Nieuw startrelais
Dick Borneman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-2005

Gepost: 04 oktober 2018 06:17 PM

Ik heb een nieuw startrelais aangeschaft, hieraan zitten 2 kabeltjes. Weet iemand aan welke draden ze aangesloten moeten worden? Tegelijkertijd heb ik een 123 ontsteking geïnstalleerd een een blauwe Bosch bobine. Ik kan de auto starten met de knop op het relais, maar moet dan wel de bobine rechtstreeks met de pluspool van de accu verbinden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 oktober 2018 09:51 AM
  [ # 1 ]

Even meten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 09 oktober 2018 10:28 AM
  [ # 2 ]

Heb dezelfde combinatie. Aan startrelais zitten 2 draadjes gemonteerd: een rode en een gele. De rode hangt nergens aan vast, de gele hangt aan een stekkertje dat in de kabelboom verdwijnt. Kun je waarschijnlijk niet zo veel mee (met deze informatie), maar ik vond het altijd vreemd dat er een loos kabeltje aan hing. Gemonteerd door DS-Partnergarage, zal dus wel OK zijn, en ook ik kan starten met de drukknop onderop het relais.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 oktober 2018 08:57 PM
  [ # 3 ]

De zwarte stekker moet naar de + van de dynamo en de rode naar het veercontact van je selecteurhendel indien je een halfautomaat hebt. Heb je een hangeschakelde bak dan moet die rode naar je contactschakelaar. Met een halfautomaat kun je ‘m ook op het contactslot aansluiten maar .............dit wordt sterk ontraden daar je ‘m anders zou kunnen starten terwijl hij/zij nog in een versnelling zou kunnen staan !!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dick Borneman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-2005

Gepost: 15 oktober 2018 03:42 PM
  [ # 4 ]

Ik vond nog een dikkere zwarte draad die op de + accuklem was aangesloten. Deze ook op de nieuwe gezet en het dashboard was van stroom voorzien. 1 kabeltje vet het nieuwe relais is nu niet aangsloten, maar alles werkt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook