1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Citroen c3 aircross na 4 maanden
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 20 november 2018 09:18 PM

Omdat er heel weinig over de c3 verschijnt
Hier dan nu een op date na 4 maanden rijden
In augustus c3 picasso ingeruild tegen de nieuwe c3 aircross pure tech feel 110 pk met uitgebreide opties pakket automatisch verlichting ruitenwisser en parkeersensoren kortom redelijk uitgebreid
Zalige wagen om mee te rijden nu inmiddels 10 000 km zonder problemen enkel na 1000 km moest er voorraan een uitlijning gebeuren van de banden ..trok iets naar rechts
Maar alle een schoonheids foutje
Wat me wel opvalt is dat de line depart graag van zich laat horen vooral als je een afrit neemt en er dwarslijnen aankomen . Ook is me opgevallen dat de parkeer sensoren achterkomen komt vaak voor dat ik al uitgereden ben ..navigatie is in het algemeen goed maar Tom Tom trafiek laat het soms afweten of komt pas op na een aantal km ..standaard word de auto geleverd met hangkook banden ...niet slecht maar als je jaren met michelin rondgereden hebt ja dan merk je wel het verschil. Mijn verbruik zit nu op een gemiddelde van 6.2 l persoonlijk vind ik dat niet slecht want in de picasso zat krak de zelfde motor en zaten we op een gemiddelde van 7.2 l de versnellingen liggen wel merkbaar verder uit elkaar dan de picasso maar dit is detail de zetels tja persoonlijk vind ik ze niet top maar ook niet slecht wat ik wel jammer vind is dat na 3 jaar moet betaald worden voor de SOS pechverhelping knop en Tom Tom Trafic wat dan wel weer een plus is dat de op dates gratis zijn ...maar je moet wel engelen geduld hebben voor de op date en de moter moet intussen blijven draaien ...start stop vind ik persoonlijk geen meer waarde op 170 km heeft hij ongeveer 9 minuten uitgestaan en als je in de file staat slaat hij na een 4 tal minuten gewoon terug aan dus ... wat me ook opvalt vanmorgen vertrokken met een koude moter en 1 km verder moeten stoppen en dan gaat de moter doodleuk uit motor temperatuur mss 20 graden denk niet dat dit zo gezond is maar nu even de positieve kant weer op
Spraakherkenning werkt super cruise en bordenherkening werken gewoon goed media is ..oké soms wat langzaam maar is ok op het gebied van wegligging sturen en wind gevoeligheid geen klagen vering tja soms wat vaag soms kan je over een put rijden zonder iets te merken maar korte putjes kunnen genadeloos door de cabine klinken
Op naar de 20 000 km nu.
Hopelijk mss ook eens een reactie van de aircross rijders
Het is en blijft een fijne wagen en zoals zovele merken heb je de plus en min punten
Voor dien gereden met citroen berlingo fase 1 c3 nemo   berlingo fase 3 c3 picasso en dan nu met de aircross.
Moest de vraag komen wat de beste wagen was waar ik mee gereden heb zou ik toch luid op antwoorden de c3 picasso maar dan is dat wel met alles overwegen en wikken
De 1 heeft voordelen in ruimte de andere rijd zuiniger ..
Word vervolgt
Groetjes sven

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 20 november 2018 11:02 PM
  [ # 1 ]

Wordt idd erg weinig geschreven over de C3 aircoss. Lijkt wel of ie slecht verkocht wordt. Zie er ook niet veel rijden. Heb er tot nu toe nog maar 3 gezien.

Rijd er nu bijna een jaar zeer tevreden in. 12000 op de teller. Het is ook een 110 feel met bijna alle opties.

Volgens de MyCitroen App is mijn gemiddelde verbruik 1:17.9. Niet slecht met de korte afstanden. Rijd ongeveer één keer per maand 100 km. achtereen.

Bij aankoop meteen Michelin banden op laten leggen.

Bij mij laat de lanedepart zich niet horen als ik een afrit neem. Dat komt omdat ik richting aangeef.

Stoelen zitten idd. prima. Had dit niet verwacht. Had hiervoor een DS3 met van die kuipstoelen.

Een min punt is wel het nat worden van de stoelen / broek als je de deur opendoet. Tegen de dakstijl zitten geen rubbers. Tegen de deur wel. Na of tijdens regen blijft er water hangen.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 20 november 2018 11:57 PM
  [ # 2 ]

Ja dat nat worden klopt inderdaad heb het ook al ondervonden .zeker als het geregend heeft en je raam staat open en je remt komt er een redelijke straal binnen.
Moet ook wel toegeven dat ik ze inderdaad ook niet veel tegenkom.
Er bestaat waarschijnlijk wel een site waarin de verkoop aantallen staan

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 21 november 2018 04:46 PM
  [ # 3 ]

Zo bedoel ik het niet.

Als je de deur open doet, maakt niet uit welke, valt er water recht naar beneden op je stoel of broek. Water blijft hangen tussen de deur en de dakstijl tijdens of na regen.

Heb dit al aangegeven bij de dealer. Als er genoeg klachten komen gaat Citroën er misschien iets aan doen.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 23 november 2018 01:03 PM
  [ # 4 ]

Ik vind de Aircross erg fijn rijden.
Heb hem nu een kleine maand (afkomstig van Cactus).
Wat ik vooral irritant vind van de Lane Departure Warning is dat deze afgaat wanneer ik over de schuine streep op een spitsstrook rij.

Na 3500km zit ik op 15.7km/l.
Het betreft bij mij wel de 130pk variant, zal ook wel meespelen.

Andere observaties:
- Waarom een QI draadloze telefoonlader als Carplay niet Wireless is?
- Waarom branden de achterlichten niet mee met de DRL’s, dat is toch verplicht tegenwoordig?
- De lichten gaan niet uit, ‘minimale’ stand is de automatische stand.
- Waarom geen ‘stops’ op de veiligheidsgordels? Nu zakken de buckles helemaal naar beneden (beetje jammer).
- Vrij regelmatig melding dat dode hoek detectie een storing heeft wanneer iemand nogal dichtbij inhaalt (bijvoorbeeld een motor die tussendoor rijdt bij file).

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 23 november 2018 01:26 PM
  [ # 5 ]

Ppl jij hebt de duurste uitvoering of ben ik verkeerd
Wat betreft achterlichten die moeten altijd branden bij de garage kunnen ze dit gewoon activeren..echter heb ik dit ook al ergens gelezen in het forum met het zelfde probleem van de achterlichten die niet standaard branden.
Ik verschiet wel van je verbruik. Is dat je gemiddelde verbruik dan.
Ik heb gisteren op autoweek gelezen dat er al 100 000 c3 aircross verkocht zijn ...maar toch kom je ze amper tegen.
Wat jij bedoeld met line depart wou ik eigenlijk uitleggen in de topic

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 23 november 2018 03:26 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij zit alles er inderdaad wel op zo’n beetje.
Het is de Shine Puretech 130 S&S met Ambiance Urban Red.
Daarnaast HUD & Pack Smile (Parkeercamera, Parlkeersensoren voorzijde, DAB+, HiFi, Keyless, QI lader, Parking Assistant,
Alleen geen Pack Family Safety, ik kan tenminste geen instellingen vinden voor Active Safety Brake (en ik ga het ook niet uit proberen…) en Grip Control.
Ach… ik had het geluk er tegenaan te lopen op de tweedehandsmarkt dus toen werd het voor ons betaalbaar.
(Nou ja, tweedehands… kan je daarover spreken als er ,minder dan 2000 km op de teller staat?)

Het verbruik valt eigenlijk wel mee, het genoemde cijfer kwam uit de MyCitroen app.
Ik heb bleutooth eigenlijk meestal uit staan, ik gebruik toch een kabeltje i.v.m. CarPlay.
Dan gaat het ook niet ten koste van telefoon accu.
Gegevens worden dus niet constant gesynced.

Net even gecheckt: de boordcomputer geeft aan dat ik 6.4 gebruik per 100km.
Dat vindt ik eigenlijk wel meevallen.
Ik had erger verwacht komende vanaf een C4 Cactus die op papier stukken zuiniger had moeten zijn, maar bij mij redelijk vergelijkbaar verbruik gaf.

Wat ik wel zelf nog wil doen, fellere koplampen (5000 - 6000K) er in plaatsen.
Misschien vandaag ergens een mooie Black Friday deal.

PS:
Voor de C4 Cactus hadden wij ook een C3 Picasso.
Ik vind het echt een vooruitgang al was ik ook altijd heel blij met de C3 Picasso.
In zekere zin vond ik de C4 Catus zelfs een teruggang.
Wel beter comfort en modernere uitrusting, maar aan die klapraampjes heb ik eigenlijk nooit kunnen wennen.
Ook de infotainment laat zich in de Aircross zoveel beter bedienen.

Hoe bevalt jou de overstap van Picasso naar Aircross?
In mijn herinnering had de Picasso een iets beter vooruitzicht, maar over-all vind ik het nu een enorme vooruitgang terwijl de Picasso (in geestelijke zin) toch de voorganger is (in ieder geval in mijn hoofd).

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 23 november 2018 04:34 PM
  [ # 7 ]
PPL schreef:

Wat ik vooral irritant vind van de Lane Departure Warning is dat deze afgaat wanneer ik over de schuine streep op een spitsstrook rij.

Vreemd. Doet ie bij mij niet.

PPL schreef:

Na 3500km zit ik op 15.7km/l.
Het betreft bij mij wel de 130pk variant, zal ook wel meespelen.

Idd. Eén van de redenen dat ik voor een 110 PK gekozen heb.

PPL schreef:

Andere observaties:

- Waarom branden de achterlichten niet mee met de DRL’s, dat is toch verplicht tegenwoordig?

Verplicht is de mogelijkheid om ze aan te kunnen zetten.

PPL schreef:

- Waarom geen ‘stops’ op de veiligheidsgordels? Nu zakken de buckles helemaal naar beneden (beetje jammer).

Er zitten stops op. Een dubbel geslagen stuk riem. Maar bij mij zakken ze niet zover.


Heb jij geen last van natte stoelen als je de deur opent tijdens of na regen?

 

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 23 november 2018 04:41 PM
  [ # 8 ]
PPL schreef:

Alleen geen Pack Family Safety, ik kan tenminste geen instellingen vinden voor Active Safety Brake (en ik ga het ook niet uit proberen…) en Grip Control.

Grip control is optie, maar dacht dat Family Safety standaard was op de Shine.

PPL schreef:

Wat ik wel zelf nog wil doen, fellere koplampen (5000 - 6000K) er in plaatsen.
Misschien vandaag ergens een mooie Black Friday deal.

Heb er Philips X-treme vision ingezet.
Let wel op bij het wisselen. Je moet de H7 lampjes er uit trekken en weer in duwen. Duurde bij mij even voordat ik dat door had. Was weer zo slim om het boekje niet te lezen.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 23 november 2018 07:11 PM
  [ # 9 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

Heb jij geen last van natte stoelen als je de deur opent tijdens of na regen?

Nog geen last van gehad, ik sta thuis en op werk wel in garage.
Ik zal er eens op letten als het regent bij boodschappen doen enzo.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 november 2018 12:17 AM
  [ # 10 ]

Ik rij een gewone C3 1.2 Shine 110pk en daar heb ik ook Philips X-treme vision 130 % meer licht lampen in gezet dat scheelt echt veel.
En met de lampen mag je niet overdrijven want dan wordt hij tijdens een apk afgekeurd als ze de keuring goed uitvoeren.
Plus 150 % meer licht is de max wat mag voor de keuring.
Ja de Lane Departure Warning is wat gevoelig maar dat zet ik dan ook vaak gewoon uit.
En bij de gewone C3 valt ook het water naar beneden bij het openen van de deur maar dat valt wel mee.
Voor de gordels boven te houden zet ik er altijd een knoop op met garen, de gordel omhoog schuiven waar je hem wilt hebben en dan net eronder een knoop op zetten ideaal en kost niks. Doe ik al vele jaren met al mijn auto’s.
Mijn verbruik licht tussen 1 op 15 en 1 op 16 vaak, daarbij meld ik wel dat ik altijd de airco aan heb staan zomer en winter.
Het grootste probleem wat ik heb is dat de auto bij en vaste snelheid van tussen de 50 of 80 km per uur dan houd hij steeds in, ben naar de dealer geweest en die vertelde dat het een eigenschap is.
Nu contact gehad met de importeur en die zegt terug naar garage gaan en de dealer contact op laten nemen met Citroën Nederland en die gaan er dan onderzoek op verrichten.
En ik heb rechts achter een rammel en rechts voor ook, en dat kunnen ze ook niet vinden is in mijn ogen te weinig aandacht aan gegeven.
Dus binnenkort weer bezoekje aan dealer.
Wat betreft de achterlichten die kun je bij de dealer aan laten zetten, dan branden ze ook als de dagrijverlichting brand. 

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 24 november 2018 10:30 AM
  [ # 11 ]

Dank voor de input.
Met name de opmerking over de koplampen in relatie tot APK is wel iets wat ik in de gaten moet houden.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 november 2018 12:13 PM
  [ # 12 ]
Willy Billy schreef:

En met de lampen mag je niet overdrijven want dan wordt hij tijdens een apk afgekeurd als ze de keuring goed uitvoeren.
Plus 150 % meer licht is de max wat mag voor de keuring.

Weet je dat zeker?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 november 2018 03:00 PM
  [ # 13 ]

Ja dat weet ik zeker.
Zie hier https://www.autolampen.nl/h7-racingvision-duobox.html bij de uitleg is ook op meer sites te vinden.
Dit is ook één van de goedkoopste sites dus doe er je voordeel mee.
Maar deze heb ik er niet ingezet omdat ze minder lang mee gaan door de warmte die ze afgeven.
Want warmte is nu dus een spelbreker.
Ik heb geen zin om er elke drie maanden nieuwe in te moeten steken daar zijn ze te duur voor.


Gr Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 24 november 2018 03:10 PM
  [ # 14 ]

Ppl de cactus was dat de 82 pk vandaar dat het verbruik wat tegen zat.
Vandaag de intereur verlichting vervangen door led lampjes met can eerst de gewone geplaatst zonder can maar dan staan de lamjes te flikkeren

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 november 2018 04:21 PM
  [ # 15 ]
Willy Billy schreef:

Ja dat weet ik zeker.
Zie hier https://www.autolampen.nl/h7-racingvision-duobox.html bij de uitleg is ook op meer sites te vinden.

Gr Wil.

Helaas.

Het APK handboek zegt niets over de licht sterkte. Een lamp mag zelfs 500% meer licht geven als het lichtbeeld maar goed is.

Wat de uitleg op de website bedoelt is dat dit de sterkste halogeenlamp met wettelijk EU keurmerk is. Als een lamp geen EU keurmerk heeft en maar 100% licht geeft dan mag hij officieel niet gemonteerd worden.

Maar idd wel goedkoop.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook