Schrapend / schurend geluid en stuurbekrachtiging
bartroelands1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-06-2018

Gepost: 08 november 2018 12:42 AM

Beste allemaal,

Een tijdje terug had ik een probleem met de airco van onze auto. Dit is gelukkig inmiddels opgelost. Maar nu heb ik sinds een poos een nieuw probleem.

Tijdens het wegrijden hoorden we in de derde versnelling, rond de 50 km/uur een soort schrapend geluid dat onder de motorkap/motor vandaan lijkt te komen. Het ging weg toen ik gas los liet en was er weer even toen ik gas gaf. Dit de dagen daarna niet meer gehoord, en afgelopen week opeens weer wel. Ik heb ook het idee dat ik tijdens het rijden iets hoor/voel schuren. Ik meen ook een heel lichte soort trilling te voelen via het gaspedaal. Niet dat het schokt of bokt, maar een soort “statisch geladen” gevoel, dat er “iets” doorgegeven wordt via de motor/gaspedaal.

Het is een enorm vaag probleem, ik weet het, maar het voelt gewoon alsof er iets niet klopt. In de garage hebben ze niets kunnen vinden, maar het geluid treedt dan ook niet elke keer op. Heel vervelend omdat wij weten dat ‘t er zit, maar de monteur natuurlijk niets hoort als hij ermee gaat rijden. Iemand hiermee bekend?

Tweede vraag is: voelen jullie bij lage snelheden ook weleens dat het stuur in kleine schokjes ofwel niet zo vloeiend beweegt? Is dat de stuurbekrachtiging die zo aanvoelt? Ik heb het idee dat in mijn vorige auto het stuur ook bij lage snelheden of bijvoorbeeld als je voor het stoplicht stond gewoon “vloeiend” te draaien was, zonder dat je die kleine stapjes/schokken van de bekrachtiging voelt.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties/antwoorden!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 november 2018 08:10 AM
  [ # 1 ]

Als je verteld welke model je precies hebt en uit welke jaar wordt het makkelijker iets te zeggen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 november 2018 08:14 AM
  [ # 2 ]

Hier zou ik als eerste naar kijken,

Reservoir van de stuurbekrachtiging nog op peil?
De staat van de multiriem en poelies?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
bartroelands1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-06-2018

Gepost: 09 november 2018 09:58 AM
  [ # 3 ]

Hallo! Sorry, ik was vergeten te melden dat het om een C4 Grand Picasso uit 10/2013 ging. Inmiddels is er onderzoek gedaan en is er slijtage aan de multiriem vastgesteld. Die gaat volgende week vervangen worden, evenals een rubber hoes die om/bij die een poelie zit. Hopelijk is het dan verholpen, dat geluid. Nu de reparatie maar even afwachten. Bedankt voor jullie reacties in elk geval.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 09 november 2018 10:03 AM
  [ # 4 ]

Oké nu maar hopen dat het euvel verholpen is, we lezen graag hoe het is afgelopen very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook