37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 
   
Je vous présente ma CX Prestige, koplampen afstellen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2018 08:15 PM
  [ # 541 ]

Het zijn inderdaad de kleuren van de aders op basis van Franse afkortingen.

V = vert (groen)
Bc = blanc (wit)
J = jaune (geel)
N = noir (zwart)
R= rouge (rood)
Bl = blue (blauw)
Mr = marron (donkerbruin)
Gr = gris (grijs)

En F staat voor file = draad.

Dus F.Mr.Ve betekent een groene draad met een bruine huls of een bruine draad met een groene huls.
Dat moet ik zelf ook altijd even opzoeken. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 13 november 2018 07:16 AM
  [ # 542 ]

Bedankt voor de uitleg van afkortingen op het elektrisch schema.

Nu vermoed ik dat er op het draad naar het klokje een constante spanning staat, gebruikte Citroen daar een vaste kleur voor?
Krijgt de tellerbak van een draad in de blokstekker zijn - (aarde)?
Ik probeer zo te achterhalen waar de storing van het klokje en de lampjes van de metertjes veroorzaakt wordt, en waar ik op moet meten.
Hoe nu verder?

 

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 08 maart 2019 04:51 PM
  [ # 543 ]

Omdat het plafondhaakje van de rolgordijntjes kapot was gegaan wegens ouderdom en ik nieuw geen nieuwe kon vinden heb ik deze laten tekenen zodat deze 3D geprint kon worden. Hier al vast het resultaat, ze moeten nog nabewerkt worden. Interessant om gebruik te maken van deze techniek en zodoende reserve onderdelen te maken die niet meer verkrijgbaar zijn!

Plafondhaakjes rolgordijntjes 3D printen by Egbert de Jong, on Flickr

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 maart 2019 09:34 PM
  [ # 544 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 maart 2019 12:48 AM
  [ # 545 ]

Super!! Kan ik er 2 bestellen ?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 28 juni 2020 11:46 AM
  [ # 546 ]

Regelmatig gaat de CX uit de garage. Afgezien van het plaatsen van een gereviseerde hoogteregelaar achter en beurt zijn er gelukkig geen bijzonderheden.

Laatst met het warme weer ook. Met de raampjes open omdat de airco niet op druk is.
Na een korte stop startte de CX niet meer….
Ik kan me herinneren dat dit vaker voor wanneer de motor warm is.

Op CX rijdt altijd op lpg.

Tijdens het nalopen onder de motorkap voelde ik dat de bobine gloeiend heet was!
Op zich logisch omdat deze naast de radiateur gemonteerd is en de motor zijn hitte afgeeft.

Is hier iets aan te doen?
Is dit herkenbaar?
Ligt het aan de bobine?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 28 juni 2020 12:00 PM
  [ # 547 ]

Hallo,

ik heb naast mijn cx GTI ook nog 2x oldtimer scooters(peugeot sc50 L Van 1987.
Bij 1 had ik starten en lopen en ineens bij warme motor ineens uit!, Ook tijdens het rijden.
Wanneer afgekoeld starten en lopen.
Ik heb van de andere de bobine overgezet, probleem verholpen, dus een nieuwe er bij besteld.
Met de cx (nog) niet dit probleem gehad.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 augustus 2021 05:42 PM
  [ # 548 ]

Hallo,
Na een tijdje van afwezigheid meld ik mij weer eens op het forum.
Eigenlijk zijn er geen bijzonderheden geweest rondom mijn Prestige.
Laatst een beurt (met hulp) gegeven, nieuwe olie/ lhm en de ontsteking en kleppen afgesteld.

Vandaag aangeboden voor APK.
Afkeur op een band, scheur vanwege ouderdom.
Koplampen: geen horizontaal lichtbeeld en te laag.

De band kan worden opgelost door een setje Hankook er op te zetten.
De koplampen zorgt nog voor hoofdbrekens….

Ik heb koplampen met onderaansluiting. Lastig bij te komen en vrees dat ik juist deze moet hebben om ze af te stellen.
Kan ik ze afstellen zonder de lampen te demonteren? Hoe gaat dat in zijn werk?

.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 augustus 2021 10:48 AM
  [ # 549 ]

Valt toch wel mee? De onderste aansluiting is inderdaad niet echt ergonomisch bereikbaar, maar het is te doen hoor.
De lamp moet er inderdaad uit:

Dit is de enige foto die ik zo online heb waarop een deel lamp is te zien. Je moet de borging los halen (en dat is bij de onderste dus wat martelen. Dan haal je de lamp eruit, en verstel je de montagebeugel. Deze zit op schroefdraad, dus draaien zal hem hoger of lager zetten. zorg er wel voor dat je schroefdraad mooi schoon is, dat stelt makkelijker.

Maarreh, die garagist van je heeft niet meteen even je lampen gestelt? De mijne doet dat gewoon meteen indien nodig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 22 augustus 2021 03:15 PM
  [ # 550 ]

Weet niet of het uitmaakt of de afstelling gecontroleerd wordt als de auto op hoogte staat of dat deze in ruststand ligt.

neem aan dat er met een lopende motor de afstelling gecontroleerd wordt.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 22 augustus 2021 03:26 PM
  [ # 551 ]

Heb in het verleden wel eens een “tool” langs zien komen om de onderste bevestiging los te maken of te stellen. Het was een pvc buisje waarin twee inkepingen waren gemaakt, zeg maar een bajonet aansluiting. Hoef je niet met je hand onder de lamp in een heel krappe ruimte maar, kan je de plastic moer lossen met een verlengstuk zeg maar.
Succes ,als de afkeur deze punten betreft dan valt het volgens mij wel mee, en is de Dame zo weer APK goed gekeurd.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 augustus 2021 07:23 PM
  [ # 552 ]

Geen beeld..los je niet op door de lamp te verstellen.
Maar door um te vervangen.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 augustus 2021 02:22 PM
  [ # 553 ]

Ik heb een stuk koperpijp gebruikt, geloof 22 mm (?), met inkepingen om die witte plastic moeren los te draaien. Met die verlenging kan je er makkelijker bij.
Aan de andere kant kan er een schroevendraaier doorheen voor wat extra kracht zetten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 augustus 2021 02:36 PM
  [ # 554 ]

Ik heb een dopje met 1/4” aansluiting daarvoor op maat gemaakt. Zelfde idee, werkt top.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 26 augustus 2021 03:27 PM
  [ # 555 ]

Het lichtbeeld in (nog) niet horizontaal; daarmee bedoelde ik dat de ene koplamp hoger schijnt dan de andere.

Ik dacht voor het gemak de CX voor APK maar naar de plaatselijke Vakgarage te brengen. Eigenlijk kan ik het ze ook niet kwalijk nemen dat ze de afstelknop niet hebben gevonden! Deze zit ook erg verstopt.

Nu: beide hebben op de onderste aansluiting een verschillend afstelstaafje:
Afstelling koplampen cx by Egbert de Jong, on Flickr

in de ene kan een inbus, op de andere kan een kopsleutel:
Afstelling koplampen cx by Egbert de Jong, on Flickr

voor het vast draaien van de borgklem heb ik dit bedacht:
Afstelling koplampen cx by Egbert de Jong, on Flickr

Morgenochten gaan we dit samen in de garage fixen!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook