Grand picasso
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 23 augustus 2017 09:54 PM

Hoi Allen,
ben nieuw op het Citroen forum maar al jaren lid op het C5 forum.
We rijden nu een C5 ph1 1.8 met inmiddels 387000km op de klok die nu zachtjes aan vervanging toe is.
We zitten te denken aan een grand picasso rond bouwjaar 2008 en daarom hier lid geworden om vooral nu info in te winnen.
Ik heb al wat zitten googlen en wat me vooral is opgevallen is dat er toch best wat mensen klagen over de gerobotiseerde handbak ook vaak automaat genoemd en over versnellingsbakken die vroegtijdig aan revisie toe zijn ivm versleten lagers/lawaai.
het is mij op dit moment niet duidelijk of het nu om een en de zelfde soort “slechte ” bak gaat of om verschillende soorten versnellingsbak.
Dus om de vraag een soort van simpel te houden wat is een goede betrouwbare motor-bak combinatie?
Ivm formaat/gewicht nijgen we naar diesel maar sluit op dit moment ook benzine nog niet uit.

vriendelijke groet; Ed

Profiel  
 
alen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-10-2016

- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 v Ambiance
- Saxo 1,1 SX
Gepost: 23 augustus 2017 10:20 PM
  [ # 1 ]

Hallo, Ik heb vorig jaar een C4 GP bj 2007 gekocht. Een 1.8 benzine motor met de hand bak. Ik vind het wel een prettige combi. Hiervoor had ik een C5 uit 2002 met een 2.0 benzine motor. Ik mis wel een beetje vermogen bij volgeladen auto op de Duitse snelwegen…maar ik heb inmiddels vrede mee dat ik hiermee niet 180 km/h kan rijden.

Een zee van ruimte, heerlijk stil motor (in vergelijking met 2.0 uit C5). Ik rij niet zoveel km per jaar, daarom benzine motor.

Volgens mij zijn de problemen gerelateerd aan de gerobotiseerde bak. Er is ook een vol automat en die is probleemloos maar volgens mij schaars aangeboden..

Citroen C4 Grand Picasso 1.8 16v bj2007 voor mijzelf Wink
Smart Forfour voor de betere helft Wink

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 24 augustus 2017 07:32 AM
  [ # 2 ]

Hoi Leipuri,
Welkom op het forum..
Ik heb een C4 Picasso uit 2007 met volautomaat, dit is een super combi met de 2.0 16V
De robotbak is een handgeschakelde bak die electrisch voor je schakeld, zo voelt het ook als je rijd.
Zoek maar is op het forum ebv6 bak

De motor die ik heb is sterk en betrouwbaar, ik heb de ew10a met volautomaat.
Waar je kan kijken is devos in enspijk die heeft er altijd wel wat staan, super nette garage zeer kundig.

Succes met de zoektocht.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 24 augustus 2017 09:17 PM
  [ # 3 ]

Ik woon in Finland dus in Nederland kopen gaat hem niet worden Wink
Een groot deel van het aanbod in Finland is automaat maar ik weet niet zeker of het de echte of de robot bak is. Hoe zie je het verschil? Het is me opgevallen dat een enkele bij het pookje achter het stuur er ook een “P” symbooltje bij staat. Is dit de echte automaat?

Groet; Ed

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 24 augustus 2017 09:34 PM
  [ # 4 ]

Ja dat klopt, met de P is de volautomaat, daar zou ik voor gaan.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 29 augustus 2017 10:31 AM
  [ # 5 ]

De picasso is hier ook oververtegenwoordigd met de ebv6 bak.
Een Collega meld me net dat de gp van zijn dochter te koop komt.
Het is een 2.0 hdi met ebv6 bak met 200000km op de teller uit 2008 met zomer en winterbanden en webasto standkachel.De versnellingsbak van deze auto is al eens vervangen voor een nieuwe die van betere kwaliteit zou moeten zijn als de originele?
Vraagprijs is 4000€ wat niet echt duur is

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 04 maart 2018 10:26 AM
  [ # 6 ]

Beste forumers, de knoop is nog altijd niet doorgehakt. De C5 ph1 1.8 rijdt nog steeds zijn rondjes en gaat van de week de 4ton passeren.
We zijn er over uit dat een GP de ideale auto is voor ons en dat er eentje moet gaan komen als we een goede kunnen vinden. Geen diesel en geen robotbak.
Nu een nieuwe vraag;Is het beter te gaan voor eentje met een 1.8/2.0 t/m bj 2008 geloof ik of een nieuwere met een 1.6vti/1.6thp?
Ik heb al wat gegooleld en de thp blijkt een geweldige machine mits hij heel blijft of anders hoog olie verbruik beroert lopen en dure distributie reparaties.
Over de 1.6vti kan ik niet zo heel veel vinden, alleen dat het in de basis het zelfde blok zou zijn als de thp denk ik.
Dus ja, wat is jullie mening/ ervaring?

Mvg:Ed

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 maart 2018 04:21 PM
  [ # 7 ]

De ouwe 1.8 is de meest probleemloze motor, en helaas is ook de 1.6Vti niet vrij van problemen zoals olieverbuik en gezeur met distributiekettingen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 08 maart 2018 07:39 AM
  [ # 8 ]

Ok thanks.
Dan blijft er niet veel keuze over:?
Je zou toch denken/verwachten dat ze voor de 1.6 na al die jaren inmiddels een goede oplossing zouden hebben bedacht wat wel heel blijft.

Mvg Ed

Profiel  
 
Leipuri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 23-08-2017

Gepost: 13 november 2018 08:32 PM
  [ # 9 ]

Hoi, het is al weer ff geleden dat ik mijn laatste bericht geplaatst had maar nu kan ik dan toch melden dat we sinds een kleine 2 maanden een C4GP hebben. Het is een basis versie uit 2007 met een 1.8.
Het rijd heerlijk en is lekker ruim en heeft tot zover vrij goed gefunctioneerd. Hij heeft wel wat dingetjes waar ik ff naar moet kijken maar die hebben geen haast.
Sinds gisteren wel een wat vervelender berucht probleem waarvoor ik om het duidelijk te houden een nieuw topic zal starten.

Groet:Edwin.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook