12 van de 62
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 26 oktober 2018 12:35 PM
  [ # 166 ]

Ook 30 tot 40 seconden vind ik nog erg lang , zo lang sta je immers met draaiende motor te wachten (en vervuilen) voor je de navigatie kan instellen (wat je toch echt niet rijdend moet doen!!). Vind ik echt niet te pruimen.
C3 nov 2016 , Kaartupdate V11 .xxx slaagde maar de bijbehorende firmware meldde weer dat de hardware niet compatible is ?? De Franse slag in optima forma als je mij vraagt.

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 31 oktober 2018 10:13 AM
  [ # 167 ]

Vanaf vandaag ook geen updates meer te downloaden via het vin nummer.
Weer geen baas over je eigen auto belachelijk.
Vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Nu kunnen we weer gaan bedelen om een update en drie betalen per jaar als er vier updates uitkomen.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 31 oktober 2018 10:24 AM
  [ # 168 ]

Bij mij met laatste update 20 sec. Net een C4 cactus gekeken, was ongeveer 30 sec.
Mijn tomtom even gepakt (duurste en snelste model van tomtom) en opgestart ... -> 45 sec!
Alles berekend tot dat je reactie krijgt van systeem als je een adres intoetst.

Weet wel dat buiten het opstarten van de computer er ook een gps connectie nodig is en dat dit ook tijd nodig heeft. Tevens als je dataconnectie hebt moet dit ook binnengehaald worden via telefoon of internet connectie ivm omleidingen en file’s. Nu kan dat natuurlijk ook als je rijd maar dan is er een kans dat je de verkeerde kant op gaat en moet draaien, zal niet vaak gebeuren maar zou kunnen. Daar wordt je zeker niet vrolijk van als je Navi dat zegt.
Ik vind veel niet goed aan het systeem van citroen maar het opstarten hoort er niet bij, rond de 30 sec is echt niet slecht.

Je moet toch ook even je spiegels nakijken, gordel omdoen, goed kijken of er niets in de buurt fietst / loopt enz. auto in z’n versnelling zetten, wellicht bril op of af zetten, jas open / uit doen, oftewel even rustig de tijd nemen voor je gaat rijden vind ik heel prettig, ik neem liever iets meer tijd en rij rustig weg dan dat ik al gehaast begin en gefrustreerd raak voor ik de weg op ga.
maar goed blijft ook denk ik een persoonlijke kwestie.

Ik zag trouwens ook dat de update’s op de site weer helemaal weg zijn, het is echt een puinhoop bij Citroen met die update’s. Gelukkig net allemaal uitgevoerd. Maar vrolijk wordt je er niet van, hopelijk is het binnenkort echt goed opgelost.

aanvulling: Ik zie net dat Willie het ook gepost heeft, wellicht met z’n allen vragen naar de updates via de chat, misschien helpt het als ze door hebben dat het echt wel irritant is bij de gebruikers als het constant veranderd.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 31 oktober 2018 11:00 AM
  [ # 169 ]

Ik heb al gereageerd op de Chat.
Dat moeten we allemaal doen.
Ze leggen het bij de baas neer.
Nu afwachten waar ze mee komen.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 31 oktober 2018 02:30 PM
  [ # 170 ]

Ik heb het gratis nr. gebeld.
reactie: We weten niet waarom het weg is, updates zouden gewoon bereikbaar moeten zijn.
Ze zeggen weinig reacties gehad te hebben. gesprek werd wel gelogd maar verder kreeg ik niet het idee dat er actie zou komen.
Ik werd nog verwezen naar de dealer maar die doet er uiteraard niets mee, heb ik ook meteen aangegeven, want die verwijst zeker weten weer naar Citroen/hoofdkantoor.

Wel aangegeven dat het denkelijk net 1 dag verdwenen is dus dat er wel meer reacties gaan komen.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 31 oktober 2018 02:45 PM
  [ # 171 ]

Het verhaal van hun kant geloof ik niet helemaal, want vorige maand is mij verteld dat het van de site af zou gaan en dan alleen via de My Citroen app dan nog zichtbaar gemaakt zou worden.
En dat is volgens mij nu aan de hand.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 01 november 2018 10:30 AM
  [ # 172 ]

Die brakke app voorziet niet in updates voor de navigatie. Is trouwens ook ongelooflijk gelul dat die hoeveelheid data via je smartphone (die in veel gevallen helemaal niet met de auto kan verbinden) overgepompt zou moeten worden. Nee, ze willen je gewoon binnen bij de dealer hebben om elke keer dat je komt te kunnen cashen voor je “gratis” lifetime updates. Dat 4x per jaar kun je helemaal vergeten want dan moet je dus volslagen idioot zijn en voor de gein 4x per jaar onderhoud laten uitvoeren of 100000 km per jaar gaan rijden. Ik weet een ding zeker , al zetten ze er voortaal 18 karaat gouden sturen en versnellingspoken in mijn krijgen ze niet meer in een Citroen op die manier. Stelletje oplichters.

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 01 november 2018 10:57 AM
  [ # 173 ]

Helemaal mee eens P Kessen.
Ik heb vanaf aug een nieuwe Citroën maar ben er ook ver klaar mee wat een slechte apps en problemen oplossen doen ze ook al niet.
Ook de Citroën site zit vol met fouten.
Zit zelf nog steeds met een rammel en hij houd ook nog steeds in, ze vertelde is een eigenschap.
Maar dat van de app begrijp je niet helemaal volgens mij.
De app geeft alleen aan dat er een update is, en dan kan je weer de weg naar de Dealer maken.
Dat is de bedoeling van Citroën.

Gr Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 01 november 2018 12:07 PM
  [ # 174 ]

Het zou raar zijn als de functie er is om zelf te updaten om die uit te gaan zetten, dan hebben 4 updates per jaar inderdaad geen nut meer, zou daarmee direct volledig nutteloos worden.

Ik wacht wel af en hou voorlopig mijn Tomtom in mijn auto, zonde van de ingebouwde navi, maar functioneel is het totaal niet, echt heel jammer, ik zet wel wat anders op m’n schermen.

Met de tomtom heb ik geen probleem, eenmalig extra betaald en nu alles levenslang voor heel europa beschikbaar.
Ik leg hem op m’n bureau en hij update alles 4 p/j, levenslang voor heel Europa.
Tevens heb ik snelheidsborden, gratis, levenslang.
Flitser meldingen levenslang.
File meldingen, levenslang.
Ik zet in mijn telefoon app van tomtom (gratis) vooraf mijn bestemming, zend die met de app naar mijn tomtom account, en als ik de tomtom aanzet in de auto haalt hij die op en kan ik rijden. Zo simpel kan het zijn.

Hopelijk gaat Citroen slimmer, minder geldbewust en klantvriendelijker worden, want dit kost gewoon klanten, echt reden genoeg om verder te kijken. Andersom kun je hier een berg klanten mee winnen als je het goed opzet. Ik kan me niet voorstellen dat de kosten die ze ermee denken te winnen in verhouding staan tot de minder verkochte producten. Hoe meer klanten hoe goedkoper dit soort dingen kunnen, hoe minder hoe duurder, en de internet data op de telefoon wordt ook steeds beter en goedkoper, daar kun je op een gegeven moment gewoon niet meer tegenop (flitsmeister enz.).

Hopelijk worden de Fransen een keer wakker en zien ze het licht, duurt vaak even maar het kan wel.

MVG Andre

Profiel  
 
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 01 november 2018 12:38 PM
  [ # 175 ]

Belachelijk dat je in een auto waar alles in zit je de wijk moet nemen tot een Tomtom of Google maps voor actuele kaarten zonder gezeik.

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 01 november 2018 10:06 PM
  [ # 176 ]

Op de Franse site werkt het nog wel.

https://www.citroen.fr/prestations-apres-vente/applications-et-cartographies/mises-a-jour-cartographie-citroen.html

En dat blijft ook werken als het goed is.
Want er is verteld dat het voor de Benelux geld dat het niet meer kan.

Gr Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 02 november 2018 11:45 AM
  [ # 177 ]

Ben gisteren gebeld door de service afdeling van Citroen , zij zeggen er mee bezig te zijn de bestaande problemen op te lossen en de updates weer in de lucht te krijgen. De reden dat de firmware update niet wil lukken wist ze niet of kon ze niets over zeggen. Hiervoor zou ik weer op afspraak naar de dealer moeten , deze hangt dan de auto aan hun systeem en in Frankrijk kijkt er dan iemand mee. Of er dan mogelijk iets opgelost wordt? Ik ga het zien , nog zo’n 2,5k en de C3 moet voor de tweede beurt (50k).  Als ik meer weet hoor je meer.
Overigens wordt er alleen maar iets opgelost wanneer er ook over geklaagd wordt !!

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 02 november 2018 11:54 AM
  [ # 178 ]

Hier(*)  kun je inderdaad nog steeds op je VIN het nieuwste kaartmateriaal vinden. Let op! De Firmware werkt niet altijd en dus kun je het beste eerst de licentie en kaarten op het stickie te zetten. Nadat die erop staan de kaarten er af en de FW er op. Je zit dan het kortst te wachten in geval de FW niet zou werken voor jou.

Trouwens , betreft de draaiende motor: In de garage sluiten ze een starthulp/acculader aan. Hierdoor hoeft de auto motor (volgens mijn dealer) niet te draaien tijdens de update.
Het blijkt dat de ECO mode (hierin valt de auto na enige tijd contact aan en motor uit) op spanningsdaling werkt. De aangesloten lader voorkomt dit waardoor je redelijk milieuvriendelijk kan updaten. Iets wat ik de volgende keer beslist ga uittesten;-)

(*) https://www.citroen.fr/prestations-apres-vente/applications-et-cartographies/mises-a-jour-cartographie-citroen.html

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 02 november 2018 06:57 PM
  [ # 179 ]

Een gewone lader die direct op je aangesloten accu zit is niet goed, spanning kan dan te hoog zijn.
Ik heb een kleine druppellader geprobeerd maar hij ging daarmee nog steed in eco mode.

Wel blij dat klagen helpt, logisch ook want als ze niets horen gebeurt er niets. Er is een gratis telefoonnr en chat dus het is een kleine moeite die hopelijk uitbetaald.

Profiel  
 
Pkessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-10-2018

Gepost: 03 november 2018 12:34 PM
  [ # 180 ]

De spanning van een gewone lader past zich aan op de batterij , er blijft een minimaal verschil over en dat levert samen met de inwendige weerstand van de accu de laadstoom. Elke acculader of starthulp geschikt voor 12V accus kun je aansluiten. Meet je de spanning van zo’n ding zonder de accu aan te sluiten denk ik dat je schikt;-) , nergens goed voor overigens want de generator die in je auto zit levert ook een spanning van ongeveer 14,5 volt.. De volgende keer dat ik ga updaten staat de motor uit en mijn acculader eraan.

M vr gr, P Kessen.

Profiel  
 
 
12 van de 62
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook