Xsara Break achterklep
KoosN
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-09-2018

Gepost: 28 september 2018 12:05 PM

Een week of wat geleden heb ik een Xsara Break, 05-2003, gekocht, waarvan de achterklep niet via de afstandsbediening open gaat
Op dit forum ben ik aan het zoeken geweest om een oplossing te vinden voor het probleem, maar nog niet gevonden

Het probleem is dat ik de achterklep alleen handmatig kan openen wanneer ik de sleutel in het contact steek en één keer omdraai (alleen het accu lampje brand)
Wanneer ik in deze sleutel stand op het desbetreffende knopje op de afstandsbediening druk, hoor ik wel de claxon 1 / 2 keer, maar dit lost het probleem niet op

Dus als ik de auto via de afstandsbediening / met de sleutel in de deur, de auto ontgrendel, gaat de achterklep niet open / kan ik hem niet handmatig openen

Weet hier iemand een oplossing voor, zodat ik de achterklep via de afstandsbediening, of wanneer ik de auto via deur met de sleutel ontgrendel, dat de achterklep open gaat / handmatig kan openen, zonder eerst de sleutel in het contact te moeten steken?

The path that you take is the path that you choose
The day that you hesitate is the day that you lose

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 september 2018 02:54 PM
  [ # 1 ]

Staat toch in het instructie boekje,  je merkte al dat de claxon wordt geactiveerd,  1x is aan, 2x is uit, of anders om,  dit was bij mijn hatchback ook zo geloof ik,

Profiel  
 
KoosN
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-09-2018

Gepost: 28 september 2018 03:41 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie

Echter, zoals ik al schreef “Wanneer ik in deze sleutel stand op het desbetreffende knopje op de afstandsbediening druk, hoor ik wel de claxon 1 / 2 keer, maar dit lost het probleem niet op”

Met andere woorden, of de claxon 1x (is aan) of 2x (is uit, of anders om) te horen is, de achterklep gaat niet open / kan niet handmatig geopend worden, zonder eerst de sleutel in het contact te moeten steken

The path that you take is the path that you choose
The day that you hesitate is the day that you lose

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 september 2018 07:23 PM
  [ # 3 ]

O,ik dacht dat je de knop bleef vast houden zodat ie dan van open naar dicht ging,  lekker slim van me hè,  nog even een vraag als je je deur open doet gaat dan het interieur verlichting aan?  Want de achterklep is hier mee gelinkt, als je de deur open doet haalt ie de vergrendeling er van af,

Profiel  
 
KoosN
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-09-2018

Gepost: 29 september 2018 09:38 AM
  [ # 4 ]

Ja, wanneer ik de deur open, gaat de interieur verlichting aan

Toen ik de auto kocht, heb ik er een nieuwe accu in laten zetten, dus is de auto even volledig stroom vrij geweest
Ik denk zelf dat het een instelling van de boord computer is, aangezien de alarmlichten niet werkten toen ik de auto met de afstandsbediening vergrendelde, en ik deze weer werkend heb gekregen door het ‘knipperen’ te activeren door middel van het ‘knopje’ aan de ruitenwisser handel

Maar zou ook iets anders kunnen zijn?

The path that you take is the path that you choose
The day that you hesitate is the day that you lose

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 september 2018 03:43 PM
  [ # 5 ]

Het kan zijn dat de garage niet de nodige maatregelen in acht nam, en daar mee deze storing met zich mee bracht,  deed ie het daar voor trouwens wel? 
Deze auto is voor zien van een bsi, dit hebben de meeste merken wel maar psa had een aparte (Frans hè )  als er iets wordt aangelaten, en of de sleutel in contact blijft zitten, krijg je storingen, ook gebeurt dit, als je na vervanging de auto gelijk start,  je moet eerst contact aan, en dan 45sec wachten,
Maar je kandelaar bsi ook resetten, de prosedure vind je terug als je googeld,
Wat ook storingen met zich mee brengt is een aftermarkt radio monteren, zonder kabel adapter, want dan stoor je die bsi,  om dat de aan sturing draad van de bsi op de orginel radio zat, en bij een aftermarkt staat er spaning op,

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 september 2018 03:52 PM
  [ # 6 ]

Die Franse BSI wordt in Duitsland gemaakt..

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook