Even voorstellen
DhrStakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-12-2018

Gepost: 03 januari 2019 10:19 AM

Goede morgen en de beste wensen,

Na een tijdje te lurken op het forum ben ik er vandaag toegekomen om me voor te stellen.

Sinds vorige week ben ik de eigenaar van de bruine XV-40-TR (hier al eerder bekend als Hilko’s Besje: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197915/). Ik ben blij verrast met de aandacht die ze al heeft gekregen.
Dit is mijn eerste auto die ouder is als 10 jaar en ik vind haar fantastisch! Mijn familie rijdt al Citroën sinds de Traction en ik heb zelf altijd een projectauto geambieerd.

Afgelopen week al aardig wat kilometers afgelegd (2x Hoorn - Tilburg) en het gaat uitstekend!

Hier wat foto’s in de huidige staat:

Het dak en motorkap hebben nog steeds aandacht nodig. Evenals de radio, en wat elektrische problemen met de trekhaakaansluiting. De toerenteller doet het ook niet.

Het KVS en STOP lampje gaan wel branden bij starten en na 2 minuten weer uit. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Als jullie het leuk vinden zal ik wat statusupdates blijven geven.

Groet!

Jasper

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 03 januari 2019 02:32 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum.

Als het kvs lampje gaat branden bij het starten en even later weer uit duidt dat meestal op een te laag koelvloeistof peil, door het rijden en warm worden zet de koelvloeistof uit en zit die net weer boven het minimumpijl…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 januari 2019 05:14 PM
  [ # 2 ]

Welkom en gefeliciteerd met deze leuke BX! Dat werd wel tijd, wat heeft die lang te koop gestaan..

En inderdaad, ik neem aan dat als het koelvloeistof lampje gaat branden, dat je dan al wel het peil hebt gecontroleerd?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 januari 2019 05:47 PM
  [ # 3 ]

Hoera, Besje blijft rijden!! dance

Hou haar in ere, het is best een bijzonder Besje.
Als je ooit vragen hebt of sleutelhulp zoekt ben je welkom. Ik doe zo goed als niets meer met Citroëns maar voor Besje maak ik graag een uitzondering gooi

Wat betreft het kvs lampje: check de stekker die linksboven naast de radiateur zit (als je voor de auto staat). Deze een beetje rammelen of schoonmaken wil weleens helpen bij dit soort kerstboomverlichtingsklachten Cool

Profiel  
 
DhrStakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-12-2018

Gepost: 04 januari 2019 07:06 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de reacties!

@Hilko16TZI: Bedankt, ik heb een klein beetje bijgevuld en de sensor schoongemaakt. Vragen komen er vast; ik werk normaal met veel nullen en enen, niet met auto’s. Ik heb inmiddels een halve bibliotheek aan de BX literatuur ingeslagen zodat ik aan de slag kan.

Heb jij de elektriciteit aangepast van Besje? Ik zie in de motorruimte tal van losse stekkers en doorgeknipte bedrading. maar in het dashboard ook gelabelde bedrading. Iemand is in ieder geval uitvoerig bezig geweest.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 januari 2019 08:40 PM
  [ # 5 ]

Losse stekkers zou niet moeten. Ik heb wel aftakkingen gemaakt, onder andere om de toerenteller aan te sluiten.
Zelf vond ik dat ik dat netjes gedaan had, maar wat een ander daarvan vond (en ervan gemaakt heeft… Laughing )?
Ook achter de tellerbak heb ik een en ander aangepast om alles functioneel te krijgen.
Maar dat is allemaal al lang geleden, dus als er problemen mee zijn kun je het best even hier in Den Haag langs komen, dan kan ik kijken en aanwijzen.

Ben benieuwd of alles er nog in zit? Ik heb de centrale vergrendeling en elektrische voorruiten van een BX GT erin gebouwd en dat GTi dashboard dus. Als ik me niet vergis heeft Besje zelfs afstandsbediening voor de vergrendeling.

Ik ben héél nieuwsgierig naar de staat van de auto!

Profiel  
 
DhrStakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-12-2018

Gepost: 12 januari 2019 11:02 AM
  [ # 6 ]

Excuus voor de late reactie, het was een drukke week. Ik heb inmiddels bijna 1000 km gereden met Besje.

Hilko16TZI schreef:

Ben benieuwd of alles er nog in zit? Ik heb de centrale vergrendeling en elektrische voorruiten van een BX GT erin gebouwd en dat GTi dashboard dus. Als ik me niet vergis heeft Besje zelfs afstandsbediening voor de vergrendeling.

Ik ben héél nieuwsgierig naar de staat van de auto!

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat nadat je Besje opgeknapt hebt deze niet zo veel liefde meer heeft gekregen.
- Van een centrale vergrendeling is geen sprake, er is een aparte slotset ingezet. Nu twee sleutels dus.
- De toerenteller doet het niet meer. Mogelijk heeft iemand er een ander dashboard ingezet?
- De elektrische ruiten doen het maar niet van harte.
- De speakers doen het ook slecht tot niet.
- Zo rond de 40 km/h lijkt het net alsof je achter ovale wielen hebt. Dat rijdt niet echt fantastisch.
- Ze lekt toch KVS, er zal wel een leiding zweten want hard gaat het niet.

Ik ga graag in op je aanbod Besje eens te inspecteren.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 januari 2019 01:07 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook