1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
borgveer kogelhouder
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 09 november 2018 04:54 PM

Hi,

Ook ik ben de klos met een afgebroken borgveer die niet los te krijgen is bij de achtervering.
Nalezen op het forum levert tips (die helaas niet hebben gewerkt) maar ook 1 vraag op, waar zit het gat op de draagarm?
Boogaard en Waterman geven beiden aan dat voor een brute methode aan de achterkant van de draagarm een gat zou zitten waardoor je de kogelhouder er in zijn geheel uit zou kunnen slaan. Ik zie aan de achterkant van de draagarm waar het cupje inzit alleen glad metaal (67-er). Mis ik iets?

 

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 09 november 2018 07:23 PM
  [ # 1 ]

Het gat in de houder aan de draagarm, waar het cupje in gemonteerd zit, loopt door en door. Wellicht dus dat je vanaf de andere zijde met grof geweld het cupje eruit kan slaan?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 09 november 2018 08:26 PM
  [ # 2 ]

Hi, thnx.
Inmiddels na nog meer zoeken begrepen dat de oudere modellen dit gat niet hebben.
Tsja, nog steeds een fors probleem helaas

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 09 november 2018 09:06 PM
  [ # 3 ]

Warm stoken, deblock oil…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 november 2018 10:59 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het opgelost door een spijker te gebruiken ipv de beugel.
Eerst met een boorje proberen wat ruimte te maken, enkele milimeters als het lukt. (ik heb er meerdere boortjes op versleten)
Dan de spijker al zoveel mogelijk in model buigen en door het gaatje van de veerstang heen frotten en dan ombuigen.
Als je zorgt dat ie daar strak inpast dan kan je zo de andere kant van de spijker aardig vast zetten in het geboorde gaatje.
Er komt als het goed is niet veel kracht op het beugeltje, misschien zelfs helemaal niet.
Het is een JBF oplossing maar ik vond het rammen op het cupje toch riskanter…

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 11 november 2018 01:25 PM
  [ # 5 ]

kloppen de berichten hier op het forum dat bij oudere types (deze 66/67) de kogelkom 1 geheel met de draagarm vormt en dus niet demonteerbaar is? Zit nog steeds muurvast

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 november 2018 04:28 PM
  [ # 6 ]

Volgens het onderdelenboek van ‘66 -‘69 zou ie toch los moeten zijn…

Afbeelding Bijlagen
Achteras.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 11 november 2018 05:05 PM
  [ # 7 ]

Die had ik er idd ook bijgepakt maar ik kan geen cup van de draagarm onderscheiden.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 14 november 2018 03:05 PM
  [ # 8 ]

Heel vreemd dit.
Mijn auto is in 66 geproduceerd en geregistreerd als 67-er (redelijke vroege met LHM).
Daar zouden losse cupjes op moeten zitten als ik naar de spare parts gids kijk.
Maar zowel voor als achter zitten er vaste cups ( wel met dezelfde borgveer als bij losse cups)en dan heb ik een behoorlijk originele auto. Iemand op de hoogte wanneer de losse cups zijn geïntroduceerd?


Betekent dus helaas dat ik de achteras zal moeten vervangen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2018 04:19 PM
  [ # 9 ]

Ik weet dit niet. Weet je zeker dat ze niet gewoon vastgerot zitten? Fototje?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2018 04:36 PM
  [ # 10 ]

Ja, want als ze echt vastzitten is die borgveer natuurlijk niet nodig!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2018 04:43 PM
  [ # 11 ]

tuurlijk wel! anders valt het stangetje uit zn kom!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2018 04:45 PM
  [ # 12 ]

Tja, de laatste keer dat ik een lekzak verving is al ruim 10 jaar geleden…..

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 15 november 2018 09:21 AM
  [ # 13 ]

Mijn ID uit 6-66

De cupjes lijken los maar zitten muurvast.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2018 09:45 AM
  [ # 14 ]

Aha. Lijkt toch een andere staalsoort dan de draagarm. Je kan proberen om de boel heel erg heet tet stoken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 15 november 2018 02:21 PM
  [ # 15 ]

IMG_1818 by Alexander Knop, on Flickr

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook