Foutmelding resetten?
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 21 oktober 2018 04:03 PM

Ik heb een kapotte parkeersensor vervangen. Als ik nu echter de PDC weer wil activeren, blijft ik de melding krijgen ‘storing parkeerhulp’. Is dat een kwestie van de melding (laten) verwijderen? Iemand met een Lexia in de buurt van Eindhoven toevallig? Wink

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 22 oktober 2018 11:12 PM
  [ # 1 ]

Woon in buurt van Rotterdam, dus te ver weg. Maar melding kan je met meerdere diagnose oplossingen doen. Heb zelf Snap-on & Delphi. Heb even gechecked en daar kan ik ook pdc foutcodes mee resetten. Je bent altijd welkom als je in de buurt bent Razz

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 23 oktober 2018 01:04 AM
  [ # 2 ]

Beste Sint, Smile

Dank voor je aanbod! Het heeft geen haast en ik kom in de komende maanden vast wel een keer in de buurt van Rotterdam, mocht er zich niemand melden die dichterbij woont, hahaha.

Maar het is dus normaal dat de storingsmelding blijft verschijnen, ook al is het probleem opgelost?

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 23 oktober 2018 08:41 PM
  [ # 3 ]

Verschilt per merk. Hangt ervan af of pdc als een veiligheid functie is geclassificeerd of als accessoire.
Als het als veiligheid is geclassificeerd zoals een ABS sensor,etc.. dan verdwijnt de fout alleen na een foutreset. Als het als accessoire is geclassificeerd dan verdwijnt de melding van een fout na vervanging component en blijft hij alleen geregistreerd staan in het geheugen.

Over het algemeen… is pdc een accessoire dus zou de melding moeten verdwijnen. Heb je de stekker er wel goed opgedrukt ? komt wel eens voor dat de stekker vanwege zijn waterafdichtende ring niet soepel erop klikt.

Maar als je foutcode wist en hij komt terug heb je ook je bewijs.

Je bent welkom Smile

Rob

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook