2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoofdsteunen.
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 14 december 2018 12:20 PM
  [ # 16 ]

Dat zijn mooie plaatjes!

Het zijn dus de smalle stoelen en een serie 2 en laat dat nou net het type zijn waarvan er nog het nodige voorhanden is in het verenigingsmagazijn. Overigens zijn er ook kant en klare nieuwe stoelkussens te krijgen (reproductie) voor als he oude schuim vergaan is. Opvullen helpt wel natuurlijk maar het verteren gaat gewoon door en er blijft dan steeds verteerd schuim op de vloer vallen.

Succes met de opbouw! Verder nog zaken aan te pakken?

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 17 december 2018 01:19 PM
  [ # 17 ]

Genoeg te doen!
Afgelopen zaterdag de motor terug geplaatst, LHM in de aanvoerslang en de motor ook even laten draaien.Smile zonder luchtfilter en uitlaat.

Ik heb maar aan 1 zijde een nieuw uitlaatdeel gekocht (afgelopen mei op de Citromobile). Dit was niet handig nu blijkt. Het nieuwe deel (rechts) blijkt 3 mm korter dan de oude. hierdoor gaat het nooit goed aansluiten op het spruikstuk en Y-stuk.
Wat zouden jullie doen? Het linker deel tevens vernieuwen of moet dan ook gelijk het Y-stuk (ivm pasvorm)

Of… het hele uitlaatsysteem?

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 17 december 2018 02:31 PM
  [ # 18 ]

Om het hydraulisch systeem op druk te krijgen hoef je niet te gaan zitten knoeien door eerst de slang te vullen, gewoon LHM in het vat, ontlastschroef open en motor starten. Systeem zal zichzelf ontluchten als je nu de motor even laat draaien. Daarna kun je de ontlastschroef weer vastdraaien. Het is hoe dan ook belangrijk om de ontlastschroef los te draaien anders komt er lucht in het systeem.

Wat betreft de motorpijpen, zorg dat links en rechts hetzelfde fabrikaat zijn. Verschillen in lengte zijn lastig op te meten, hoe heb je dit vastgesteld?

BTW, mooi plaatje!

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 17 december 2018 03:14 PM
  [ # 19 ]

Ok de ontlastschroef had ik open staan. Dat ging dus goed.
Links (bestuurderszijde) had ik de oude gemonteerd. Daarna vol goede moet de nieuwe rechts willen monteren.
Dan valt het verschil direct op. Overigens de 3mm was een inschatting, maar duidelijk korter.

Het Y-stuk maakt dus niet uit normaal gesproken? Deze verkeert namelijk nog in goede staat. Beetje zonde om nu ter vervangen zonder dat deze doorgeroest is.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 17 december 2018 03:27 PM
  [ # 20 ]
Dyane_ac078 schreef:

Het Y-stuk maakt dus niet uit normaal gesproken? Deze verkeert namelijk nog in goede staat. Beetje zonde om nu ter vervangen zonder dat deze doorgeroest is.

Ik stelde de vraag omdat het lengteverschil tussen 2 pijpen lastig is te zien zelfs als je ze tegen elkaar legt, vanwege de hoek van de flens. Ik zei dat de 2 motorpijpen ;eifst wel vn hetzelfde fabrikaat moeten zijn om dat het lengteverschil tussen links en rechts opgevangen wordt in de motorpijpen. Het y-stuk is gewoon symmetrisch.

Kijk wel of het y-stuk nog een beetje solide is en niet te dun geworden is anders ben je binnenkort weer aan de beurt en nu kun je er nog makkelijk bij. Eenmaal goed gemaakt kan het voorste deel gemakkelijk 20 jaar mee (wel voldoende lange ritten rijden natuurlijk).

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 18 december 2018 10:02 AM
  [ # 21 ]

Een linker uitlaatpijp is onderweg. Dus wordt met een beetje geluk komend weekeinde vervolgd.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 19 december 2018 07:32 PM
  [ # 22 ]

Hier hetzelfde probleem wat betreft de uitlaat. Ik heb ook alleen het deel met hotspotpijp vervangen door een Walker. Paste wel na montage op het originele Y-stuk, maar bij de APK voorkeuring bleek toch de andere zijde lek. Voor montage bleek dat er inderdaad lengteverschil zat in beide pijpen. Nu toch besloten aan de andere zijde ook een Walker te monteren.
Meningen zijn verdeeld of dit echt de oplossing is. Schijnbaar verschillen zo’n beetje alle pijpen van lengte, ook als ze van hetzelfde merk zijn. Ach aan de andere kant heb ik wel 2 even oude pijpen op de GSA zitten straks. Al lijkt me de kant met de hotspotppijp gevoeliger voor roest ivm extra condenswater uit deze pijp.

Succes en ben benieuwd of het bij jou straks beter past.

Gebruik je trouwens uitlaatpasta. Ik overweeg dit weg te laten ivm hermontage. Die zooi krijg je er anders zonder demontage van de pijpen niet vanaf. Aan de andere kant, als het dicht zit, hoeft het de komende tijd ook niet los.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 december 2018 10:00 AM
  [ # 23 ]

We gaan nu wel een beetje offtopic heren Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 23 december 2018 11:19 PM
  [ # 24 ]
GS1970 schreef:

...Er ligt nog het nodige aan nieuwe bekledinghoezen in het magazijn, maar of daar ook veel hoofdsteunmateriaal bijzit ...

Ik heb daar een tijd terug om gevraagd en kreeg toen een bananedoos vol hoofdsteunhoezen. Inderdaad het juiste type voor de smalle stoelen, maar ze zijn allemaal in dezelfde stof, of misschien twee soorten, die ik niet kon gebruiken. Misschien heb je net geluk, en anders kun je er wellicht eentje als patroon gebruiken om zelf iets passenders te maken.

GS1970 schreef:

...zijn er ook kant en klare nieuwe stoelkussens te krijgen (reproductie) voor als het oude schuim vergaan is.

Ik heb er vorig jaar naar geïnformeerd bij Chevronics, maar er was zo weinig animo voor dat ze hun serietje hebben uitverkocht en geen nieuwe laten maken.
Interessant als jij een ander adresje weet! cheese

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook