RaceChip XLR pedalbox
lieuwe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-08-2006

Gepost: 14 november 2018 02:37 PM

Hallo,

Ik ben geïnteresseerd in de pedalbox van racechip. Iemand hier ervaring mee? Ik vind dat de automaat van de 1.6 thp 156pk iets laat reageert op het gaspedaal, zou dat met deze box verbeteren? En hoe te monteren, ik heb even gekeken bij het pedaal van de DS5 maar ik zie geen stekker verbinding en weet ook niet hie ik het pedaal los kan maken. Iemand tips?

Citroen DS5 THP So Chic

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 15 november 2018 11:22 PM
  [ # 1 ]

Heb even meegelezen wat deze pedalbox doet en vraag me af wat je er mee wil bereiken?
een pedal box verhoogd en/of verlaagt alleen de weerstand waardes van je gaspedaal doordat hij tussen het pedaalstekker wordt geplaatst. De pedalbox doet niets….. met de waardes van je motorinstelling.

Hierdoor het lijkt dat je bij minder intrappen van je gaspedaal je in werkelijkheid meer gas geeft.
Slim trucje moet ik zeggen om de bestuurder het gevoel te geven dat bij bijv. 25% diep je pedaal in te drukken je het gevoel je geven dat auto beter reageert alsof je bij wijze van spreken 50% je pedaal in werkelijkheid diep intrapt.

Je motormanagement software blijft helemaal standaard en 100% gaspedaal blijft 100% ongeacht hoever je je pedaal intrapt.

Dan de prijs van 229 euro om het gevoel te geven dat je auto beter reageert zit dicht tegen daadwerkelijk motormanagement waardes aanpassen zodat je daadwerkelijk kan laten tunen met echte effecten van daadwerkelijk meer koppel en ook dezelfde aanpassingen van gaspedaal response.
Voordeel is wel dat je de pedal box kan verwijderen als je de auto verkoopt en op marktplaats kan zetten om een deel van je aankoop prijs terug te krijgen. Dit is niet mogelijk met motor management aanpassingen.


Hoop dat dit je iets helpt een goede afweging te maken wat te doen.

Rob

Profiel  
 
lieuwe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-08-2006

Gepost: 16 november 2018 05:27 AM
  [ # 2 ]

Hallo,

Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik heb het idee dat wanneer je stilstaat en dan weg rijdt de auto iets later reageert op het gaspedaal. Ik hoef niet percee meer vermogen maar een vlottere reactie. Ik heb ook nog wat verder gezocht en las dat je bij het tunen van de motor ook je pedaal reactie verbetert. Misschien is dat dan wel de beste optie, word de auto ook nog iets sterker en zuiniger bij ongewijzigde rijstijl. Wie weet een goede tuner voor een DS5 1.6 THP 156pk automaat (bullpower oid?) of kan ik eventueel ook en racechip of tuningbox nemen?

Citroen DS5 THP So Chic

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 16 november 2018 01:18 PM
  [ # 3 ]

In mijn vorige voiture heb ik zelf een blue fin update uitgevoerd. Wereld van verschil, makkelijk om te doen, en je kunt het er ook weer afhalen waarbij de oude motormanagement info gewoon weer terug komt in je computer. Maar eens even googlen, zitten in de UK, maar gaat via de post en daaraan via internet. Rond de €350.

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 17 november 2018 09:51 PM
  [ # 4 ]
lieuwe schreef:

Hallo,

Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik heb het idee dat wanneer je stilstaat en dan weg rijdt de auto iets later reageert op het gaspedaal. Ik hoef niet percee meer vermogen maar een vlottere reactie. Ik heb ook nog wat verder gezocht en las dat je bij het tunen van de motor ook je pedaal reactie verbetert. Misschien is dat dan wel de beste optie, word de auto ook nog iets sterker en zuiniger bij ongewijzigde rijstijl. Wie weet een goede tuner voor een DS5 1.6 THP 156pk automaat (bullpower oid?) of kan ik eventueel ook en racechip of tuningbox nemen?

Graag gedaan Lieuwe,

Ja, met tunen wordt naast motorwaardes, ook de gasreponse aangepast, beide dus.
Dan een keuze tunen of powerbox. keuzes, keuzes, keuzes,...Smile 
Een powerbox kan je weer verwijderen en doorverkopen als je de auto weg mocht doen.
Tunen niet, maar ik heb het niet zo op powerboxen omdat de software op een basis model wordt geschreven en in een kastje wordt gestopt zonder te kijken of het goed op je auto aansluit.

een goede tuner, ja goede met een testbank en niet diegene die langsrijdt bij je thuis er een laptop in hangt. Die langs de deur rijden hebben een basis tune net zoals een powerbox die ze zonder te finetunen hem in je auto zetten. De goede tuners hebben ook een basis tune voor jouw auto en past de laatste finesses met je auto op de testbank aan. En als er ook achteraf toch iets nodig is kan je op je tuner terugvallen.

Alles dus zijn waarde. powerbox > tuner aan de voordeur > tuner met een testbank.

Welke tuner is een goede ? lastig te vergelijken, want veel klanten hebben geen technisch bewijzen hoe hun tuner kwaliteit is en gaat vaak over de beleving. Netjes geholpen, geen problemen etc…
mijn persoonlijke ervaring is met mijn hobby auto’s Rica tuning in Waalwijk goed. Voor mijn dagelijkse Citroen DS5 Hybrid4 ben ik naar KCperfomance geweest omdat ze ook een verbetering hadden voor de hybrid4 verschrikkelijke trage versnellingsbak.

To zover, hoop dat het wat duidelijker is geworden en niet lastiger Smile

Rob

 

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook