2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Buitentemperatuursensor en verwarming
Evert-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 23-09-2018

Gepost: 26 september 2018 05:35 PM
  [ # 16 ]

Ik ben ff op de plaatselijke sloop wezen shoppen en wat sensoren er uit gesloopt.
Monteren is zo gepiept en hij geeft nu weer een reeële temperatuur aan.
Vanavond even warm rijden en kijken of de verwarming nu naar behoren is in te stellen.
Zo niet dan de interieursensor ook maar vervangen.

Bedankt voor jullie hulp.
Gr Evert-Jan

Profiel  
 
Evert-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 23-09-2018

Gepost: 27 september 2018 12:12 PM
  [ # 17 ]

Ff getest en werkt weer naar behoren.

Profiel  
 
Evert-Jan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 23-09-2018

Gepost: 27 september 2018 12:17 PM
  [ # 18 ]

Korte beschrijving hoe ik het gedaan heb,

Spiegel los wippen door er een schroevendraaier achter te steken.
Kap die om het spielglas zit uit de klemmetjes drukken(niet de grote spiegelkap).
Dan ligt de sensor ook los draadjes doorknippen en overnieuw solderen en krimpkous er om heen.
Alles weer op zijn plek terug klikken en klaar.
Ik heb helemaal geen verstand van auto’s maar het is me gelukt en stelt niks voor.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 27 september 2018 12:51 PM
  [ # 19 ]

Evert-Jan for President. Goed gedaan.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 28 september 2018 08:43 AM
  [ # 20 ]

very good top

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 16 oktober 2018 07:30 AM
  [ # 21 ]

Even inhaken op dit topic.
Ik heb ook problemen met de buitentemperatuur sensor. Heb vorig jaar de rechter buitenspiegel unit, compleet vervangen.
Sindsdien, geeft deze de meest wonderlijke temperaturen aan. Gistermorgen vertelde hij me dat het 6°C was, terwijl het op een geijkte temperatuurmeter toch echt 11°C was.
Moet deze sensor misschien “ingeleerd” worden ?  Vreemde is, dat tijdens wat rommelen met m’n Lexia, ik tot mijn verbazing een foutmelding tegen kwam die vertelde dat de buitentemperatuurmeter waarde niet klopte….????
Hoe weet de centrale computer dat ? Zit er nog ergens een buitentemperatuur sensor ?

Dan nog een tweede dingetje, ons dashboard geeft de temperatuur vanaf +3°C t/m -3°C knipperend weer. Dit vind ik echt mateloos irritant. Je rijdt zo beetje de hele winter met een knipperende temperatuur weergave.
Kun je dit bijvoorbeeld met een Lexia uitschakelen ?

Heeft de buitentemperatuur sensor, invloed op de werking van de airco ? Stel, het knipperend weergeven van de temperatuur is niet uitschakelbaar, wat gebeurt dan wanneer ik de voedingsdraad van de sensor doorknip ?

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 16 oktober 2018 08:33 AM
  [ # 22 ]

Zou de lexia de waarde (ohm) van de temperatuur sensor omzetten, naar graden zodat tie weet dat die afwijkt.

Ik denk dat je hem niet buitenwerking kan stellen omdat, als de buiten temperatuur oploopt de binnen temperatuur aangepast word, dus de climatecontrol heeft verschillende referentie punten nodig, buiten, binnen en dan de ingestelde temperatuur.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 16 oktober 2018 11:27 AM
  [ # 23 ]

René,

Misschien doet hij dat wel, dan zou je dus de sensor kunnen corrigeren, door er een weerstand tussen
te plaatsen. Maar ja, wanneer je dit wilt corrigeren, zou je eigenlijk de geijkte weerstand van een
goed werkende sensor moeten weten.Misschien zou ik het kunnen testen met een ijsblokje.
Wanneer ik een holletje in een ijsblokje maak en er komt smelwater in te staan, is, voor zo ver ik
weet, de temperatuur van dat smeltwater altijd 0°C. Wanneer ik dan het uitstekende deel van de
temperatuur sensor van de spiegel in dit ijswater hang, zou hij op het dashboard ook 0°C aan moeten
geven. Klopt deze redenatie of zie ik wat over het hoofd ?


Ik geloof niet dat de binnen temperatuur oploopt wanneer de buiten temperatuur lager wordt. De ingestelde temperatuur zal gehandhaafd blijven. Het werkt volgens mij simpeler. Ik denk dat de airco de interieur temperatuur autonoom regelt. Je hebt de interieur temperatuur sensor en de ingestelde temperatuur, de airco zal met deze twee variabelen de ingestelde temperatuur trachten te bereiken door meer of minder vaak ingeschakeld te worden.

Waar ik meer op doelde, de airco zal, normaliter, niet meer koelen wanneer de buiten temperatuur lager is dan + 4°C, doet hij dat ook nog wanneer ik de sensor in de buitenspiegel uitschakel. Of zit er een sensor op de aircopomp ?

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 16 oktober 2018 11:51 AM
  [ # 24 ]

Ik bedoel met de binnen temperatuur op de ingestelde temp blijft, dus dat de climate controll zijn werk doet om de ingestelde temp te behouden (beetje fout geschreven van mijn kant, heb slechte dag dan weet jij genoeg…..................)

 

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Arno Boxma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2014

Gepost: 18 januari 2022 10:28 AM
  [ # 25 ]

En zo zie je maar weer dat ook een ouder topic waardevol is Smile
Ik had hetzelfde probleem, de sensor geeft 32 graden aan terwijl het er echt maar 3 zijn lol.
Vandaag hier in Luxemburg een nieuwe bij de dealer gehaald ( Jawel hij had er gewoon eentje liggen, kostte wel 55 euro).
Maar alles werkt weer zoals het moet.
Thnx
Greetz, Arno

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook