C3 type 3 navigatie updates.
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 09 oktober 2018 11:40 AM

Zoals iedere eigenaar wel weet heb je met je C3 af 2016 recht op 5jaar gratis navigatie updates.
Deze kon je zelf uitvoeren via https://www.citroen.nl/onderhoud-en-services/accessoires-en-multimedia/navigatie-kaart-update.html .
Of je kon bij de dealer langs , nu vind ik als het zelf kan ik het ook wil doen en dus heb ik ongeveer een half jaar geleden een succesvolle update uitgevoerd. Let wel , je zit wel (bijna) een uur naar het display te staren;-).
Een paar weken geleden was er volgens bovenstaande url op mijn VIN nummer weer een update. 2 zelfs, kaarten en systeem,
De updates wilden echter niet meer vanaf de USB stick installeren , er kwam een melding dat de software niet bij mijn auto hoorde ????
Wie weet deed ik iets fout, dus nog een aantal pogingen ondernomen maar helaas , geen resultaat.
OK, dus online contact met Citroen opgenomen , die kwamen met de te verwachten oplossing , ga maar naar de dealer.
Overigens vond ik het vreemd dat al het mail verkeer via iemand van Peugeot liep!!! En dat terwijl ik bewust Citroen rijd om niet in een Peugeot te hoeven stappen. Enfin , maakt niet uit wie en hoe als het maar wordt opgelost.
OK dus gisteren naar de dealer om de achterlichten te laten controleren (terugroepactie), en gelijk die navigatie maar oplossen.
De achterlichten helemaal OK , maar je raadt het al , ook de dealer kon helemaal niets met mijn navigatie.
Van de dealer kreeg ik niet de bemoedigende reactie die je zou vermoeden (in zoek het uit) dus maar weer contact opgenomen met de klantenservice van Citroen (telefonisch). De medewerker die ik sprak wist zoveel antwoorden te “raden” dat de conclusie dat ik niet de enige ben die last heeft voor de hand ligt. Vraag, waarom weet de dealer daar niet van ? Thuisgekomen na het bezoek van de dealer de website nog een keer bezocht , toen kwam op mijn VIN nummer de melding dat mijn VIN niet compatibel zou zijn. Ze hebben dus wel iets gedaan om klanten “zoet” te houden maar een oplossing voor het probleem is het niet.
In elk geval heb ik de toezegging dat er aan gewerkt wordt en ik op de hoogte gehouden word , ondertussen moet ik maar niet teveel vertrouwen op de navigatie aanwijzingen want die sturen me op een groot aantal plekken de berm , het gras of de vangrail in;-)
Wie heeft net als ik rare ervaringen hiermee ????

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 oktober 2018 11:46 AM
  [ # 1 ]

We hebben een centraal onderdeel voor navigatie.


https://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/231597_30/

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook