp blijven lopen. Maar goed, belangrijk is dat allemaal niet want er ligt me teveel zout om er ook mee te gaan rijden.

Nu het ding een beetje handiger in de schuur staat kan ik er eindelijk met fatsoen wat kleinigheden en lopend onderhoud aan doen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 januari 2019 07:59 PM
  [ # 1027 ]

Ik heb op mijn engelse auto een Necam installatie met van die mooie rollen met een V naad, perfect systeem en soms staat hij maanden stil, maar start altijd vrij vlot.

Ik heb hem wel continu aan de druppellader.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2019 10:03 PM
  [ # 1028 ]

Bij mij draait de druppellader ook overuren, die marcheert van auto naar auto momenteel…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 januari 2019 10:42 PM
  [ # 1029 ]

Ik heb er drie, kosten bij de Action geen 12 euro en werken uitstekend.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 januari 2019 09:28 AM
  [ # 1030 ]
Penny Lane schreef:

Zojuist heb ik de DS een eindje verplaatst in de schuur om wat meer bruikbare ruimte eromheen te creëren. Slaat op LPG in de onverwarmde stalling onmiddellijk aan,
Derk

Zelfs na een week stilstaan bij -30 in Meribel sloeg de DS op LPG onmiddelijk aan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 januari 2019 11:12 AM
  [ # 1031 ]

in de koude winter in de jaren 80 had ik dat ook, direct aanslaan. Ik denk dat het komt omdat de LPG in de inlaat wordt gespoten als gas terwijl benzine moet worden aangezogen als nevel. En koud was er ook direct trekkracht.

Als de auto daarna afsloeg kreeg ik die niet weer aan de praat, maar dat hwas een ander verhaal. De membranen in de verdamper waren zo oud dat ze door het koude gas keihard werden en in 1 stand bleven staan. Nieuwe membranen hebben het opgelost.

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 januari 2019 11:18 AM
  [ # 1032 ]

Ook mijn ervaring destijds (2e helft jaren ‘70). Ik startte mijn DSuper 5 zomer/winter altijd op lpg: contact aan, chokeknop half uit, even wachten en starten, sloeg gewoon aan.
Overigens dezelfde procedure op al mijn lpg-auto’s met carburateur (DS, 2x GS, R20TS, 4x CX 20/22), nooit problemen. Bij de GS-en een paar keer startproblemen in de herfst (vocht), bleek een scheurtje in de verdelerkap…..

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 22 januari 2019 11:51 AM
  [ # 1033 ]

Over goed starten gesproken: van eind ‘68 tot sept ‘73 had ik een Morris Minor 1000 van 1957. Een betere starter heb ik nooit gehad en bestaat ook niet: zodra de eerste cilinder aan de beurt was, liep de motor. Zelfs toen ie een week op het oosten bij 15 gr. vorst stil gestaan had, meteen lopen ! Natuurlijk op z’n eigen accu. Druppelaars bestonden nog niet èn dat was ook niet nodig . . . Een leuke wagen !

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 januari 2019 01:24 PM
  [ # 1034 ]

bij vorst is de lucht droog, (en de olie nogal dik) dus start de motor betrekkelijk makkelijk. Bij mist of regen is het een ander verhaal: vochtige lucht en vocht op de bedrading/bekabeling….

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 januari 2019 11:25 PM
  [ # 1035 ]

Starten op benzine kost het mij veel meer moeite de laatste jaren.
Komt volgens mij door de suffe benzine.
Die is kennelijk gemaakt om te verstuiven.
Ik gebruik na langere stilstand een spuitbus motorstart van Valvoline.
Slaat dan meteen aan.
Kan net met één hand aan het contactslot en de andere hand met de spuitbus bij de carburateur.
Waarom niet met het stekkertje op de pluspool? omdat dat vonkt…

Hetzelfde probleem heb ik ook met grasmaaiers.
Je trekt je eerst half bewusteloos aan het startkoord, maar hij wil alleen aanslaan als je de cilinderkop eerst verwarmt met een verfbranderfohn.

Snertbenzine…

Profiel  
 
 
69 van de 86
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook