Blower / achterruitverwarming werkt niet meer
KevinBel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-2018

Gepost: 29 september 2018 06:56 PM

Hallo allemaal!
Ik ben nu 6 jaar in het bezit van een Xsara 1.6 8v Berline uit 1999 en die heeft me altijd goed dienst gedaan.
Nu zit ik alleen met een klein probleem, mijn blower stopte er ineens helemaal mee.
Eerder had ik al wel het probleem dat hij niet aan ging, startte ik de motor opnieuw ging ie wel aan, maar dat trucje lukt nu dus niet meer.

Toen de blower het niet meer deed merkte ik ook op dat de achterruitverwarming ook niet meer werkt, lichtje gaat niet meer branden op het dash en ruit ontwasemt niet.

Zekeringen heb ik allemaal in ieder geval gecheckt en die zijn goed.

Waar ik nu aan dacht was een relais, namelijk een paar topics hier gevonden waar dat ter sprake kwam. Maar nu kan ik nergens vinden welke relais nu de blower schakeld.

Kan iemand mij dit vertellen aub?
Heb een foto gemaakt.

https://photos.app.goo.gl/uXKEuwvw68DYHFr77

Profiel  
 
KevinBel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-2018

Gepost: 03 oktober 2018 09:04 PM
  [ # 1 ]

Ik heb het al opgelost.
Het was toch geen relais, die is er blijkbaar niet in die van mij.
Het lag puur aan het contact.
Contactslot er helemaal uitgehaald en open gemaakt, alle contacten schoongemaakt ook de draden. Wat verwisseld qua koperschoentjes en nu blijft de blower/achterruitverwarming het doen.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 04 oktober 2018 08:44 AM
  [ # 2 ]

dit is een bekend probleem bij Xsara’s, zeker bij de uitvoeringen mét airco. daar liep de hoofdstroom voor de pomp door het contactslot. zware sleutelbossen en andere tear en wear maakten dat de contacten gingen inbranden. later is daar een modificatie voor gekomen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook