Vering stug na monteren comfortbollen
breaker67
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-12-2009

Gepost: 27 september 2018 08:02 AM

Hallo.

Na eerder al een C5 2,2 Hdi gereden te hebben op comfortbollen, ben ik na een paar jaar weer terug bij een vrijwel identieke heerlijke C5 2,2 Hdi.
Ook deze weer de exclusive-uitvoering met hydractive 3+.

In vergelijking met de vorige vond ik deze meteen al erg stug.
Logisch, leek mij, geen comfortbollen en na 14 jaar misschien flink druk verloren in de bollen.

Dus vier nieuwe comfortbollen gemonteerd. Echter, rijden als een Citroën vind ik haar zeer zeker niet.
Ook al flink wat gymnastiek laten doen, maar nog niet zoals ‘t hoort qua comfort.

Heeft iemand hier een idee wat ze “mist”?

M vr gr, Matteo.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 september 2018 08:43 AM
  [ # 1 ]

De hydraulische olie moet ook met regelmaat vervangen worden, als het door de vorige eigenaar lang niet is gedaan dan twee keer binnen een paar maanden vervangen om zo het systeem weer schoon te krijgen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 27 september 2018 10:01 AM
  [ # 2 ]

Banden spelen ook wel een rol.

Gr. Wim.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 september 2018 10:55 AM
  [ # 3 ]

En natuurlijk ook de 2 ( heeft ie er 2?) extra bollen van de hydractive vervangen. Als die plat zijn rijd je continu in sportstand.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
breaker67
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-12-2009

Gepost: 27 september 2018 11:20 AM
  [ # 4 ]

Bedankt vooor de snelle reacties.

Vervangen van de lds kan inderdaad nooit kwaad en dat van de twee extra verouderde bollen klinkt inderdaad logisch, net alsof je constant in sportstand rijdt.
Banden zijn net nieuw en op de goede spanning, dus maar weer wat tlc richting de hydrauliek.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 september 2018 12:25 PM
  [ # 5 ]

verder had de hudractive 1 en 2 last van doorbrandende dioden. Dan werd ook permament de sport stand aangehouden.
ik wet niet of systeme 3 daar ook last van heeft.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 september 2018 02:13 PM
  [ # 6 ]

Nee Wink

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook