3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
La CX de MCMLXXIV: wie neu!
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 20 maart 2014 11:30 AM
  [ # 31 ]

Nee dynamo stuk en per toeval stoomde er op een andere plek koelwater uit.
Ach het was wel efficient. 1x stranden, met 2x pech Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2014 01:46 PM
  [ # 32 ]

Dat heet geluk - toch? huh

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 11 augustus 2014 11:52 AM
  [ # 33 ]

De dubbele pech in maart bleek gelukkig niet de ouverture naar meer pech te zijn. En vandaag rolde madame weer glansrijk door de tweejaarlijkse Staatsinpectie Wink. Met de complimenten van de keurmeester!

Afbeelding Bijlagen
apk1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 augustus 2014 12:20 PM
  [ # 34 ]

Met complimenten! Morgen ga ik kijken of dat mij ook gegund wordt.

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 03 december 2018 09:36 PM
  [ # 35 ]

Tja. En dan zijn er ineens ruim 4,5 jaar verstreken sinds de laatste post in dit topic. Wellicht dat sommigen hebben gedacht dat de Athena (uitgevoerd in het zeldzame maar betoverend mooie Gris Squale) een treurig einde was gestorven. Niets is minder waar! De 13-JNP-2 is springlevend, van de zomer weer fijn op vakantie geweest in La Douce France en vandaag voorzien van wederom twee jaar staatsinspectie.

Eventjes terug in de tijd. De CX heeft van januari 2015 tot eind 2016 geslapen. Van een collega kreeg ik een gratis 740 station. Ruim drie ton op de teller, maar onverwoestbaar. Tja, en als je huis dan één grote bouwput is, dan is een 740 als (gratis) bouwauto net iets praktischer dan een CX berline. En naast het praktische: een CX op LPG in de vaart plus een 740 is te duur. Vandaar dat de CX noodgedwongen eventjes een Doornroosje-fase in moest.

Nadat de 740 in juni 2016 na beëindiging van de verbouwing thuis verkocht werd, deed Moby Dick (zie: dit draadje) goede zaken. Fijne auto! Maar een CX in winterslaap is verleidelijk. Eind 2016 is de CX weer tot leven gewekt en in december glansrijk door de APK gerold.

De hamvraag is dan: is de periode van december 2016 tot nu pechvrij geweest. Nou, dat niet maar het is wel steeds prima verholpen. Soms door eigen inspanning; soms ook door interventie van onze gele vrienden van de ANWB.

Mei 2017: Kortsluiting in de regelaar, waardoor de laadstroom nul-komma-nul was en er een zekering was uitgeblazen. Ik had nog een dynamo in de koffer liggen. Wegenwacht Daniel (#wegenwacht9054 #anwb) assembleerde van de kofferbakvondst en de kapotte dynamo op de auto samen een werkende dynamo. Dépannage sur place. Dank en lof aan #wegenwacht9054! (https://twitter.com/ANWB/lists/wegenwacht-op-twitter)

Helaas bleek de oplossing niet heel duurzaam; daags erna laadde de boel ineens 15-16V. Veiligheidsrelais van de LPG weggefikt dus einde oefening. Dynamo bij Rietveld (= topbedrijf!) laten reviseren, nieuw veiligheidsrelais en klaar weer Smile

Vanaf dat moment heb ik - op een geknapte koppelingskabel na - best wel heel probleemloos gereden. Vakantie 2017 met 42 graden hitte: probleemloos. Uiteraard tussendoor wel het nodige aan onderhoud gedaan: nieuwe riem plus spanner, rondje bollen, LHM verversen, remklauwtje achter. Niet echt heel bijzonder. OK…eerlijk is eerlijk: afgelopen zomer was de flens van het achterpotje afgerot waardoor de uitlaat op half zeven hing en de auto klonk als een een verlaagd Golfje GTI met sportuitlaat. Uitlaat afgebroken. Gelukkig heeft de #ANWB in het hoogseizoen wegenwachters in Frankrijk gestationeerd. Anderhalf uur na het belletje kwam er al een vertrouwd geel busje voorgereden. En dan blijkt er ineens veel te kunnen. Twee accu’s in serie schakelen en hoppa: 26,6 V om zowaar te kunnen lassen. Vakkundig heeft wegenwachter Kees (2829) de boel weer lekdicht gekregen en zonder gepruttel weer veilig thuis gekomen. Hulde aan #wegenwacht 2829 voor deze superactie!

Terug naar het nu. Afgelopen donderdag stond madame weer ter keuring bij het vertrouwde APK-station. CO te hoog, stofkapje van de LPG aansluiting ontbrak (ergens bij een station service laten liggen denk ik, nooit aan gedacht dat zoiets afkeur is), ruitensproeier deed het niet en er was vettigheid bij de ashoezen geconstateerd. Een heel acceptabel lijstje. Afgelopen weekend heb ik de boel gefikst. Rechterashoes zat los, vert was eruit, ingelopen tripoïde huis dus nieuwe as erin geklust. CO was vrijdag al bijgesteld bij het ‘gasdokter-spreekuur’ in Rotterdam-Schiebroek. Kapje erop. APK OK Smile

Sinds vandaag dus weer een frisse twee jaar APK op de bolide. En misschien is het wel leuk om te melden dat ik vandaag ook precies 100.000 kilometer heb toegevoegd sinds de aankoop in 2009. De teller stond toen op 96.500k. Ik zeg: topauto!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2018 10:25 PM
  [ # 36 ]

Ze zijn gewoon onverwoestbaar.
Alleen roest kan ze inhalen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook